Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 915 ggr
Jonnasofie
0

Varför går jag ner i vikt?

Hej tjejer! 😃

Jag är en tjej på 15 år och jag börjar bli lite orolig över en grej, jag har sedan jag var 12 år varit alltid beroende av min vikt och att varje dag kolla vad jag väger. Det var mellan 13-14 då jag gick upp i vikt. Jag vägde 74kg och jag mådde skit. 

När skolan började igen så började jag röra på min MINDRE (men sov mer och fick in mina rutiner igen) 

Så började jag GÅ NER i vikt en massor, Nu väger jag 66kg och det har bara gått 3 månader. 

8 kilo! Det kan väl inte vara normalt..? Och om ni kommenterar så kommentera gärna om ni vet varför och om ni har varit med om det. Skriv helst inte att jag borde gå till någon och kolla upp det, för det ska jag göra. 

Ha det toppen! :)

Xristina
1

Detta beror med stor sannolikhet på dina nya rutiner :) Bra rutiner och vanor skapar ofta en mer hälsosam kropp.

OlgaMaria
0

Fettvikt handlar egentligen väldigt lite om hur mycket vi tränar. Det styrs mest av våra hormoner, hur vi mår, och vad och hur mycket vi äter. Så länge du inte svält dig (?) ner i vikt så behöver du inte vara orolig. Enbart stress kan göra att vi går upp mycket i vikt. Och när stressen försvinner och vi mår bra, sover bra och äter på regelbundna tider, så kan vi mycket lättare gå ner i vikt. Om man är ung och mår bra så går man lätt ner i vikt om man samlat på sig några extra kilon.

Sömn är verkligen jättebra för vikten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[WickedAlly]
0

Har man rutiner och något att ägna sig åt på dagarna så småäter man oftast mindre, och det kan göra väldigt stor skillnad. Det har jag märkt tydligt på mig själv, blev rätt rund när jag började studera hemifrån och hade närhet till kyl och skafferi hela tiden.

Jonnasofie
1

Tack för alla svar!

Jonnasofie
1

Och! Jag svälter inte mig själv. :3