Ont i äggstockarna
Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle lägga det.. I ungefär 2-3 veckor har jag haft ont i äggstockarna, vissa stunder så mycket att jag bara vill lägga mig ner. Får även ont långt in i slidan när jag har sex ( i vissa ställningar) har börjat blöda en gång. Blir extremt våt med, han säger att det är som att ha sex med ett vatten hål.. Har inte haft såhär förut och tänker nu om jag kanske har en infektion? Vad tror ni?
Kanske ska nämna att mitt urin luktar jätte äckligt och starkt med..
Har ingen aning, men det låter som om du behöver ha en tripp till gyn. Kanske släpper du många ägg, cystor…verkar hormonellt? Sedan att du blir våt måste väl ändå vara bra?
Jag har tänkt åka till gyn, men försöker dröja ut lite på det då jag inte känner mig så bekväm med att gå dit :p Vet inte om det är så bra, varken jag eller han känner så mycket så det blir ju lite jobbigt..
Ärligt talat jag vet inte ngn som är helt bekväm med det, men ibland får man ta hand om sig själv.
Du måste till gyn, kan vara en infektion och sprider den sig till äggstockar så är det allvarligare. VIll inte skrämma dig men infektion, ex klamydia, som når äggstockarna kan göra att man har svårt att bli/kan inte bli gravid senare. Är det möjligt att du kan ha en könssjukdom?
Ta hand om dig.
Jag testade mig för klamydia i maj, och då hade jag inget. För fem veckor sen hade jag sex med kille jag träffar för första gången så chansen finns att jag kan ha något.
Kanske ska tilläga att några dagar efter jag la upp det där, var jag tvungen att åka till akuten pga sån smärta i äggstocken att jag inte kunde gå. Där konstaterade dom att det var ett missfall, och några dagar efteråt fick jag även en antibiotikakur mot urinvägsinfektion.
Kan ju även vara en helt ofarlig follikelcysta el. dyl de kan också ge smärtor i äggstockar, ont vid samlag mm. man kan krympa såna cystor med mediciner ifall man fått obehag av dem. Så gör ett besök på gyn så får de kolla vad det är, man ska inte ha ont.