Bisexuell.... eller?
Jag försökte först hitta ett lämpligare forum att lägga denna tråden i. Men jag kunde inte vara anonym på de ställena. Det kunde jag här. Jag hoppas därför att denna funderingen är okej att ta här inne på kvinna.ifokus, för jag är kvinna, och det handlar om kvinnor. Jag vet inte om män funkar på samma sätt, men det är egentligen inte viktigt för mig just nu.
Jag är en kvinna. Strax över 25 år. Jag har alltid sett mig som hetro. Alltid. Jag har haft normalmånga, manliga, sexpartners enligt mig själv under mina 10 år som sexuellt aktiv. 8 stycken. De allra flesta av dom under mina "vildaste" tonår då jag festade aktivt, något jag idag aldrig gör. Jag har hånglat med flera tjejer. Alltid under fyllan, och aldrig längre än hångel.
Jag har som sagt alltid sett mig som hetro. Alltid fantiserat om de vackra biffiga maskulina männen som skulle ta mig med storm, ja ni vet. ;)
Nu sitter jag dock och funderar… på vad det är som gör en bi…
Jag har träffat några tjejer i mitt liv som inte varit som alla andra vänner. Det har varit något annat där. Jag har känt mig otroligt dragen till personen, men aldrig sexuellt. Tror jag. Utan mer, älskat allt, hela paketet, och bara velat vara omgiven av personen. Velat bli sedd av personen. Omtyckt av personen. Bara velat få vara i dennes närhet.
Det har inte hänt massvis med gånger, men vad jag kan minnas har jag haft de känslorna för 4 tjejer. 2 av dom blev jag senare bra vän med, och känslan försvann efter en lång tid då de blev en del av min vardag. Den tredje tappade jag kontakten med. Den fjärde härjar i mitt huvud just nu, och är orsaken till varför jag börjat undra.
För jag älskar allt med henne. Hennes hår, hennes ögon, leende, hennes mörkare och underbart raspiga röst. Hennes självständighet, självförtroende, sprudlande personlighet. Hur hon kan vara så stark, och så modig. Och hennes kropp. Jag vill ta på hennes kropp, samtidigt som jag vill HA hennes kropp!
Jag har inte varit sexuellt dragen till tjejerna, utan när jag jämför deras positiva egenskaper ser jag ju att det är dessa självständiga, starka och självsäkra kvinnorna jag dras till och får dessa skumma känslor till.
Det är just denna tjejen som jag inte kan sätta ord på… jag kan inte bestämma mig för vad det är.
Vill jag va henne… Eller vill jag ha henne?
Jag förstår inte. Jag kan inte se mig ligga naken i en säng med henne, det känns fel, det är ju inte min grej. Men varför är jag så dragen till henne då? Varför blir det så?
Har vi någon slags inbyggd asexuell homosexualitet, att vi dras så extremt till en person som är på ett sådant sätt vi själva önskade att vi kunde vara. Som ser ut på ett sådant sätt vi själva önskade att vi kunde se ut. Som har egenskaper vi själva önskade att vi vågade ha. Kan det funka så?

Som jag ser det enkelt förklarat,
Hetero - Sexuell dragning till motsatta könet
Homo - Sexuell dragning till samma kön
Bi - Sexuell dragning till båda könen
Är du inte sexuellt attraherad av en kvinna så är du inte bi eller lesbisk.
Självklart kan man tycka att någon är vacker eller sexig, eller har en utstrålning som är speciell, kan vara något du vill ha, önskar att du var eller bara attraheras av självförtroendet eller liknande. Men det gör dig inte bisexuell i mina ögon.
Finns killar jag tycker är underbara, karismatiska och verkligen har något jag intresseras av. Men jag känner ingen sexuell dragning till dem. Samma med en del tjejer, skulle vilja ha men ändå inte. En del människor gör bara mer intryck på en antar jag.
Qui dormit, non peccat
Precis som du tänker har jag också tänkt, dock på andra hållet, att vara med en kille kändes bara fel liksom, tjejer var ju så mycket snyggare och ja, det kändes rätt helt enkelt. Men sedan åker man på scoutläger också råkar man bli kär i en kille i alla fall, snacka om att man var förvirrad… >.<
Jag säger att jag är pan, för jag blir kär i människor helt enkelt, sluta tänka på könet och låt dina känslor styra.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Btw, har du kollat in på HBT(Q) i Fokus?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#3 Du har skrivit fel i länken, så jag rättar dig. 
Här det fel kär i en tjej man behöver inte ligga med tillsammas med tjej
Hur känner det för er När ni är kära i tjejer Få ni ont imagen slår hjärtan få er?
och blir ni varma inne i er ?
Jag är inte kär några killar
För ett antal år sedan började jag fundera över varför jag var hetero. När visste jag att jag var hetero? Det enkla svaret är, att det hade jag ingen aning om, eftersom jag aldrig har provat på att vara homo. Jag bara förutsatte att jag skulle börja ligga med män (som de flesta av oss gör) trots att jag inte blev sexuellt upphetsad av män utan snarare fann dem motbjudande i sängen.
Jag jämför det med mat. För att veta om man gillar pannkakor bäst eller pizza bäst, så måste man smaka på båda. 😉
Men nej - jag har aldrig haft sex med en tjej. Än.

Låter för min del som att du är både bisexuell och biromantisk, men kanske mer biromantisk än bisexuell?
Biromantisk = en person som kan bli kär i folk av båda könen.
Bisexuell = en person som kan bli sexuellt attraherad av folk av båda könen.
Det är inte alltid dessa två stämmer överens.
Spontant tolkar jag det som att du kan vara bisexuell, om du vill ta på hennes kropp.
Sen kan det vara svårt att se dig själv med henne om du inte prövat det tidigare. Om det känns fel att ha sex med henne kan antingen bero på att du som #7 säger är mer biromantisk, eller att det känns jobbigt att föreställa sig som bisexuell?
Ja, man kan aldrig veta om man inte testat är min mening! ;)
Det kan ju vara så att du känner att det är lite "förbjudet" att vara kär i en kvinna eftersom normen ser ut som den gör, att vi ska bli kära i och attraheras av det motsatta könet. Och att det därför känns fel eller konstigt att tänka att du skulle ha sex med den här kvinnan.
Om du accepterar tanken på dig själv som bisexuell så kanske du kommer kunna se annorlunda på saker och ting efter ett tag.
Jag vet själv att innan jag accepterade att jag var bisexuell så kände jag mig nästan äcklad vid tanken på att ha sex med en tjej, men nu är det verkligen inte så. Och första gången jag var riktigt förälskad i en tjej trodde jag bara att jag ville vara som henne helt enkelt, när jag i själva verket ville ha henne.
Men det kan ju även vara så att du bara blir kär i tjejer i men inte sexuellt attraherade av dem.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar