Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettklimakteriet
Läst 28774 ggr
meandlotus
41

Svullen och ond mage.

Hej,

Ny här..

Jag är 47 och tror jag är på G när det gäller klimakteriet.

Har senaste månaderna haft vallningar väldigt tätt periodvis under dagen. Vid stress väldigt mycket och när jag coolar ner på kvällen.

Mensen har varit väldigt oregelbunden, först mens, sen 9 dagar senare mens igen, och blödde väldigt länge, sedna ingen mens på nästan 2 månader.

Sedan förra mensen har min mage varit jätte svullen(nedre delen) som om jag vore gravid i 4-5 månaden och en tung värk i nedredelen av magen.

I mitt jobb är jag väldigt stressad och vi måste ha svarta jeans.. Jag kan inte ha skärp i byxorna längre och i dag var jag tbungen att gå hem för att jag kunde inte knäppa byxorna och magen värkte, fick ju dessutom mens.

Jag undrar om någon annan känner ien sig just med svullen mage? Tips?

Jag äter enligt LCHF och min mage har varit bra ända tills för 3 månader sedan.

Detta med magen är ett STORT problem, det andra kan jag hantera..

Vad tror ni? Hör magen i hop med mensproblemen??

Tacksam för svar/ Lotus

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

[silkesnosen]
0

Uppsök gyn. Det där låter ju inte bra. Det kan ju vara ngt annat som har hänt, eventuell cysta och så.

Åsa S
0

Jo gå till gyn säger jag med, hade problem jag med är bara 41 men trodde det kanske var början till tidigt klimakterium. Gick till gyn för säkerhets skull han sa det inte lät normalt och kollade och jo det var en stor cysta på min ena äggstock fått medicin mot det och det mesta av problemen försvann.

meandlotus
0

Har glömt att svara 🤪 Ingen fara på taket har inte med cystor att göra, klimakteriet… Ja där är jag nog enligt gyn. Magens problem har inte med underlivet att göra enligt min gynekolog…

Kanske IBS eller Histaminallerig??

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

OlgaMaria
0

#3 Hur ofta sköter du magen? :) Har det förändrats något där?

Du kan säkert ha nytta av naturlig progesteron-kräm för dina övergångsbesvär. Det kan köpas på flera ställen på nätet. 

Du kan läsa mer om det här. Speciellt lite längre ner under rubriken: Hormonell obalans i övergångsåldern.

Dessa hormonskiftningar kan säkert ha påverkat din mage på detta sätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus