Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 6298 ggr
Anonym
2

Tjejer som springer efter bilar

… kom vi att tala om häromdagen, några stycken (2 män, 1 kvinna). Alltså om det stämmer att killar med häftiga bilar får tillfälliga förbindelser med tjejer oftare, och i så fall varför.

En man sade avfärdande att "tjejer som springer efter bilar vill man inte ha.". Alltså att de är ytliga och inget att satsa på.

Den andra mannen trodde att tjejer blir mer tillgängliga för killar med häftiga bilar för att häftiga bilar tyder på framgång och god inkomst.

Kvinnan gick tvärt emot detta och förklarade att enligt hennes erfarenhet var det inte var speciellt givande med en häftig bil om man inte fick åka i den, men att åka med kunde verka upphetsande i någon grad och verka som förspel. Men om man fick köra bilen (och det verkligen var en häftig bil på riktigt, inte bara en dyr) så var det ganska naturligt att man som kvinna när man parkerat grabbar tag i närmaste maskulinum för att runda av underhållningen på lämpligt sätt - vilket ju då lätt blir bilägaren.

Männen blev tämligen ställda inför denna förklaring. Ingen av dem hade riktigt tänkt i de banorna förut - inte för att någon av oss har så mycket till bil att vi har kunna att prova teorin 🤑. Hur tänker ni om detta?

oh-la
5

jag vänder absolut på huvudet om jag ser en häftig bil. jag gillar bilar, det innebär dock inte att personen bakom ratten är speciellt intressant :P skulle en kille med en häftig bil erbjuda mig att köra skulle jag gärna sätta mig bakom ratten, och jag skulle absolut vara upprymd efter åkturen, men jag skulle inte grabba tag i första bästa snubbe (bilägaren). lite mer klass än så har jag, och jag vet att en häftig bil inte säger mer om ägaren än något annat. till på köpet skulle jag nog vara så upprymd och lycklig över just bilen att intresset för snubben hade blivit helt bortproriterat. lite som små barn och glänsande föremål :P

Anonym
0

#1: Jag tror inte hon menade att det skulle bli så automatiskt, bara att det skulle vara mekanismen bakom att män med häftiga bilar får ligga mer (om de nu får det), snarare än att kvinnorna försöker fånga en "framgångsrik" man.

Karmatarerskanise
0

För det första krävs det ju ett bilintresse från kvinnan för att teorin ska fungera. Själv har jag noll intresse av bilar och skulle aldrig hänga efter en man pga av bilen.

"Kvinnan gick tvärt emot detta och förklarade att enligt hennes erfarenhet var det inte var speciellt givande med en häftig bil om man inte fick åka i den, men att åka med kunde verka upphetsande i någon grad och verka som förspel. Men om man fick köra bilen (och det verkligen var en häftig bil på riktigt, inte bara en dyr) så var det ganska naturligt att man som kvinna när man parkerat grabbar tag i närmaste maskulinum för att runda av underhållningen på lämpligt sätt - vilket ju då lätt blir bilägaren."

Hahaha, kul teori, men jag har svårt att se att en bil kan göra en kvinna så upphetsad att hon skulle ta första bästa man 😉

[Tassy]
1

jag tror väl det är högst individuellt…

Själv brukar jag inte tänka särskilt vackra tankar om människor som måste hävda sig med materiella ting, det har alltså direkt negativ effekt på mig.

Gronstedt
1

#4: "Själv brukar jag inte tänka särskilt vackra tankar om människor som måste hävda sig med materiella ting". Hur kom det in i bilden? Om jag hade en häftig bil skulle det inte vara för att "hävda mig", utan för att jag gillade bilen, och det gäller nog ganska många. De flesta som är motorkåta är det nog för maskinernas skull och inte för intrycket de gör på andra.

[Tassy]
0

Jag menar personer som uppenbart skaffar bilar i raggningssyfte, just för att få tjejer att slänga långa blickar efter deras "häftiga bilar".

Anonym
0

#4, 6: Vi pratade om bilägare som har bilen för bilens skull, inte i raggningssyfte. Jag tror inte någon av oss tänkte på att det finns någon annan sort. Vi skulle alla gärna kört roligare om vi hade haft råd 😎.

[Tassy]
2

Jag tror jag är lite trångsynt och stoppar dom flesta med häftiga bilar i just det facket, oavsett om dom är ute efter att ragga eller bara gillar häftiga bilar. Jag erkänner min dumhet. 😛

[silkesnosen]
0

Hahhahhahahh eh va????? Springer inte efter häftiga bilar, men tja det är väl ngt mer attraktivt än rishögen, man vill väl ändå finna ngn som kan planera och se långsiktigt typ.. Finns säkert tjejer som har den typen av ideér, men jag menar om karln är helt oattraktiv, uäk

Gronstedt
0

#9: Nä, det fick väl vara ett någorlunda användbar maskulinum 😉. Men jag kan helt klart förstå tanken 😇.

Gronstedt
1

Förresten, #1: "lite mer klass än så har jag"

Tycker du att det är bristande "klass" att tillfredsställa en omedelbar lusta tillsammans med en villig och tillgänglig partner?

"…och jag vet att en häftig bil inte säger mer om ägaren än något annat." Men det är ju inte fråga om äktenskap här …

oh-la
1

#11, nja, jag tycker faktiskt inte att konceptet köra en bil och bli så sugen att vilken människa som helst duger för att få utlopp för känslan är speciellt… tja… classy kanske är ett bättre ord. där går min personliga gräns. att tända till på en pryl och bli så sugen att man grabbar tag i första bästa villiga… men det är min åsikt, och jag erkänner att jag kanske inte var tydlig med det. ber om ursäkt för det, allt är självklart baserat på den enda persons åsikt jag kan stå för, nämligen min egen.

och jag vet att det inte är ett äktenskap vi talar om, men inte ens mina tillfälliga förbindelser har jag tagit med hem bara för att jag upplevde något spännande och blev så sugen att jag rycker tag i armen på den som står närmast och tar på plats. jag måste vara sugen på personen jag ligger med, inte hans bil :P jag tänder inte på bilar.

Gronstedt
0

#12: Du behöver absolut inte be om ursäkt, jag tycker bara det är intressant hur folk tänker.

Är det tanken på en snabbis utan löften på ort och ställe som du tycker är mindre "classy"? Eller är det att man tillfredsställer lusten från aktiviteten tillsammans med människan? Vi får ju som sagt förutsätta att det handlar om en villig, tillgänglig och inte motbjudande person.

[silkesnosen]
0

#13 Hm skulle aldrig..känns bara fel.

Hm sedan måste jag nog säga att en man som kör tryggt, på ett manligt sätt (?) absolut kan få mig att falla, hrm har hänt, men känslan har försvunnit i samma ögonblick som vi lämnat bilen ;*)

StickyKitten
0

#12 Men orka kategorisera kvinnor som "classy" eller "trashy". Kvinnor är inte madonnor eller horor, bra eller dåliga, fina eller ofina, osv osv. Gör det du mår bra av och låt andra göra det de vill.

Vad gäller bilar är jag inte alls intresserad, men håller med silkesnosen om att det är attraktivt med någon som kör "tryggt och manligt" :)

Anonym
0

#12: "jag måste vara sugen på personen jag ligger med, inte hans bil"

Som vi pratade om det var det inte så mycket fråga om att ligga med en person som om att stilla akut lusta på snabbaste sätt, med en partner som finns till hands och är lika tänd och av samma anledning.

Jag trodde faktiskt inte att classy och trashy var tankar som kvinnor har om sig själva?

oh-la
1

#15 & 16, jag tror inte att jag har skrivit att jag kategoriserar just kvinnor. nu är frågan gällande om just kvinnor, men jag (och åter igen, jag kan bara stå för min egna åsikt) tycker inte att det är ett trevligt drag hos någon att kasta sig över första bästa, oavsett om det är för sex eller andra plötsliga känsloyttringar. det är helt oväsentligt om det är en kvinna eller en man. jag har heller inte uppmanat andra att lägga band på sig, så jag låter definitivt andra göra som dom vill och tycka som dom vill. det är hur som inte frågan och kanske passar bättre i en annan tråd?

#16, frågan gäller väl om killar med häftiga bilar får ligga oftare?? hela frågan i #0 bygger ju på just den frågeställningen, inte huruvida man kan tänka sig att stilla sina akuta lustar med en villig partner oavsett situation. jag har haft sex med villiga partners (för till partner räknar jag hela spannet av partners, både exempelvis en flirt på krogen, till min sambo som jag levt med i 7 år), och då tycker jag att frågeställningen är en helt annan. ja, jag skulle kunna tända till på min sambo och ha sex med honom i bilen (som för övrigt inte är en häftig bil utan en 10 år gammal Saab) för att lusten faller på plötsligt och akut. en bil skulle inte kunna vara den utlösande faktorn, även om häftiga bilar absolut gör mig lycklig. nej, jag tror inte att killar med häftiga bilar får ligga mer, ja, jag kan kasta mig i armarna på en partner som attraherar mig om lusten faller på, men det beror på att jag vill ligga, och inte på grund av hans bil.

Anonym
0

#17: Njaej, frågan var varför killar med häftiga bilar får ligga mer, om de nu får det. #0 bygger på frågeställningen huruvida orsaken är att det finns kvinnor som "kan tänka sig att stilla sina akuta lustar med en villig partner oavsett situation".

"ja, jag kan kasta mig i armarna på en partner som attraherar mig om lusten faller på, men det beror på att jag vill ligga, och inte på grund av hans bil." I detta fallet var det ju så att bilen hade väckt kvinnans lust att ligga. Hon skulle inte ligga med mannen på grund av hans bil, utan för att hans bil gjort henne kåt och han var närmast tillhands och minst lika kåt efter körningen.

