Jag hatar min näsa!
Jag hatar min näsa jättemycket, den är såå ful, framifrån ser den helt okej ut men i profil ser den helt bucklig, stor och ful ut och det blev knappast bättre när jag såg någonstans att en plastikkirurgisida hade lagt ut en sån näsa och att man kan operara den typ (kommer aldrig operera mig) min näsa sänker verkligen min självkänsla och jag känner mig så ful och försöker dölja med håret(vilket inte går så bra) det känns som om alla som ser mig i profil tycker att jag är ful, och jag försöker att inte visa min profil så mycket som möjligt men det brukar inte lyckas, när jag var liten hade jag en "perfekt näsa" sen gick nåt fel :'( snälla, hjälp, jag mår jättedåligt pågrund av detta och nej kommentarer som typ att man ska vara nöjd med sig själv hjälper inte särkilt mycket för jag vet redan allt detdär men mår ändå jättedåligt.
Vad vill du ha för kommentarer då?
Operation är inget du vill göra och lära dig tycka om dig som du är är också uteslutet.
Det blir liksom ingen diskussion då…
/Maria
#1 eftersom jag är 13 år så finns det ändå ingen möjlighet till operation, jag vet inte därför skrev jag ju denna tråden, för att kanske nån vet vad jag ska göra…:p
Det bästa vore ju om du kunde acceptera att du ser ut som du gör. Annars är det väl bara att börja spara pengar till en operation när du blir myndig.
När jag var i tonåren hade jag också komplex över min näsa. Mitt enda råd är att härda ut och försöka lära dig att älska dig själv och tänk på de saker som du är nöjd med i stället. Nu är jag 26 och accepterar min näsa idag och har lärt mig att uppskatta den precis som den är. Men sådant tar tid. Men det går :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Tror du kommer acceptera det när du blir äldre, när man är i tonåren så kan man ha väldigt mycket komplex som sen går över (så var det för mig i alla fall). Sluta tänk på hur din näsa ser ut, tror knappast folk tänker på det så som du gör.
Suck. Finns det faktiskt någon som har sag: Fy va du ser ful ut från sidan! Din nästa är ful, stor och totalt bucklig!
Eller?
Jag har fått höra från många människor att jag har en konstig och bucklig näsa. De tror oftast att jag har brutit min näsa men jag har gång på gång fått förklara att det är något som går i släktet. En gång då jag väntade i kön för att betala för mina matvaror, så började en kille pratade med mig och undrade vad som hade hänt med min näsa och om han fick känna på benet - utbucklingen. :P
Min mamma till och med sa till mig då jag var 14 att vi kunde få min näsa fixad - slipa ner benet lite. Men jag vägrade. Jag har en unik näsa och jag vill minsann ha kvar den fast den är stor och ser lite konstig ut både framifrån och i profil.
Det är bara att SUCK IT UP! Va stolt över att du inte är som alla andra. Det hjälper inte att gå och ojja över det hela. :) Tro mig! Så nu sparkar du dig själv i rumpan, sluta gömma dig bakom ditt hår och stick ut din näsa och va glad för att du är frisk och i skick. :)
Om den är ful i profil titta då på den rak framifrån om den då ser ok ut.
Bäst du accepterar den nu i den åldern du är, för näsan växer hela livet.
Samma sak med öronen och avståndet mellan näsa och mun..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Det är inte lätt att vara tonåring. Osäkerheten och hormoner gör ofta att man hittar fel på sig, fel som ingen annan ser.
Jag blir ledsen när jag tänker tillbaka på mitt dåliga självförtroende i tonåren. Jag trodde jag hade för stor rumpa och dolde den med stora tröjor. Nu när jag ser bilder så var den liten och söt.
Jag hade underbett också, som fick mig att må riktigt skit.
Men nu i vuxen ålder fick jag veta att killar var kära i mig i hemlighet.
Så det är inte så hemskt som man tror. Man är oftast den som ä'r hårdast mot en själv. Ingen annan tänker som man själv gögr.
Tack för svaren allihop :)
Det hjälpte lite ^^

Hitta nåt annat som du är nöjd med och fokusera på det. Jag har alltid haft dålig hy, så jag blev bra på att framhäva mina ögon med smink, och då ser man inte huden lika mycket.
Göm dig inte bakom håret, det drar bara mer uppmärksamhet til det man försöker dölja. Som Devya säger i #6, var stolt och stick ut näsan :)
Tack:)
När jag var 13 hatade jag mina öron, mina ben, min hållning/längd osv sov. Jag håller med om att du ska fokusera och framhäva något du tycker om istället. När du försöker gömma din näsa så syns den ännu mer! Man ser ofta lättare vilka kroppsdelar någon inte är bekväm med om den personen försöker dölja dom då man automatiskt drar fokus till den kroppsdelen. Ska även nämna att både min sambo och hans syster har ganska speciell form på näsan och det är det som gör deras utseende så spännande tycker jag! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Om näsa växer hela livet så borde man ju ha en näsa som pinoccio
aaaaaaaaaaaangelina
Jag hade också problem med hur min näsa såg ut, bucklig som du beskriver. Men efter fina och oväntade kommentarer ifrån folk + en titt på andra som hade ännu mer buckliga näsor tyckte jag att det var helt okej! 😃
#15 Vilken onödig kommentar
#15 den växer inte 3 cm varje dag..Den växer minimalt. Det är därför man ser att äldre människor har stora öron och ibland stora näsor, för att inte tala om avståndet mellan näsa och mun.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi