Bli av med bröst?
Hej. Jag mår jätte dåligt över min dd-kupa. Överallt i skolan får jag höra sådana saker. Särskildt från 2 killar i min klass. Försök inte med att det är för de tyker om mig. För båda har tjej. Jag är 12 och i november 13. Jag har fåt stå ut med detta i 2-3år med brösten innan var det min dialekt. Snälla jag vill göra allt för att få dem till en C-kupa om inte lite mindre!
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Först måste du växa klart innan det görs några operationer.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det enda som finns är operation, och jag vet inte när dom som tidigast opererar. Förstår att det är jobbigt. Men en tröst är att de som håller på är omogna och kommer växa ifrån det beteendet. Är det bara pga mobbing som du vill göra dom mindre?
Men jag har läst så mkt om operationer att jag blivit rädd för de. Jag vill ju få de mindre så snabbt som möjligt.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#2 ja… Och sedan så passar storleken inte in på kroppen. Inga kläder passar.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Ok. Som sagt kan man bara få mindre geno operation. Jag är övertygad om att din kropp kommer ifatt nu under tonåren. Ge det lite tid även om det är väldigt jobbigt!
Kanske inte är mycket tröst nu, men om ett par år har massor av tjejer runt dig stora bröst och då läggar man knappast lika mycket märka till dina längre. Tycker dom låter omogna, domdär killarna som kommenterar eller vad dom nu gör.
Har du provat en sån bh som heter "minimizer" ? det kan få dom att se lite mindre ut.
Anledningen att det inte görs nu är att du måste hinna växa klart. Minskar de brösten men fortsätter växa några år till så kommer brösten att bli stora igen och då har operationen blivit misslyckad och du behöver så en andra operation till men ännu mera ärr.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag har varit i puberteten sen 3:an. Det enda som växer är brösten. Alla säger det men killarna ska peka ut det extra. Tjejerna säger: Du vet väll att du har rätt så stora bröst? Självklart jag har f*n vetat det länge nog för att hata dem.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Jag skulle rekomendera en riktigt bra sport-bh, binder eller liknande. Det får inte brösten att försvinna, men det kan få dem att se betydligt mindre ut. Kan kanske vara ett sätt att uthärda tills du är vuxen och har möjlighet att tänka igenom en operation ordentligt?
Tycker det låter mer som att det är omgivningen det är fel på än brösten!
#10 Sant så sant, men ibland måste man skydda sig själv tills omgivningen fått vett innanför skallbenet 😕
Jag säger som Nina, pröva att köpa en sport-bh, de "plattar till" brösten (beroende på vilken slags sport-bh det är såklart) lite grann.
Jag har inte kollat så mycket på sport-bhar men de jag har sett är ganska låga. Min däremot är ganska hög så den passar större bröst skulle jag kunna tänka mig. Den är dock från Newbody så det går inte att köpa från nätet/butik (inte vad jag vet).
Gå till lärarna så att de kan hjälpa till att få de där grabbarna att sluta. De är på väg in i puberteten med och vet väl inte hur de ska hantera sina egna hormoner. De tycker troligen att dina bröst är enormt fascinerande. Oavsett så behöver du hjälp av vuxna att få dem att respektera din kropp och låta bli att kommentera.