Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1973 ggr
Amalia.wahlström
1

Hur ska jag säga?

Jag har som jag tidigare skrivit i andra inlägg tampong men blir torr och det gör ont att byta så jag skulle vilja testa menskopp men jag vågar inte säga det till mamma och jag vågar inte gå och köpa det själv så tänkte att någon här kanske visste något sätt som jag kan säga det på.

Mamma och min syster har hur lätt som helst att prata om mens och sex m.m. men jag är mer inåtvänd och det känns bara jobbigt att prata om det :/

.m.m
1

Har du testat minvarianten? En metod kan vara att vänta tills mensen kommit igång ordentligt innan man försöker föra in nåt och bara använder när det är som rikligast. Fungerar inte det heller så testa att skriva till din mamma och berätta samtidigt att du tycker det är jobbigt att prata om det så du tar det hellre i text… eller visa henne denna tråden. Vissa personer har mer integritet än andra vilket är en mycket bra egenskap. Du som alla andra har rätt att hålla ditt privatliv för dig själv. vissa andra väljer dock att vädra sitt privatliv fritt och öppet. Och det har de rätt till att göra också. :)

[Nathalie62]
1

Tycker du ska prova skriva ett brev till din mamma så hon kan hjälpa dig, det är inget att skämmas över och ska inte fortsätta gå och ha ont.

Amalia.wahlström
1

Jag har testat från mini till näst största i tamponger då jag alltid blöder mycket från dag 1 men båda gör lika ont. Ska testa att skriva till henne :/ Tack!