(x)Förstör allt, behöver hjälp
Hej! Jag skriver här för att jag har ingen att prata med i verkliga livet, jag tror inte ens att jag kan tala om det då jag alltid varit dålig på att prata om problem.
Texten kommer bli ganska lång.
Förra året, jag var 15, så träffade jag en kille på nitton år.
Åldersskillnaden brydde jag mig inte om då, eftersom det "bara" var tre år. Han bodde på landet, vi träffades i stallet där jag hade mina hästar då.
Vi umgicks mer och mer, jag sov hos honom. Hade bodde själv i ett hus bredvid sina sysslingars hus.
Allt startade bra, jag var glad och kär.
Sen började han göra saker emot mig, sexuella saker. Han tog på mig mer och mer och ville att jag skulle suga av honom, eller runka av honom.
Jag var 15 och kände mig inte alls redo, jag var livrädd.
Han blev bara argare och argare angående det sexuella, för skulle vi vara tillsammans så var man tvungen att göra sånt.
Han kallade mig en del saker, som hora, subba. Han drack också väldigt ofta till och med när vi var tillsammans, han bjöd även mig (hade druckit lite förut på småfester och så) och jag var dum nog att inte inse att han hade sin plan. När jag var berusad och svag så gav han sig på mig och sa att han skulle bl.a slå ihjäl mig om jag inte sög av honom, jag gjorde det, fast inte länge. Jag mådde så otroligt dåligt, grät och ville bara spy. Kommer ihåg känslan exakt.
När jag slutade accepterade han det. Efter det vägrade jag dricka med honom, men han gav sig på mig när vi var nyktra också.
Drog ner mig i sängen, drog i mitt hår och gav mig örfilar för han ansåg mig uppkäftig för att jag inte ville göra något sexuellt med honom.
Jag runkade av honom ett par gånger för jag var rädd för att säga nej.
Vårat "förhållande" höll i fem månader, jag vet vad ni tycker. Jag var dum som stannade och återvände gång på gång, men han manipulerade mig att det var rätt det han gjorde. Jag var helt oerfaren. Någonstans innerst inne var jag väl också kär, trots allt.
Sista kvällen vi träffades försökte han ha sex med mig, när jag stretade emot blev han våldsam och hårdhänt, men jag är ganska så stark så jag lyckades slå mig loss på något vis.
Han verkade då förstå vad han höll på med och bad om ursäkt, men jag åkte hem.
Sen fick jag reda på att han legat med en massa andra tjejer under vårat s.k förhållande och det var slut. Jag kanske borde ha blivit glad, men jag grät som ett svin trots lättnaden att slippa honom. Jag blev djupt sårad.
När allt började gå upp för mig så insåg jag vad som verkligen hänt det var lite som att allt han gjort mot mig legat i dvala någonstans inuti mitt huvud, jag mådde så himla dåligt och isolerade mig från omvärlden.
Sen började jag festa, med kompisar. Men jag gjorde misstaget att gå på en fest med lite folk från en annan stad som jag inte kände, när jag var berusad så tog en kille med mig in till ett rum och ville att jag skulle suga av honom . Jag var fortfarande rädd och vågade inte säga nej, så jag gjorde det. Tills han tröck ner den i min hals så jag spydde.
Efter ett år har jag träffat världens bästa kille, problemet är att första gången jag sov hos honom ville han ha sex. Jag nästan stressade för att få det överstökat, jag vet inte vad som har hänt menjag är så otroligt rädd att säga nej. Men vi hade sex. Nästa gång ville han ha en avsugning, jag ville verkligen inte. Absolut inte, så jag samlade allt mitt mod (krävdes så mycket kraft!!) och sa nej, nej nej, flera gånger. Han slutade inte tjata, kastade ner mig på golvet och ställde sig framför, och jag gjorde det. Fast bara en kort stund, samtidigt som jag grät.
Nästa gång tvingade han mig att runka av honom, även då grät jag men det var alltid kväll och mörkt i rummet så ingenting som märktes.
Vi har varit tillsammans i fem månader nu och är verkligen själsfränder, han har inte gjort något mer dumt. När jag tog upp de två ovanstående händelserna med honom säger han att han inte minns något och att det hänt förut att han gjort så och inte kommit ihåg efteråt, han blev jätteledsen och sa att han verkligen inte vill göra så mot mig.
Problemet nu, han är verkligen bäst. Jag är en otroligt komplicerad och känslig person pga allt som hänt i mitt liv, men han finns alltid där och det vi delar är verkligen verkligen äkta. Men jag håller på att förstöra allt pga. min rädsla. Jag är rädd för honom, utan anledning. Jag tänker tillbaka på allt som både mitt ex gjort, han på festen och sen han jag är tillsammans nu, vad alla dom gjort.
Och sen tänker jag på att han jag är tillsammans med nu, han kanske kan göra om det han gjort om han redan gjort de två gånger?
Jag har sagt att jag inte ger oralsex och han accepterar det, det är otroligt skönt. Men ändå gör jag saker som jag inte vill!? Mitt "nej" finns liksom inte längre, har haft sex så många gånger utan att egentligen inte velat eller varit snustorr, vilket har gjort ONT(säger inte till heller om det gör ont, har någon spärr). Nu har själva sexet blivit enklare dock, men det händer att jag börjar gråta mitt i allt eller får svinont utan att säga något, och det händer att jag har sex utan att vilja för jag får tvångstankar och inte kan säga nej.
Jag har förstört hela mitt liv och nu håller jag på att förstöra det enda jag har kvar, min fina kille. Jag har sagt att jag inte vet om vi kan ha ett förhållande eller inte, och han undrar såklart varför. Men jag kan inte förklara, för då måste jag förklara mitt förflutna som ingen vet om, sen vet jag heller inte om han kommer att förstå smärtan att bli våldsamt tvingad till saker eftersom han är kille. Det känns som att mna måste ha varit med om det själv. Det var ju också ett år sedan jag blev utsatt för det värsta.. Varför går jag inte vidare utan tänker på det hela tiden?
Snälla hjälp, vad ska jag ta mig till?
Din nuvarande kille har också begått övergrepp mot dig. Ett nej är alltid ett nej, och det ska respekteras. Det ska det, alltid. Punkt och slut. Jag tycker det är oroväckande att han påstår att han inte minns att han sexuellt utnyttjat dig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Du har inte förstört ditt liv. Det är tufft, men det kommer bli bättre. Det är inte konstigt att du reagerar som du gör i vissa situationer. Det är inte konstigt att du blir rädd. Det är inte konstigt att du inte klarar av att säga nej. Alla konstiga känslor… är inte konstiga. De är ganska naturliga när man gått igenom något sånt som du har. Det tar tid att läka och processa, och de där jobbiga känslorna kommer dyka upp då och då. De måste liksom få hanteras.
Jag tycker absolut att du ska prata med din kille om allt du gått igenom. Förklara varför du reagerar som du gör. Att det inte är hans fel, men att det dyker upp i er relation. Att du vill läka men att det kan ta tid.
Jag önskar att du ska få slippa den här pressen du kanske känner på att vara hel och oproblematisk i din relation. Jag tror att pressen bara gör det svårare att läka. Tänk på dig själv som att du är någon annan. Du skulle inte neka den personen tid att må dåligt och bli hel igen. Men känn förtröstan, det kommer bli bättre! Du kan må dåligt nu, för du kommer bli bättre.
Kram!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Vet du vad, nu är det dags att du slutar springa runt i det här destruktiva sabla hamsterhjulet. Nu får det vara nog! Om du tror att han tycker om dig på riktigt (jag undrar det jag…) så visar du honom det här inlägget. Det säger allt och så observerar du honom och så ställer du lite jäkla krav. Du har rätt att må bra. Du har ett långt liv framför dig och det är dags att det startar nu!!!!
