Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsingellivet
Läst 7184 ggr
Anonym
0

Fråga om kille...

Jag har en liten fråga då jag känner mig lite nollställd just nu 😉

Jag är 20 år och var på mitt livs andra dejt i söndags (känner mig rätt efter).
Killen tog kontakt med mig för ca 2 veckor sen via datorn och vi snackade varje dag.
Han verkade hur trevlig som helst och han hade kunnat vara min okända tvillingbror, så lika är vi liksom 🙂

Vi bestämde träff och vi träffades. Ingen "big deal" utan vi åt bara middag tillsammans ^^
Han var verkligen hur trevlig och go som helst, precis den uppfattningen jag hade fått.
Och sen att han vägrade låta mig betala är ju ett plus i kanten 😃

Vi kramade om varandra och han avslutade med att säga "Vi ses kanske igen".

Jag skrev ett sms på kvällen och tackade ännu en gång för middagen och han gjorde detsamma 🙂
Och detta känns så bra för jag vill verkligen träffa honom igen (till skillnad från den förra dejten).

Men här är problemet: Han har inte hört av sig sen dess. Sin profilbild är borttagen och han har inte varit inloggad på datorn sen strax innan vår dejt.
Jag skrev ett kort sms ikväll med "Jag vill inte tränga mig på", då jag vet hur sjukt jobbigt det är när personer man inte är intresserad av bara tjatar och skriver.

Tror ni detta är ett dåligt tecken? Att han faktiskt har varit så "off" sen vår dejt?

Karmatarerskanise
0

Hur lång tid har gått sedan dejten? Och sedan du skrev smset?

[ThatsDeepßro]
0

Han är ej bortrest eller dylikt då, profilbilden har jag absolut ingen aning om, men att han inte varit inloggad kan ju bero på vad som helst. Han är inte en så kallad blyg kille? "vi ses kanske igen" är t.ex. en typisk mening jag skulle kunna slänga upp utan att mena något negativt, detta pga att jag är en så kallad blyg kille själv haha. Men nu har du iaf hört av dig, så ge han någon dag att svara, annars bara gå vidare då jag tycker det är fegt att inte kunna säga som det är och istället gömma sig. Mitt tips.

Anonym
0

Tack för svaren 🙂Jo han verkar vara lite blyg då han har berättat att det tog 2-3 dagar innan han vågade höra av sig till mig från början ^^
Och innan dejten fick jag ett sms där han förklarade att han var nervös 👍

Idag är det 3 dagar sen vi träffades 😉

[Tuulikki]
2

Jag hade avvaktat ett tag, då bollen är på hans sida nu. Men jag vet hur jobbigt det är att inte få svar, och låta bli att höra av sig fast man vill, haha.😊Är han blyg är ju det en slags förklaring🙂

Och om han helt enkelt inte är intresserad längre är det ju inte hela världen. Kan han inte ens säga det till dig är han inget att ha😇

[ThatsDeepßro]
0

#3 Då har du kanske din förklaring redan där, med tanke på att det endast var tre dagar sedan ni träffades för första gången så hade jag nog inte gjort någon stor sak av det (men jag är jag). Trots allt vardag dessutom vilket innebär att skola/jobb tar upp mycket av tiden. Men gillar man en person har man alltid tid att svara eller träffas, iaf enligt mig. Men om det nu var han som hörde av sig till dig från första början vore det ganska konstigt att han helt plötsligt försvinner. 

Men det finns tusen anledningar till att saker händer, bara att härda och hoppas på det bästa!

sisela
0

Han kanske är rädd att verka för på, om han skriver för snart. Eller så vågar han inte skriva trots att han vill. Eller så är han inte intresserad. Finns alla varianter :)

[Gladamarsvin]
0

Håll koll i fall du får ett sms och får du inget så är det bara att gå vidare i sökandet på kärleken 🙂

Pauliine
0

Sorry men min första reaktion var: Lever han? att han inte varit online beror ju inte på dig..

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Tilde]
0

Jag är tacksam för att jag inte har varit i den situationen då killen inte hör av sig. Jag hade avvaktat, för som Sofia skrev så är det hans tur att "make a move". Är han intresserad så hör han av sig, så enkelt är det :) Bara att hålla utkik.

Anonym
0

Tack för alla svar 🙂
Det är jobbigt för jag vet inte hur jag ska reagera 😐
Bör jag vara orolig eller irriterad…
Det kan ju faktiskt ha hänt någonting med tanke på att han berättade om sin bil som drog in avgaser i hytten och gjorde honom dåsig.
Men samtidigt så snackade vi varje dag innan dejten.
Han sa att han mest var inne på den hemsidan för att kunna snacka med mig. Sen bytade vi mobilnummer och sen dess har han varit rätt "off".

[Tilde]
3

#10 Om jag var du skulle jag nog sluta tänka på honom. Ingen idé att slösa sin tid på någon som inte hör av sig. Sen kan det ju vara så att det har hänt något och så hör han av sig till slut, men under tiden ser jag ingen mening med att gå och grubbla. 🙂 Ut och träffa en annan kille istället ;) hihi

[Tuulikki]
0

Håller med Tilde!

Karmatarerskanise
2

Eftersom det gått flera dagar utan att du hört av honom skulle jag tolka det som att han inte är intresserad längre. Visst K A N det ha hänt något, men då lär du få veta det. Kan du inte släppa det så ring och fråga.

Anonym
1

Självklart vill jag ut och träffa andra killar 😃
Problemet är att finna dom…
Jag kan inte förstå hur allt folk hittar sina livskamrater!

Anonym
0

Jag börjar verkligen tro att det har hänt något 😕
Imorse skickade jag ett sista sms där jag kort och gott frågade om han fortfarande vill träffas eller om ha vill bryta kontakten.
Han har fortfarande inte svarat.
Visst kan det vara ett svin, men man brukar ju ändå kunna känna vad för typ av människor man träffar. Och jag har oerhört svårt att tro att denna killen skulle kunna göra såhär med flit 😐

Fortsättning följer…

Anonym
0

Uppdatering: Jag smsade killen för någon dag sen. Skrev så enkelt som "Önskar du kunde ge ett livstecken".

Jag vill självklart inte skriva ut hela sms, men han svarade och bad om ursäkt "Jag har varit väldigt distraherad i veckan".

Är det ett finare sätt att säga "tack & hej" eller kan det ha hänt något?
Jag vill inte fråga och tränga mig på mer sålänge inte han hör av sig…
Men jag vet knappt vad som är rätt & fel ;)

Alexandra-S
2

#16 Jag skulle försöka att inte vända och vrida på det så mycket, killar menar oftast det dom skriver 😉
Men jag vet att det är svårt att inte göra det haha!
Tycker dock att det är lite konstigt att han fortfarande inte svarat angående om han vill fortsätta träffas eller inte… 
Jag skulle nog gå vidare iallafall, tyvärr verkar det ju som att han just nu inte är så intresserad utav att prata med dig.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Åsa S
3

Spela dödgrejen är rätt vanligt att killar gör när det gäller dejting enl min erfarenhet när de inte är intresserade, gissar de tror att det sårar mindre att helt enkelt bara försvinna än att säga "nej det här funkar inte för mig".

Tog mig ca 3års dejtande innan jag hittade killen som är den rätta vi planerar bröllop till sommaren, majoriteten av killarna jag mötte var inte riktigt vad de gav sken av och som sagt ganska många av dem körde med spela död grejen.

[Olaf]
4

Instämmer med Åsa Om man är intresserad tror jag inga distraktioner i världen kan stå ivägen. Ibland klickar det för båda, ibland bara för den ene. Sånt är livet inget man ska ta åt sig personligen av. Att ni kändes tvillinglika kanske inte gjorde saken bättre. Många vill hellre en motpol, det känns mer laddat liksom. Det är tyvärr så. Just de orsaker till att man kände så stark attraktion i början blir de orsaker som skapar konflikt senare. Glöm honom. Du kommer säkert hitta någon där det klickar för båda. Då kommer han inte "försvinna"och komma med lama undanflykter.

[Tilde]
1

Håller med ovanstående skrivare. Vore han intresserad så hade han hört av sig, även om en närstående låg på sjukhus liksom. Tyvärr! 

Hoppas du träffar en annan, trevlig kille :)

Anonym
0

Tack ännu en gång för alla svar 🙂
Jo, jag förstår mer och mer att jag får skita i honom.
Det som gör mig "ledsen" är ju att det är mig det är fel på.
Och det som irriterar mig är att jag aldrig kommer hitta en kille som är så lik mig igen.

Men men, livet går vidare ^^
Riktigt fult att han ändå avslutade med "Då ses vi kanske igen" 😕

[Tilde]
2

#21 "Kanske" i den meningen säger allt för mig, att han inte riktigt menar det. Annars hade han sagt "Jag hoppas att vi ses igen", eller liknande. Men men, som du sa så går livet vidare! Och jag är säker på att du faktiskt kommer att träffa en kille som du trivs med! 

Min sambo och jag är totala motsatser (eller ja, på många fronter i alla fall), men vi har ett fantastiskt förhållande :) Så man behöver ju inte vara lik varandra för att det ska bli något. Så länge man trivs ihop så är det en bra början. 👍

[Olaf]
0

#22 jag tar tillbaka mitt uttalande om motsatser. Visst finns det många såna par som funkar alldeles utmärkt ihop i långa loppet. Vissa blir som katt och hund andra mer som yin och yang. #21 Det är inte fel på dig! Ingen som skriver här har inte varit med om att bli besviken och känt sig ratad. Det är en del av livet. Och ibland är det så att man blir mer åtråvärd när man inte är så intresserad. Jag har i mina unga år varit med om förhållanden där den ene var kär så fort den andre var sval. Vi bytte roller titt som tätt. Ganska jobbigt faktiskt.

Mabrotnosh
0

Följer

Mabrotnosh
0

Följer