Utebliven mens vid urinvägsinfektion?
Jag har lyckats få urinvägsinfektion nu, men jag undrar om urinvägsinfektionen kan vara en anledning till min uteblivna mens? Jag brukar alltid få den mellan 16-25e vanligen, men nu har jag haft det väldigt stressigt på mitt jobb så tror att det kan vara därför den e sen, men kan urinvägsinfektion vara en av anledningen till det också?🤔
Det finns ingen risk att du är gravid?
Stress kan ju göra mycket med kroppen och om man lägger till sjukdom till stressen så är det ju inte omöjligt att kroppen väljer att skjuta lite på mensen. Om du inte tror att du kan vara gravid så kan du ju avvaktat litegrann, men om den inte kommer inom någon vecka så är ett besök hos gyn nog en bra idé.
Det kan de kanske finnas, men tänkte att den e sen för att jag vart mkt stressad eller på grund av urinvägsinfektionen? :)
Stress kan som sagt påverka. UVI har jag dock aldrig hört tt det tr bort mensen.
Har vart hos läkaren idag. Till att börja med så var det en helt underbar lokal med underbar personal som verkligen brydde sig om en personlig så det kändes jättebra. 👍
Men i alla fall, jag fick pencilin mot urinvägsinfektionen och ang mensen så sa hon att den självklart kan skjutas upp pga stress, men hon tyckte ändå att jag snart borde göra ett gravtest iallafall för att vara på den säkra sidan.
Vad bra att det kändes bra. sånt är viktigt :)