Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 24644 ggr
indaa
0

Urinvägsinfektion eller klamydia?

Pinsamt inlägg men men.

Låg med en kille jag är på g med för några dagar sen, och idag när jag vaknade hade jag smått ont i magen längst ner, och har kissat hur många gånger som helst, nu gör det även ont när jag kissar. Och ja, kissnödigheten försvinner inte. :(

Har läst att det är nästan samma symptom på klamydia, men jag antar att det är svårt att veta. Ska till vårdcentralen imorgon och testa. Är helt nervös..:/

Men undrar om ni har något tips/huskurstips åt mig? Är så fruktansvärt kissnödig att det känns som att jag ska kissa på mig när jag står upp. Så jag sitter mest och kniper hela tiden. Har testat tranbärsjuice förut men har inte tyckt att det hjjälpt, dessutom är nog infektionen redan i full gång. :(

[Tuulikki]
0

Kommer det något kiss eller känner du "jag-måste-kissa-känslan" och så kommer det bara pyttelite?

Det låter ju som UVI. Men å andra sidan har jag inte så stor koll på hur det känns att ha klamydia så jag vet ju inte :(

Att dricka citronvatten funkar för mig! Och ha varmvattenflaska långt ner på magen.

[erikam]
0

Precis som du säger, klamydia kan ge de symptom som UVI gör. Bra att du ska testa dig, det är enkelt att få klamydia och man måste verkligen behandla det. Vissa gånger kan det vara så att klamydia inte ger några symptom och behandlas den inte riskerar man att bli steril. Lycka till !

indaa
0

#1 Tidigare idag så kom det bara "småskvättar", vilket gjorde ganska ont, men sen läste jag någonstans samma som du skrev, att dricka massa citronvatten. Så har hällt i mig en del, och när man kissar mer så gör det inte lika ont, haha. Så fortsätter väl med det tills imorgon. :(

#2 Ja, har aldrig haft det förut så det skulle ju kunna vara det med, har svårt att avgöra skillnaden eftersom jag inte haft det förut och så.. men ja, får väl se imorgon vad det är. :( hoppas på urinvägsinfektion.
Tack!

Charlott_
2

De låter som UVI. Va NOGA med att alltid kissa efter samlag. Jag har haft UVI ofta. De som är att de ör hans bakterier som kommer in i urinröret och eftersom vi har så kort urinrör så går de fort. Därför ska man kissa efter sex! :)

indaa
0

#4 jag gjorde det! :(

indaa
0

Okej nu har jag vart hos läkaren.

Det var en kraftig urinvägsinfektion, eftersom jag nu har börjat störtkissa blod också. :( Men fått penicillin nu så jag hoppas det hjälper snabbt som attan.

Men hon skickade provet på odling också… vet någon varför man gör så?

Karmatarerskanise
0

UVI kan man få om man inte kissar direkt efter sex, verkar vara ganska vanligt.

Testade dom för klamydia också eftersom du haft oskyddat sex?

Kom ihåg att använda skydd i framtiden. Det finns värre saker än klamydia!

indaa
0

#7, jag har alltid gjort det, iprincip direkt efter. :(

Nej jag frågade om det faktiskt, eftersom jag var osäker, men min läkare sa att när man har såhär ont som jag har är de väldigt sällsynt att det skulle vara klamydia, men om det var kvar efter penicillinkuren skulle vi testa det.

Ja jag ska absolut bli bättre på det! Men skyddar det mot UVI också? :(

Tina-A
1

Att kissa blod låter inte alls roligt :/ Antar att de skickar på odling för att se hur allvarlig infektionen är. Den kan ju gå upp i njurarna och så också…

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Karmatarerskanise
1

#8 Eftersom klamydia ofta inte ger några symptom alls så är det viktigt att man testar sig för det vid oskyddat sex! Mycket konstigt att din läkare inte gjorde det! Råder dig att gå och testa dig. Du kan också beställa hem test gratis via nätet.

indaa
0

Asså tror ni man kan ta citodon mot smärtan när man kissar? Har så ont att jag gråter när jag kissar, o sitter just nu och hyperventilerar av ångest inför nästa toabesöj :( tog selexid två stycken vid halv två, någon som vet om man kan ta nästa kur redan nu? Annars ringer jag sjukvårdsupplysningen och kollar :(

indaa
0

#10, Ja, eftersom jag till och med fråga om det borde dom ju ha gjort det, men men.. tänkte gå till UM på torsdag och testa det där istället då :/

Denna kommentar har tagits bort.