Tycker du ska lägga av att misshandla dig själv. Dumpa killen du är tillsammans med nu för han är inte ett dugg bättre än den första. Ett nej är ett nej och om jag bad min tjej om jag nu var kille att suga av mig och jag såg att tjejen grät så skulle jag inte kunna njuta. Om jag märkte att tjejen blev snustorr skulle jag fråga vad som på gick. Men eftersom dessa killar fortsätter så misshandlar de och utnyttjar dig för egen vinnings skull. Och du misshandlar dig genom att gå med på detta. Någongång måste det väl ändå vara nog och det får banne mig vara nu. Dumpa idioten och var ensam en stund för att få chans att reflektera och fundera. De har också kuratorer på sjukhuset som du kan prata med om detta och jag lovar att bara du berättar för något så kommer du må bättre. Och dessa killar som du varit tillsammans med kan du anmäla till polisen för våldtäkt inklusive den som du är tillsammans med nu.
Tack för alla svar.
Vill inte anmäla något för det finns inga bevis och ingen kommer tro mig ändå. Vill inte hamna i knipa heller, och jag vill inte anmäla min nuvarande överhuvudtaget då han redan har massa saker han mår dåligt över.
Jag kan inte lämna honom heller för jag älskar honom verkligen, och han har ju inte varit dum igen.
En sak oroade mig bara, när jag försöker prata om det han gjort så tänker han på det hela dagen och börjar undvika mig, han säger att det är för att han varit dum mot mig och då vill han inte tänka på mig.
För ett par dagar sedan grät han hela natten för det han gjort.
Jag påminde honom att han sagt att han inte kom ihåg något av det, och då sa han att han mindes lite.
Igår när jag försökte prata om det igen så sa han "Jag tycker inte att jag varit såå extrem"
Detta sårade mig oerhört, och fick mig att förstå att han inte fattar smärtan i att bli utnyttjad.
Men som redan nämnt, jag kan bara inte lämna honom.
Jag älskar honom på riktigt och han är den enda jag har. Innan honom kändes självmord som enda alternativet för att komma ifrån allt (har en del problem utöver övergreppen..)
Håller på att samla mod för att våga prata om de andra jag varit med om, men nu är det ännu svårare. När det känns som att han inte tar mig på allvar, eller att sexuella övergrepp inte är så farligt.. Vet inte vad jag ska ta mig till, jag är elak emot honom ibland och ber honom åka hem, eller säger att jag inte vet om jag kan/vill ha ett förhållande med honom, hans föräldrar fattar inte vad som pågår och har börjat ogilla mig pga att han ofta kommer hem och är riktigt ledsen.
Alla ser mig som konstig och elak, det är så jobbigt.
Kan inte prata med kuratorer eller liknande.. Har aldrig kunnat prata med folk om sådant personligt, och absolut inte med främlingar..
Tyvärr är det så att man aldrig ska vara med någon för att "de är den enda man har". Det slutar ALDRIG bra, någonsin. Man ska inte förlåta sexuella övergrepp för att man inte har någon utöver den personen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ärligt talat för din egen skull, så är du nog faktiskt tvungen att finnan ngn utomstående att samtala med och försök kanske även skriva, rita el vad tycker om att göra så att du bearbetar det du varit med om. Du är värd så mkt bättre än såhär. Ta hand om dig!
#5 kan du skicka ett privat meddelande till mig? Vill gärna skriva lite privat :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Du är 16, du har all chans i världen att ta dig ifrån den här skiten som du har blivit utsatt för, utan att ta livet av dig.
Prata med socialtjänsten, de finns där för att hjälpa till, och de har tystandsplikt gentemot dina föräldrar samtidigt som de faktiskt har makt att hjälpa dig.

Och ungdomsmottagningen!