Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 8541 ggr
[MissCassandra]
3

När förlorade du oskulden?

När förlorade du oskulden eller är du oskuld och hur gammal är du? Känns lite som jag är rätt ensam om att fortfarande vara oskuld och vara 16, vad har hänt med världen undrar jag lite… Tänker alla bara på sex nu för tiden… Ironiskt nästan hur jag uttrycker med tanke på jag startar en diskussion om det, haha!

Shelsy
3

Jag är oskuld och jag är 15år. :-)

[MissCassandra]
0

1 - född 98 alltså ? Jag fyller 16 om 9 dagar så säger mig som 16:)

Karmatarerskanise
2

Var 16 år. Var med min flrsta pojkvän som jag var tillsammans med i två år. Känner många som var äldre än mig då de hade sex första gången. Det finns också dom som ljuger och säger att de har haft sex för att verka "häftiga"

Shelsy
1

#2 Exakt, 1998. Grattis i förskott!

[MissCassandra]
0

Det var en kille som jag pratat med om att ev träffas men inte blivit av Han är 22, han berättade att han var 12 när han förlora oskulden till en kille som var 2 år äldre( han är bi ) och att han har legat med ca 400 sen dess… Typ då jag bestämde att jag inte ville träffa honom… Pga av han förmodligen ljög om sånt, o var det sanning tycker jag bara det är äckligt att han varit med så många men tror det är lögn

[MissCassandra]
0

Avskyr fylla sent på ett sätt, nya regler med gymnasiet… Eftersom jag fyller sent så börjar mitt studiebidrag gälla från sista november, de som fyller tidigare börjar gälla sista september

[MissCassandra]
0

Och tack :)

Miniland
4

En månad innan jag fyllde 18, med nuvarande pojkvän. Ser inget fel alls med att vara oskuld oavsett ålder.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Blanksteg
12

22 år och har fortfarande inte haft samlag. Och jag bryr mig faktiskt inte :) Jag har det när jag är redo för det.

De som har en ångest kring när man "ska" ha samlag första gången borde reflektera mer kring hur omgivningen påverkar ens val i livet och dess negativa följder, samt kring själva ordet "oskuld". Vad innebär det att vara oskuld? Är det något negativt eller positivt, eller ingetdera?

Som jag ser det så är det bara en norm att man ska ha samlag innan man fyllt 20. Och jag är helt emot normer, och vägrar rätta mitt liv efter dem. Man bestämmer själv över sitt liv.

Om man bara blir medveten om omgivningens påverkan (som ju kan vara extremt stor) så tror jag att ångesten kring att man inte har haft samlag än (varför jag säger "samlag" är att sex omfattar många andra saker också förutom samlag) blir mycket mindre. Om det nu är omgivningens påverkan som orsakar ångesten. Kan ju finnas andra orsaker såklart.

Afturelding
1

Jag var 15, och det var tillsammans med min man. Fast vi var ju inte gifta då såklart.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

pyromanen
0

18

oh-la
0

13 eller 14 var jag.

[MissCassandra]
0

12 - ung alltså, men kanske är vanligt

oh-la
0

#13, nej, medelåldern är väl typ 16-17 för att förlora oskulden.

LinaLj
5

Jag var 19 med min dåvarande pojkvän. Vi hade varit ihop i ungefär 6 månader så jag kände mig trygg med honom och med vårt förhållande. Ångrar inte att jag väntade och ångrar inte att jag valde att bli sexuellt aktiv då heller. Det var rätt för mig och det blev riktigt hyfsad första gång.

Jag tycker det är helt meningslöst att fixera sig vid ålder. Man ska börja med sex när man är redo för det och vet vad man ger sig in i och kan ta eventuella konsekvenser. När man har kommit dit skiljer sig ju från person till person.

[MissCassandra]
0

15 - väldigt bra skrivet av dig!

Anonym
0

Jag låg med en tjej första gången när jag var 14 men har inte haft sex med en kille än. Är 18.

[MissCassandra]
0

17 - jag tycker inte det spelar någon roll om du legat med kille eller tjej, du har ändå haft sex oavsett

Anonym
0

#18 Jag resonerar också så, men vet många som tycker att man inte kan säga att man förlorat oskulden om man inte haft samlag. :/

[MissCassandra]
0

19 - men det är ju ändå sex, vad ska man säga då… Det finns ett uttryck "oskuld" Om det inte räknas med det så borde det ju finnas massa olika oskulds sätt " hångel-oskuld" " smek-oskuld" " oral-oskuld" " samlag-oskuld" Men eftersom det bara finns "oskuld" så är det helt orimligt att det inte skulle räknas, isåfall är ju homosexuella tjejer oskuld livet ut då… Så orimligt resonemang Du har haft sex med en tjej, alltså är du INTE oskuld!

[rumelle]
4

Jag är 26 och har haft sex men inte samlag. Vet inte om jag räknas som oskuld eller inte. Och inte bryr jag mig heller. :)

[MissCassandra]
0

Du räknas inte som oskuld enligt mig

bohan85
0

hade precis fyllt 16.

dermot
2

Född -97 och är oskuld. :) Har ingen brådska, vill lära känna den "första" innan..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Anonym
2

Är 24 och har inte haft sex. 
Ibland känner jag mig pressad att jag inte haft de men oftast struntar jag i vilket. 

#21 Vad menar du med sex men inte samlag?

[MissCassandra]
0

24 - jag är också född 97 25 - bra man borde inte ha brådska

Zevzi
0

Hade just hunnit fylla 13.. lite..konstigt och hela den dagen var konstig och tänker man inte efter innan gör något så kan de gå väldigt fel märkte jag. Men hade önskat jag fortfarande va oskuld och jag är 15, 2 kompisar som är 17 och oskuld så inget fel med de är ju bara bra om man väntar tills man verkligen vill och känner sig redo och slipper ångra sig:)

Thaeri
1

Jag var 20, och det kändes inte så sent.

Eller jo, "alla andra" hade ju redan haft sex så jag kände mig som en loser innan, men jag är glad att jag väntade för jag hade bra mycket mer koll på vad jag ville och var mina gränser gick när jag var 20 än när jag var 16.

Jag hade hånglat innan dess, men allt annat var nytt, och vi tog det i ordningen smek - samlag - oralt.

[rumelle]
0

#25 Alltså jag har haft sex men snoppen har inte varit där inne och hälsat på än :P

Blanksteg
3

Jag tycker det är konstigt att begreppet "oskuld" fortfarande är så pass härskande som det är idag. Tycker det är ett förlegat begrepp som inte har någon funktion alls. Som vissa här skriver så blir det konstigt att säga att homosexuella kvinnor förblir oskulder. Begreppet förstärker bara heteronormen på det sättet. Förr så ansågs kvinnan inte ens ha en sexualitet och att hon inte kunde vara homosexuell för att hon inte hade en snopp och därmed inte kunde ha samlag (=penetration) med andra kvinnor.

Behöver vi verkligen begreppet "oskuld"? Det gör ju bara mer skada än nytta. Det förstärker bara ångesten hos många över att de inte haft en snopp i sig ännu (eller haft sin snopp i någon - ur männens synvinkel).

Givetvis så försvinner inte problemet genom att bara ta bort begreppet "oskuld" ur huvudet. Men kanske så hjälper det att flytta fokusen en liten liten aning. Sex handlar ju som sagt inte bara om att ha en snopp i sig.

Man behöver inte sätta en titel på precis allting.

neasfotografier
0

Jag var 16 och det var med min dåvarande pojkvän som jag hade ett nästan 2 år långt förhållande med :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Gimbergsson
6

Första gången var jag 14, med min första pojkvän. Vi var tillsammans i sex månader ungefär. Jag var inte redo egentligen. Efter det förhållandet hade jag inte sex igen förrän jag var 17 och ett halvt. Då var jag redo. Då kändes det riktigt bra och det gör det fortfarande. Så jag säger alla dagar i veckan, VÄNTA, det är så mycket bättre när man är redo och känner sig själv!

Migobus
0

Jag var 22 år.

[MissCassandra]
0

32 - precis, du har nog rätt… Men jag känner mig redo även om jag kanske inte är det.. Ibalnd känns det som det vore skönt bara få det gjort

Gimbergsson
3

#34, att bara få det bortgjort med vem som helst kan funka men ofta ångrar man sig. Att göra det med en person som man tycker otroligt mycket om brukar bli så mycket bättre. Särskilt om man är redo för det, det är ingenting man behöver hasta med för att verka tuff, det är då man ångrar sig. Om jag hade vetat vem min livspartner skulle bli och i vilken ålder jag skulle möta honom, än om jag så skulle vara 30 år när jag gjorde det så hade jag väntat tills dess. Nu får man ju inte det så man kan bara känna efter om det känns bra eller inte. Gör det det så njut av sex och allt vad det innebär, men gör det inte "bara för att".

Ellenor123
0

16, när jag var full och med en kille jag inte träffat tidigare. Ångrar det, men kan inte säga annat än att jag var ung och dum på den tiden 🤔

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

SaraFag
0

Jag var 15, och det var med min dåvarande pojkvän. Vi var väll tillsammans i över 1år eller så. :) Nu idag, 8år senare, ångrar jag det valet haha. :) Men det går inte att styra så mycket över det nu :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Jetaime
0

Jag är rätt säker på att jag var 18 och skulle fylla 19 samma år :)

flocken
0

14 år under sommaren . Fyllde 15 på hösten. En 5 år äldre kille. Var 21 när jag träffade min sambo. 30 nu

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Felliiis
0

Jag var 17. Killen va min dåvarande pojkvän och vi var tsm i 1,5år. Nu är jag 19 :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

[rosetten]
0

Jag var 18, nästan 19.

ChristineL
0

Jag var 18.

[[Månen@]]
0

14år och har typ aldrig vart utan sex sen dess.. är 25 nu

ennycc
0

Jag var 15 år när jag förlora min med min nuvarande pojkvän :)

#10 så din man är den enda du haft sex med? :)