Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 17181 ggr
älvses
6

Hjälp sökes! :(

Min mens har alltid varit regelbunden. 32 dagar. Äter inga p-piller då jag ej kan äta hormoner och fick allergisk reaktion på kopparspiral. Men nu till frågan som jag hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig med: Idag fick jag en ljusljus rosa flytning (persikofärgad) när jag satt på toa, och det har hållt i sig till och från under dagen. Nu till kvällen så hade det försvunnit och jag och min pojkvän skulle mysa, mitt under akten så märker vi att jag blöder?! (KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!) Blödningarna var inte alls som vanlig mens utan mer slemmigt, varken jag eller min kille han beskriva hur det ser ut. Typ som flytningar med blod? Problemet är att jag ska ha min mens om en vecka och jag har sjukt ont i ryggen :( Någon som haft det såhär? Hade min senaste mens 14 mars och ska egentligen ha den nu den 14 april. Hjälp sökes

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

Karmatarerskanise
0

Hur brukar din mens se ut?

älvses
0

#1 sorry för sent svar. Har en cykel på 32 dagar. Den kommer BOM utan förvarning men alltid exakt. Mens 6-7 dagar. Slutade blöda igår, hade dock så ont i ryggen så jag ville dö. På morgonen kom stört blödning typ med massvis av klumpar. Liknande typ som när jag gjorde en medicinsk abort. Nu är det som kraftig mens. Är det normalt att mensen kommer en hel vecka innan man ska ha den?! Med rosa flytning innan? Tycker detta är skumt :(

Karmatarerskanise
0

Jag menar hur den brukar se ut, visuellt eftersom den uppenbarligen hade annan konsistens nu.

Skyddar ni er med kondom?

älvses
0

#3 Den brukar vara "normal" eller vad man ska säga. Rött klart blod. Ibland kan det ju komma en klump i början men inte så som nu. Nu däremot är det som vanlig mens fast rejält mycket. OCH väldigt slemmigt och klumpigt. Antar att den bara var en vecka tidig? Kan kroppen bara göra så? Nej. Men vi undviker att ha sex dagarna innan ägglossning samt någon dag efter. Nu kan jag ju inte alls vara säker på när ägglossning inträffar då mensen kom 1 vecka tidigt.

Karmatarerskanise
2

Ok, inte en så säker metod alltså.
Kanske skulle du gå och kolla dig så det inte var ett missfall?

Min väninna fick blödningar då. Var bara i vecka 3 eller något sådant, men läkarna ville kolla upp henne ändå.

OlgaMaria
4

Ja det skulle kunna vara ett missfall. Er metod är inte alls säker… :) Visste du att spermier kan överleva flera dagar inne i dig? Har man inte haft ägglossning än kan man ändå bli gravid, några dagar senare… ;-) 

Om ni inte är beredda på att bli gravida tycker jag verkligen ni ska ändra hur ni skyddar er. Börja med kondom t ex. Inte så kul kanske men man vänjer sig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
0

#4 Dock ingen säker metod! Så kan vara tecken på missfall.
Hade jag varit dig, så hade jag kollat upp det. Och sedan använd något slags skydd 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

regskylt
0

Utan tvekan ett missfall. Använd kondom. Har du provat hormonspiral eller p-ring? Då utsätter du inte hela kroppen för hormoner.

//Läkarstudenten som lånar Regskylts användare.

Karmatarerskanise
15

8 p-ring innehåller samma sorts hormoner som kombinerade p-piller. Skillnaden är bara att kroppen får ett jämnare upptag av hormonerna genom en p-ring än genom p-piller, vilket kan vara skönt om man är känslig. Om du är läkarstudent borde du veta att p-ring påverkar hela kroppen, precic som p-piller. Du borde också veta att du INTE kan ställa en diagnos genom nätet. För att kunna garantera ett missfall behöver man göra en gynundersökning/blodprov Blödningen i detta fallet kan bero på andra saker än missfall. Så ett gott råd till en blivande läkare är att ta reda på fakta innan utlåtande, samt att aldrig ställa diagnoser över nätet! Att påstå något sådant om ett preventivmedel kan få förödande konsekvenser.

[Thiah]
0

jag skulle också säga missfall. Det där klumpiga blodiga  samt onda i ryggen stämmer in på det missfallet jag varit tvungen att framkalla. 

jag har även under vissa dagar haft just pesiko/ljusrosa flytningsaktigt.

älvses
0

Jag ber om ursäkt för att jag inte svarat alla som tagit sin tid att svara. Jag tackar er för svaren! Min mens var som vanlig mens efter några dagar och höll samma längd. Varför jag inte kan äta ppiller är för att jag varit orolig för mitt hjärta, vilket jag nu fått bekräftat att jag har ett hjärtfel. Därav uteblivet svar. Nu är det andra bekymmer dock.. Ej haft sex över huvudtaget sen min menstruation och ska ha min mens om ca 1,2 veckor. (Vet ej, med tanke på hur den var sist) Har SJUKT ont i mina äggstockar, kan knappt gå, det sticker ochkänns som om någon "drar" i de. Kan inte heller trycka på magen försiktigt då det gör jätte ont:( Nu blir jag orolig att jag ska dra på mig något mer än hjärtfel. Haft värk i 3 dagar ungefär som kommit på kvällen, men nu är det mer intensivt och hållt i sig längre. Känns som ett tryck. Återigen, tack för alla svar!

[silkesnosen]
2

Gå till en gynekolog!!!!!!!!!!!

Karmatarerskanise
1

11 jag hoppas du gått till läkare.

bohan85
0

Man kan ha inflammationer/infektioner i äggledarna, dessa kan påverka framtida förmåga att få barn så gå och kolla upp dig snarast är mitt råd till dig!

Ta inte illa upp av denna fråga, är du säker på att du inte är smittad av någon könssjukdom? De kan ge följdbesvär såsom infektion i äggledare.

Sedan finns ju det som kallas "X", alltså en graviditet som hamnat utanför livmodern, det kan ge buksmärtor och blödningar. Heter också utomkvedshavandeskap.

Lycka till och hoppas du får må bättre snart!

Anna4077
0

Hur har det gått?

Anna och taxen Max

Mabrotnosh
0

Nyfiken på hur det gick med allt. Hoppas du mår bättre nu

älvses
2

Hej alla! Jag har varit hos gynekologen, alltså: Det var inget missfall eller liknande, har tagit test för könssjukdomar men de var negativa. Antagligen blev det bara så. Däremot har jag även pratat med Gyn ang. mellanblödningar under sex och de skulle återkomma om en vecka. Tydligen så fungerar min kropp såhär bara. Men är glad för att jag gick dit och undersökte mig.