Är det det som är det "fula" i saken (jag vet att ingen sagt att det är fult, men ni förstår vad jag menar) - att hon är kåt i största allmänhet och inte kåt på en specifik person?

För mig är det helt OK att tråden snurrar iväg, det är alltid intressant att se hur "den andra sidan" tänker 😃.

Karmatarerskanise
1

Det fula är för mig då en människa skiter i vem som doppar i henne, bara hon får sex. Det är äckligt för mig att inte värdera högre än så.

Anonym
1

#19: Oj! Det var ord och inga visor! Men jag förstår inte alls hur du menar med "Det är äckligt för mig att inte värdera högre än så." Värdera vad?

[Zorita]
0

När min sambo sa att han ville köpa en stor bil med bra plats i baksätet för barnen tyckte jag han var ursexig. Vrålåk bryr jag mig inte mycket om. Eller tja, de är snygga bilar, men jag kunde inte bry mig mindre om vem som sitter bakom ratten. Fast det kanske finns de som gör det, vad vet jag.

oh-la
0

#18, nej kåthet har jag inga problem med alls, vare sig kvinnlig eller manlig. då skulle jag tvingas döma mig själv på ett sätt som inte är bra för hälsan, om man säger så 😃 nej, det jag ifrågasätter är konceptet att bli så kåt på en bil att du blir blind för vem du ligger med. det spelar ingen roll om snubben (eller bruden) är smoking, jag personligen skulle aldrig kunna ta en tur med en bil, och bli så upphetsad att jag kastar mig i armarna på någon av ren kåthet. ingen pryl skulle kunna frammana den känslan. däremot skulle en bil kunna skapa ett intresse för en person som gör mig kåt, alltså skulle väl en bil kunna fungera ungefär som ett grönt CV till en arbetsgivare, det som får dig att sticka ut ur mängden, men för egen del skulle ingen bil i världen få mig att bara kasta mig över en snubbe av ren, rå, djurisk kåthet. det är inte det som får mig "våt och villig".

och jag har faktiskt hoppat in i en snygg killes bil som jag bara känner ytligt, och fått en åktur som heter duga (inte av snubben, bilen) stannat till, jag går ur helt tokig, i bilen. snubben var helt bortglömd. i det fallet var nog alltså just bilen snarare en last.

är trådens syfte att reda ut om man kan bli så kåt att man släpper till ovillkorligt för en partner som kan vara vem som helst, vart som helst och hur som helst om andan faller på har jag missförstått frågan. jag läser det enbart som en fråga om "hundtricket" även funkar med tuffa bilar.

Gronstedt
2

För mig är det inte ett dugg konstigt om två personer, som tillsammans har varit med om något upphetsande, bejakar lusten genom att ha sex med varandra. I detta exempel var den upphetsande situationen en tur i en bil, som råkade tillhöra en man, men man kan tänka sig andra situationer.

Ett sådant sexuellt möte, i ömsesidig lust och glädje, ser jag absolut inte som något äckligt eller något som inte har värde. Jag skulle bejaka det och värdera det mycket högt. Jag skulle se det som ett kärleksförhållande, låt vara väldigt kort.

Ifall trådens syfte är "att reda ut om man kan bli så kåt att man släpper till ovillkorligt för en partner som kan vara vem som helst, vart som helst och hur som helst om andan faller på" vet jag inte. Men jag skulle jag svara obetingat JA på den frågan. Och jag skulle inte se något fel i det.

Sedan är väl frågan om det skulle bli speciellt bra sex om det väl bär till, men det är ju en annan historia.

fatcat
1

Jag skulle definitivt hålla mig borta från tjejer som kollar efter bilar o bling bling. 

Hade en tjejkompis när jag va tonåring som s*g av en kille för en flaska vodka. Det säger ganska mycket om va de är för sorts tjej👍

Edit: Hon va min vän o jag har inget emot henne men jag skulle aldrig kunna tänka mig bli tsm med henne efter det där. Faktiskt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Anonym
2

#23: "två personer, som tillsammans har varit med om något upphetsande, bejakar lusten genom att ha sex med varandra". Kul att det finns någon mer som känner igen sig! Hennes uttalande var lite förvånande innan det blev tydligt att det var så hon menade.

#24: Konstigt vad många som förutsätter att situationen i #0 handlar om att kvinnan får något och betalar med sex … Jag trodde synen på kvinnors sexualitet hade kommit längre. Fortfarande är tydligen en kvinna som ligger där hon vill en dålig kvinna i vissas ögon. En rätt ynklig inställning, i mitt tycke!

StickyKitten
3

Den här tråden osar ju trist kvinnosyn. En kvinna är tydligen inte "classy" om hon har sex på ett visst sätt, tydligen är hon äcklig enligt somliga, och en tjej som gör vad hon vill med sin mun kan man inte bli tillsammans med.

När ska vi sluta värdera kvinnor efter sex? Man tycker att vi vid år 2013 skulle ha kommit längre än att sitta och småaktigt döma kvinnor (men sällan män trots vad folk påstår) efter vilken typ av sex de har.

Karmatarerskanise
1

En man som låter könet styra är samma sak. Så gör det inte till en kvinnofråga när det inte är det.

StickyKitten
2

Det är en kvinnofråga när din inställning återspeglar den som finns överallt i samhället - men enbart mot kvinnor.

Sen kan du ju hävda att du tycker att män är minst lika äckliga, och det kanske du tycker, men i all ärlighet så tvivlar jag på det. Oavsett vilket så ÄR det en kvinnofråga eftersom du uppvisar ett förakt som oftast visas mot just kvinnor.

oh-la
0

#6, jag antar att du vänder dig till mig, bland andra, eftersom du väljer att citera ett av de ord som jag använt. jag vet att jag har skrivit längre upp i tråden att det fån min sida inte handlar det minsta om trist kvinnosyn. jag tycker inte att det är mer "classy" om en kille beter sig på det viset. kön är helt oväsentligt.

nu rör den här frågan en kvinnas beteende, självklart skriver man då om just en kvinna. hade tråden handlat om en människa i största allmänhet hade i alla fall jag skrivit exakt samma sak. måhända att det är dömande i vissa människors ögon, alla har vi olika ramar för vad som är okej eller ej, men det handlar inte om kön, och inte om kvinnlig sexualitet.

Karmatarerskanise
1

28 nu får du väl ändå lugna ner dig! Sluta upp med dina anklagelser! Min inställning har du hittat på. Väljer du sedan att tro på din uppdiktade inställning så gör det. Men lägg den INTE på mig, för den är inte min. Jag gör ingen skillnad på män och kvinnor som styrs av sitt kön. Jag föraktar inte kvinnor i andra frågor heller.

StickyKitten
1

#29 Jag väljer att se det som en kvinnosynsfråga eftersom trots att folk ofta hävdar att de har samma inställning till män så är det inte så samhället ser ut. Det är kvinnor som får skit och som är "dåliga" om de har sex på fel sätt, medan män sällan beskriv på samma sätt. 

Samma sak syns i den här tråden, man sitter och pratar om kvinnor på ett negativt sätt och dömer dem utefter sexualitet. Det kanske är en slump och alla här kanske dömer män lika hårt, men det kanske också inte är en slump utan ett symptom på något som vi vet finns i samhället, nämligen en skev syn på kvinnor och sex.

Karmatarerskanise
1

Snyggt försök till att släta över att du talar om för andra att de föraktar kvinnor trots att de faktiskt inte gör det. Om jag kommenterar i en tråd om kvinnor, skriver något negativt, då är det inte fritt fram att göra det till en åsikt som bara gäller kvinnor, att göra om det till kvinnoförakt. Vi skriver på en sida som heter kvinna. Så det är ganska självklart att det diskuteras. Hade frågan gällt män lovar jag att du hade sett negativa kommentarer om det också.

StickyKitten
1

#32 Man behöver inte förakta kvinnor för att uttala sig kvinnoföraktande. Säkert är det ingen här som föraktar kvinnor i allmänhet, men att sitta och döma kvinnor på grund av hur de har sex är ett uttryck för förakt - ett förakt som många gånger riktas mot kvinnor och inte mot män och därför påpekar jag det.

Som jag sa, är det en slump så är det, men många gånger är det inte en slump utan ett mönster som upprepar sig. Oavsett vilket tänker jag protestera när vuxna människor sitter och småaktigt pratar om hur andra har sex, man som kvinna.

Karmatarerskanise
1

Protestera på. Men gör det då rätt!

oh-la
1

#31, om någon är dömande i den här tråden skulle jag nog snarare säga att det är du. tråden handlar specifikt om en kvinna, och om kvinnors sexualitet. förmodligen är det därför som ingen har sagt någonting om mäns sexualitet. att sedan förutsätta att alla ljuger, och självklart bara bortförklarar sig, eller säger en sak ena stunden och ändrar sig i nästa är fruktansvärt dömande. jag har haft ett antal sexpartners, jag har legat med killar bara för att jag har lust just då, jag har varit fri i min sexualitet, och mina tjejkompisar lika så. jag dömer inte dem för det. jag är glad över att vi lever i en tid där jag kan ragga upp en kille på krogen och dra med hem, där jag får ha min sexualitet och leva ut den om jag vill och inte bli utstött.
tycker det är trist att man tar sig friheten att döma folk själv, och linda in det som ett försvarstal för kvinnors sexuella frigörelse. framför allt baserat på svar i en tråd, som faktiskt ställde en fråga om specifikt kvinnor.

Karmatarerskanise
0

35 amen!

Anonym
2

#30: Styrs av sitt kön? Men hallå! Det handlar väl inte om ett hjälplöst offer för rasande könsdrift heller? Det handlar om en kåt kvinna som skulle vända sig till en varm och villig och närvarande partner i ett respektfullt och lustfyllt möte.

Ni kan ge er fullkomligt f*n på att den här kvinnan INTE låter vem som helst doppa i henne. Om inte bilägaren i exemplet var rätt sorts karl för hennes lust så skulle hon leta vidare eller gå hem och leka med sig själv. Och om hon ställde frågan till bilägaren i exemplet, och han inte ville vara med, skulle hon acceptera det med humor och respekt och inte ta illa vid sig.

Det handlar ju faktiskt om vuxet folk med gemensamma intressen och passioner, det är inte Ronny och Ragge med Fårrden vi pratar om.

Kalli
3

Tja, om det inte är en taskig kvinnosyn vissa visat upp i den här tråden är det åtminstone en taskig människosyn. Håller med om att det är tråkigt att vi inte kommit längre, helst på ett kvinnoforum.

StickyKitten
0

#34 Du har inte tolkningsföreträde på vad som är rätt sätt.

#35 Det handlar inte om att döma utan om att ställa er till svars för saker som ni har sagt. Klarar ni inte av det så kanske ni inte ska vistas på ett diskussionsforum?

Jag har heller inte sagt att "alla här ljuger", det har du dragit helt ur arslet. Men jag ÄR skeptisk till folk som klankar ner på kvinnlig sexualitet och sedan försvarar sig med att "jag säger samma om män", eftersom många säger så men trots det ser man aldrig diskussioner om mäns sexualitet på det sättet. Så någonstans finns det ett glapp mellan vad folk säger och vad som verkligen sker.

Och som jag sa, är det en slump så är det, men det kan vara ett mönster. Oavsett vilket så är det som Kalli säger i alla fall en trist människosyn i den här tråden.

Karmatarerskanise
1

39 ja, en del tänker med könet. Hemskt vad du upprepar "du har inte tolkninsföreträde". Jag har företräde på mina åsikter, inte du eller någon annan. Det handlar visst om att du dömmer, du gör det ju igen. Du misstror människor som skriver att de tänker samma sak om män. Måste vara ganska jobbigt att springa runt och tro så negativa saker om folk när de svarat på en fråga gällande en KVINNA. Angående vem som ska vistas på ett forum så anser jag att det bör vara dom som kan föra en diskussion på ett neutralt sätt. Att du skyller på att man ska ställas till svars får mig att fnissa. Vet du vad ett forum är? Det är allt annat än en rättegång och ditt jobb är inte att ställa folk mot svar. Du ser aldrig diskussioner om män på det viset? Då har du inte varit inne på relationer. Att du inte sett det betyder inte att det inte sker. Finner det underligt för hur du kämpar fram ett problem. Nej, det här är bara löjligt. Tycker du kan återkomma då någon uttalat att de har en kränkande syn på just kvinnor istället för att lägga in värderingar i trådar där de uppenbarligen inte finns. Människosynen må vara trist k era ögon. Jag finner mest din attityd tråkig.

Karmatarerskanise
0

Kalli, kommit längre gällande vad? Att jag finner det äckligt att en del folk tänker med könet och struntar i vem dom har sex med, bara dom får sex?

Gronstedt
0

#41: Läs gärna #37. På vad sätt skulle detta handla om att "tänka med könet"?

Karmatarerskanise
0

42 men det var det jag kommenterade innan eftersom det var så jag uppfattade det. Så frågan till kalli handlar om det utlåtandet, inte kvinnan i ts inlägg.

Gronstedt
1

#43: Förstår jag dig rätt nu - du menar INTE att antyda kvinnan i exemplet "tänker med könet" och " skiter i vem som doppar i henne, bara hon får sex"? De uttalandena har inte alls med exempelpersonens agerande att göra?

Karmatarerskanise
0

44 rent allmänt. Skrev längre upp att det gäller alla som gör så. Jag finner det äckligt.

"

Det fula är för mig då en människa skiter i vem som doppar i henne

, bara hon får sex. Det är äckligt för mig att inte värdera högre än så."

Kalli
3

#41: Kommit längre när det gäller att nervädera andra människor på grund av deras sexuella preferenser. Personligen reflekterar jag inte ens över huruvida vad andra väljer att göra i sängen (eller utanför) är äckligt eller inte. Jag behöver inte delta, det är inte min sak att döma oavsett om det rör sig om att hoppa i säng med "vem som helst" eller gilla andra av samma kön eller wet-sex.

Gronstedt
0

#44: Eftersom du skriver det i denna tråd får i alla fall jag intrycket att du anser det relevant för personerna i exemplet.

Karmatarerskanise
0

47 ok. Nu vet vi i alla fall att så inte är fallet enligt ts.

oh-la
1

#39, ställas till svars för vadå? just nu känns det bara som om man är ute efter ett erkännande om att man gjort fel. det spelar ju ingen roll vad man säger, utan jag ska tydligen ställas till svars för saker som jag uttryckligen vänder mig emot. då spelar det ju ingen roll vad jag säger, bara jag erkänner att m in kvinnosyn är föråldrad, vilket den inte är. och kan man inte vända det till att man har en taskig kvinnosyn, ja, så ska jag minsan ha en taskig människosyn istället.

nej, jag tittar inte snett på folk, nej, jag dömmer inte gör du någonting som du mår bra av får du väl göra det bäst du vill. jag ska vara ärlig och säga att jag antagligen missförstod frågan i #0. jag har exempelvis helt missat att det skulle handla om ifall man kan tänka sig att bara "hoppa på någon" utan eftertanke om båda vill och är på en sådan plats. SJÄLVKLART! det har jag gjort med både sambo ch kk. det jag tycker känns sådär, och så jag tolkar frågan i #0 i mina första inlägg, är att använda en bil som ett sätt att få ligg, och att ligga med en kille på grund av hand bil. det tycker jag inte känns OK alls. men det har ju uppenbarligen visat sig att det är en helt feltolkning och att bilen egentligen inte hade med någonting att göra, eller att frågan "får killar med snygg bil ligga mer" egentligen skulle vara "kan du tänka dig att leva ut dina lustar med en villig parter var som helst och när som helst". my bad, feltolning av frågan i #0.

däremot har jag fruktansvärt svårt för hela den här "stå till svars för"-mentaliteten som kom efteråt. alla har inte samma syn på sex, alla tycker inte att man gör det vart som helst med vem som helst och hur som helst, vissa har en mer flytade syn på sex och vem man har det mer och hur. vissa tycker att prostitution är helt okej eftersom en kvinna för vad hon vill med sin kropp och andra tycker inte att det är okej oavsett (för att förtydliga eftersom det verkar vara väldigt grälsjukt i diskussionen och man tenderar att vända allt till något det inte är, jag jämför INTE frågan med prostitution. jag säger att man har olika syn på vad som är okej). att däremot vända mina ord, fast jag tycker att jag upprepade gånger varit tydlig med att detta inte är en kvinnorfråga och att jag själv inte är någon "fin flicka" som ligger tyst på rygg för att tillfredställa min man, ändå envisas med att jag ska stå till svars för en åsikt jag inte har.

StickyKitten
0

#40 Det handlar inte om dina åsikter, det handlar om hur du försöker säga till andra hur de ska diskutera genom att göra anspråk på vad som är "rätt sätt", men det bestämmer inte du. 

Skriver man något på ett öppet forum så kan man få stå till svars för det, eftersom man riskerar att bli ifrågasatt. Att ifrågasätta någon på ett forum är inte att försöka ställa den personen inför rätta, märklig liknelse.

Ännu märkligare att du tycker att det är neutralt att kalla andra människors beteende för fult och äckligt. Jag vill gärna se hur du förklarar den biten.

Givetvis inte, men det handlar inte bara om vad jag har sett heller utan om en företeelse i samhället som många lagt märke till - kvinnor får skit och män får göra som de vill. Grovt generaliserat givetvis. 

Din attityd är lika trist.

#49 Jag menar att du ställs till svars för något du skrev, inte en åsikt du inte har. Det du skrev lät jäkligt sexistiskt och då får du ju ta att folk kan reagera, det vill säga, du ställs till svars för det. Istället för att förstå kritiken och min förklaring ville du få det till att jag dömde dig för någon typ av egen vinnings skull. Men som sagt, det handlar inte om att döma utan om att jag ifrågasatte det du skrev och det är två olika saker. 

Sedan har jag flera gånger skrivit att om det är en slump så är det, och förklarat varför jag ser det som en kvinnofråga, vilket inte är ett påhopp eller en anklagelse mot dig men du verkade ta det så.

Karmatarerskanise
2

Du ser inte vad du själv gör och bortförklarar. Med andra ord otroligt icke givande att fortsätta. Känner mig överdrivet klar med detta nu.

Over and out.

pyromanen
1

Tror det är viss sanning i att det funkar på en del tjejer. På mig funkar det ungefär tvärtom. En kille som försöker få uppmärksamhet med nån "häftig" bil hamnar direkt i facket "helt 100% ointressant" för mig. Jag skulle utgå från att jag tycker han är jobbig innan jag ens hunnit prata med honom. En häftig bil signalerar (för mig) 1. att han inte är häftig nog i sig men tror han blir det av en pryl, 2. att han jagar statusprylar, prioriterar att lägga pengar på sånt (jag är antimaterialistisk), 3. att han har för litet miljöintresse för min smak.

Anonym
0

#52: Läs gärna #7. Det är inte fråga om killar som "försöker få uppmärksamhet med nån "häftig" bil", "inte är häftig nog i sig men tror han blir det av en pryl" eller "jagar statusprylar". Sådana antaganden är väl om något sexistiska?

pyromanen
0

Visst, jag är ärlig med att jag har fördomar.  Men sexistiskt håller jag inte med om. Skulle ha exakt samma fördom om en tjej med häftig bil.

Om han #7 inte har bilen i raggningssyfte gör ingen skillnad för mig. Om han har den visar han hur han prioriterar och att han tycker bilen är häftig. Jag tycker inte bilar är häftiga.  Och är f ö ett levande bevis på att ditt påstående i #7 att vi alla skulle kört roligare om vi haft råd inte stämmer. Jag har fast jobb, inga lån, har en halv miljon på banken och kör runt i en 10 år gammal VW polo.

Anonym
0

#54: Det där med "vi alla skulle kört roligare om vi haft råd" avser alltså alla vi tre som deltog i samtalet som nämns i #0. Vad andra kör eller inte är upp till dem.

Det är en väldig skillnad mellan att tycka att bilar är häftiga och att inte vara "häftig nog i sig" men tro man "blir det av en pryl".

Gasoline
0

Karlar med ett bilintresse är i mina ögon väldigt attraktiva, har dom fina eller häftiga bilar så är detta knappast en nackdel. Men att välja en karl bara för bilen är inget jag skulle få för mig att göra.

[Devya]
0

Det jag tycker är tändande är en kille som kan med bilar och tycker om att fixa dem. Det spelar då ingen roll om han har en superhäftig bil eller en liten skruttig sak. :)

Anonym
0

Jag skickade en länk till denna tråd till den i #0 omtalade kvinnan, och här är hennes svar.

Där var ju lite blandade reaktioner. Märkligt vad många som förutsätter att det handlar om att agera groupie eller hang-around till karlar med mer pengar än k*k och karaktär, som köper dyra bilar med häftiga specar för att kompensera. Eller att välja karl utifrån vilken bil han kör. Tala om stereotypa könsbilder! Någon skrev om att jaga statusprylar också, vilket är löjligt i sammanhanget. De verkar ha rört ihop begreppen, högstatusbilar är sällan speciellt roliga. Det är ju inte som om en fullutrustad Viagra-Audi av årets modell blev intressant bara för att den är dyr och har effekt från helvetet. Min Megane piskar de flesta sexiga bilar i de flesta avseenden, men det blir den inte speciellt sexig av. Folk har uppenbarligen ingen aning om hur mycket blod, svett och tårar, för att inte tala om kärlek och lust, det ligger bakom riktigt häftiga maskiner.

Skulle det bli samma tolkning om det var fråga om två filatelister som träffas på ett konvent, passionerat diskuterar tandning och stämplar och till sist hamnar i samma säng?

Jag verkar i alla fall inte vara helt ensam om att tycka att det är fullt möjligt att träffa någon kring en gemensam passion, bli kåt och förälskad, leva ut sin lust och skiljas som vänner inom loppet av någon eller några timmar. Men det kanske krävs erfarenhet för att man ska kunna ta glädjen där man finner den? Om någon kommer dragande med slampstämpeln, så skiter jag rätt mycket i det.

Men visst, det är långt ifrån alla karlar som är vuxna nog att faktiskt ge av sitt bästa i ett kärleksmöte i ett sådant läge, i stället för en vanlig trist ”fuck-n-run”. Och det har inte med ålder att göra. Det finns karlar som sätter slampstämpeln på en kvinna de just legat med, eller just tänker ligga med, utan tanke på sin egen lösaktighet. De är väl lika tråkigt uppfostrade och törs inte använda och njuta av sin egen och någon annans kropp utan att gräma sig och oroa sig för vad andra ska tänka och vad de ska tänka om andra. Men är de inte vuxna nog så blir ju frågan knappast aktuell ;-).

Får jag låna nycklarna till en rolig maskin med ointressant ägare blir jag bli lika uppspelt, men jag lär inte rasta av mig med ägaren utan göra som du framhöll. Som den där bilen igår – inget vridmoment i världen kan få mig att vilja leka med den ägaren. Bilen skulle jag däremot gärna leka med, mest för att bekräfta min uppfattning att mer lull gör det mindre roligt. Jag tror faktiskt att den har mindre vägkänsla än den lilla röda, även om den har 4 gånger så många Nm och 10 gånger så stor prislapp. Och ljudet är inte ens i närheten.

Med förgasarna var det som jag trodde - det får bli verkstad. Igen.

flocken
0

Jag är en rätt udda kvinna som älskar bilar. Men inte vanliga svensson bilar som volvon som står utanför mitt hus. Utan stora feta amerikanare som mullrar så man bara ryser. Bättre förspel än en mullrande jänkare finns inte. Jag har levt med en raggare som är 21 år äldre än mig. Jag är 30 nu. Var 18 då. Jag är svag för även ägarna till bilarna.oavsett utseendet. handen på hjärtat så hade jag sex med karlar bara för deras bil, musik & kläder.

det är så tråkigt med att karlar får pondus av att haft många tjejer. men när en tjej älskar sex & har haft många killar så är man lös släppt.

Jag kommer alltid älska stora bilar & ska ha en i framtiden. Men nu lever jag sen 9 år tillbaka med en knutte, hus, 2 barn.  Men bil & sex tokig kommer jag alltid vara

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Gronstedt
0

#59: Way to go! Ljudet och vridmomentkurvan i fett utlagda äldre motorer … *ryyyyyys*. De slutade göra dem rätt någonstans i början på 1990-talet …

Toxics
0

jag vrider huvudet när de kommer ett flagskepp med mullrande v8 eller större. Helt klart. Man kanske ska ta och skaffa sig en sån =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Mustangcab]
0

Varför tror alla att det är män som har dessa mullrande maskiner? Inne på sajten Amerikanska bilar är det en kvinna som är Sajtvärd och själv har jag en Mustang och jag har kört MC i 20 år innan jag sålde den. Men jag har även åkt MC tillsmmans med min man långa sträckor ut i Europa.

Den första Mussen var av 1968 års modell och den köpte jag utan min mans vetskap. Den andra sände jag ut annonsen som låg på blocket och den trejde fick han t.o.m var med och hämta😃

Jag har alltid gillat häftiga bilar och MC. När jag var 10 år, 1964, så kom min bror hem med sin svåger och svågern hade en Mustang. Jag sa att en sån skulle jag ha när jag fick körkort och alla skrattade. Skrattar bäst som skrattar sist.😂

Klart jag kollar in häftiga bilar och hojar men inte bryr jag om vem som kör.

Gronstedt
0

#62: Vem har sagt att det bara är män i dessa bilar? Men är det kvinnor kanske de inte är så intressanta för tjejer att ligga med?

Gasoline
0

#62 som jnäkebils ägande kvinna är jag mycket väl medveten om att det finns kvinnor som både kör och äger bilen, dessa är dock inte så attraktiva i mina ögon då jag inte är lagd åt det hållet ;-) Men jag förstår din poäng, det finns många som tror att kvinnor varken kan äga ett "häftigt" fordon eller är kapabel till att ratta dom. Tråkigt nog :-/ Men vi blir nog fler och fler som bevisar motsatsen :-D

[Mustangcab]
0

# 63 Det står kvinnor som springer efter bilar som rubrik. Och av första inlägget framgår att det är män med häftiga bilar.

Anonym
0

#63: Eh, tråden handlar om en motorkåt heterosexuell kvinnas erfarenheter av att provköra andras bilar, och om ett par mäns reaktion på detta. Som jag citerade i #58 skrev hon "Får jag låna nycklarna till en rolig maskin med ointressant ägare blir jag bli lika uppspelt, men jag lär inte rasta av mig med ägaren". Vilket i hennes fall förmodligen omfattar de allra flesta kvinnor och ganska många män.

Men ingenstans har det förutsatts att kvinnor inte kör häftiga bilar, bara att kvinnan vi pratade med inte ligger med kvinnor som kör häftiga bilar.

flocken
0

Att det inte bara är karlar som äger dessa underbara bilar vet jag. Gör absolut inget om det är en snygg brud som kör då jag är BI. Varför snöa in sig på ett kön? Kärleken är blind 😉 Men detta inlägg handlade som sagt var om tjejer som springer efter karlar med bilar.Men har nog aldrig sprungit efter karlarna. De har kommit iaf.

#60 Dagens bilar är just bara tråkiga bilar. I Lördags stod min dröm bil på gatan, Buick Limited. Man är född under fel tid. ÄLskar allt med raggar kulturen. Bara ljudet får mig att rysa.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Gronstedt
0

Handen på hjärtat, vi som kör muskelmaskiner har nog alla upplevt att de fungerar utmärkt som en del av förspelet bland likasinnade. Spänningen och uppvaktningen börjar inte sällan vid fordonet. När man upptäcker någon som vars blick smeker maskinen med samma lystnad som man själv upplever, eller ser hur någon ryser till och söker med blicken när motorn tänder, då vet man att man har något ganska grundläggande gemensamt med den personen. Då är det lätt att ställa frågan "Ska du med en repa?" eller (beroende på personens körkortsbehörighet) "Vill du känna på henne?". Därifrån kan det gå vidare från samtal om de tekniska detaljerna, frågorna och svaren, till en fika längs vägen med lite vidare samtalsämnen till … vem vet 😇? En stunds ömsesidig glädje, med eller utan sex, eller kanske ett livslångt förhållande?

Jag har sällan låtit någon annan köra, eftersom min muskelmaskin har 2 hjul och jag inte är riktigt dum nog att åka bakpå med någon jag just träffat och inte vet hur de kör. Men ingen som åkt med mig har blivit mindre tillgänglig av det. Utom en tidigare svåger, och den hade jag inget intresse av ändå 😛.

Och ja, muskelmaskiner är femininer. Den sortens råstyrka kan inte vara annat 😎.

Gasoline
0

#68 "vill du känna på henne", hihi. Skön raggnings replik :-P