Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 8838 ggr
[Moaaa00]
0

13 ÅR OCH HAR RYNKOR/LINJER

hejdär! Jag är 13 årig tjej som har 3 rynkor/linjer under ögonen och jag VÄRKLIGEN HATAR det! Jag känner mig så gammal och ofin. Och när jag ser blir de synligare, jag ser ut att vara jätte gammal på kort…till och med mina kompisar har börjat komentera mina rynkor:( Har ni några tips? Husmorskurer? Kan man bli av med rynkor helt? Vad innebär en operation? Kan jag göra det? Hur mycket kostar det? Snälla hjläp mig! ….♥😕

[Moaaa00]
0

Och när jag ler blir det bara värre *

Xristina
0

Använder du mycket smink? Tar du bort sminket när du ska sova?

[Moaaa00]
0

Nej, jag använder conceler och puder. Jag tog inte bort mitt smink för jag var väldigt dålig på det men nu har jag bättrat mig och gör det varje dag!

Jag kommer dö:(
1

Jag vet hur det känns, hela mitt självförtroende förstörs av min näsa, men jag tycker att man ska vara nöjd med sig själv, bry dig inte om vad andra säger, annars kan du prova concealer om du inte redan har det, men var noga med att tvätta bort det på kvällen och andvänd en speciell kräm till att återfukta vid ögonen, även om du inte andvänder smink var noga med att återfukta huden ändå, och sömn är jätteviktigt också!

0

Okej, men det kanske kan bero på att du e stressad om du är det ofta?

Xristina
0

#3 Jag gjorde misstaget när jag började sminka mig att jag inte tvättade bort det på kvällen, vilket jag också fick rynkor av.

Det du kan göra är att bli slaviskt duktig på att tvätta bort det på kvällen, och använda en bra återfuktare. Då borde din hud bli bra igen :) Men tänk på att det kan ta ett tag, så ge inte upp för att du inte ser resultat på en vecka :)

[Moaaa00]
0

MM, det är hemskt. Jag försöker inte bry mig om vad de andra säger men jag tycker även själv att det ser förjävligt ut. Men concelern bara lägger sig i rynkorna satt det blir ännu tydligare … :( Har du något bra tips på kräm? den jag använde förr var alldeles för mig och nu har jag ingen.

[Moaaa00]
0

#6 Okej jag ska försöka. Dock använder jag ingen kräm för den jag hade tidigare var alldeles för tjock. Har du något tips på några bra kräm? :)

[Moaaa00]
0

någon? *

1

Jag andvänder nivea daily essentials refreshing cleansing milk den tar bort sminket, återfuktar och är mild nog att andvändas vid ögonen sen efter det återfuktar jag hela ansiktet förutom runt ögonen med en annan niveakräm, läs noga på baksidan av tuben eller vad det nu är så att det står att den är mild nog att andvändas runt ögonen, sen hur man får bort rynkorna kan jag tyvär inte hjälpa dig så mycket med, vet inte så mkt om sånt, men hoppas jag var till nån hjälp iallafall!

Xristina
0

#8 Åh det är så himla svårt att rekommendera, då jag inte vet vilken sorts hud du har. Vilken kräm använde du tidigare? Så jag har någon idé om vad som är för fet för dig :)

.m.m
10

För det första så ska begreppet rynkor och skrattrynkor skiljas.

På reklamen så är ett slätt ansikte vackert, men i verkligheten är ett uttrycksfulls och levande ansikte vackert.

Ibland kan ansiktet få linjer p.g.a. att man är torr i ansiktet. Detta kan ske på hela kroppen och i alla åldrar.

(puder torkar ut)

Det händer massor i kroppen i din ålder och det kommer komma förändringar både högt och lågt. Vissa stannar, andra försvinner eller utvecklas.

Din oro är normal, men inte alls befogad. :)

La lite lätt lotion i ansiktet om det känns bra och lägg märke till allt som är bra med dig. För jag lovar dig att det finns massor. :)

Mellan dig och mig (och resten av forumet) så träffade jag min livspartner när jag var 15 år och en av de starkaste sakerna som drog mig till honom, var hans ögon. Och han hade redan då massor av skrattrynkor som tonåring. Och då främst när han skrattade såklart. :) Han var annorlunda och stack ut och uttryckte massor med sina ögon. Han ler med dem och skrattrynkorna avslöjade att han ofta log. Jag var fast. ;) Vem vill ha en kopia när det finns så vackra original? :)

Och till dina kompisar och deras kommentarer så säg åt dem att lägga av. Sug inte upp något av det. Låt det studsa. Folk kommenterar andra människors utseende (bortsett från smicker) för att de helt enkelt inte förstår bättre. Det är lite synd om dem helt enkelt… Ytliga kommentarer om andra som inte är konstruktiva (leder någon vart i positiv riktning) är opersonligt och ointressant. Vad som är intressant går rakt igenom skalet inifrån och tecken som skrattrynkor kan avslöja något positivt om dig. :)

Xristina
0

Det är jättebra som #10 skriver. 

Du kan även hitta krämer som passar just för ögonen. Leta efter en som återfuktar bra, då det ofta är något som hjälper mot rynkor (nu menar jag den sortens rynkor du har, det är ju inte precis åldersrelaterat)

[Moaaa00]
0

Bra skrivet och tack. :) Men det är inte bara när jag ler dom är där hela tiden men blir synligare när jag ler.

Xristina
0

Superbra svar av #12 😃

#14 Oroa dig inte :) Drick ordentligt med vatten, tvätta bort sminket på kvällen och använd återfuktande hudkräm :)

[Moaaa00]
0

Okej tack! :) #15

Men kan linjerna försvinna helt då? eller bara minskar de?

.m.m
0

#14. Det spelar ingen roll. :) Rynkor får inte en trettonåring. Skrattrynkor finns i alla åldrar och det finns de som aldrig får några riktiga men önskar att de hade. Du är unik och vacker. :) Var glad över att du inte ser ut som alla andra och faktiskt har något som är beundrat av väldigt många. :)

Xristina
0

#16 Det är väldigt svårt att säga. Saken är ju den att alla har linjer, det är bara tydligare på vissa. Sen vet jag ju inte hur pass "illa" det är för dig, du tror nog själv att det är mycket mer linjer än det faktiskt är.

Men tro mig, dricker du massa vatten, återfuktar huden (gud vad jag tjatar, haha!) och faktiskt håller dig undan från onyttig, salt mat så kommer det mesta försvinna.

Xristina
0

#17 Dock så vet jag vad hon menar, jag fick "rynkor" när jag var i den åldern också, för jag tvättade inte bort mitt smink eller så. Det vart bra igen när jag började ta hand om min hud.

Karmatarerskanise
0

Låter som skrattrynkor, vilka kan synas även då man inte ler och mer då man ler. De lär alltid stanna kvar och är fullt normala. Men det är ändå bra att alltid rengöra sig och smörja in. Själv använder jag niveas rosa kräm som är anpassad för pss i norden. Undvik sol, speciellt att bränna dig. Gnugga inte områder runt ögonen då du tar bort smink. Huden där är väldigt ömtålig.

[Moaaa00]
0

Nej jag tror inte att det är fler än vad det är! Det TRE synliga rynkor/linjer under mitt öga… :(

[rumelle]
0

Sover du ordentligt? Jag hade en period då jag sov väldigt dåligt. Då fick jag rynkor under ögonen. Dessa är nu borta då jag sedan ca ett år har sovit väldigt bra om natten.

[Moaaa00]
0

Jag sover väldigt dåligt nu för tiden men hade linjer innan men sömnen har säkert en stor på verkan och kan göra det värre … #22

[Moaaa00]
0

men kan man få bort ''skrattlinjer'' eller i alla fall minska dom? :(

.m.m
0

Nej, inte utan att spruta in gift och kemikalier i huden som i sin tur kan odla cancer, orsaka allvarliga hudförändringar och förlamning.

fatcat
4

Vill inte låta dum men är rynkor verkligen så farligt? Jag menar det är ju på sätt o vis oundvikligt att man får det. Alla människor får det..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law