Hur stor är risken?
Jag och min kille har haft sex en hel del den här veckan. Inga problem med det men en kväll så låg vi och myste. Jag sa att jag så gärna ville känna hur han kändes, utan kondom och att jag borde gå på piller så att vi kunde uppleva det där.
Han sa då åt mig att sitta ner på honom, så att jag kunde få känna litegrann. Nästa kväll så gjorde vi likadant och han förde in den väldigt djupt i mig och bara gjorde så ett par gånger innan han drog sig ut (nu vet jag varför folk tycker så illa om kondomer, det är så stor skillnad med att vara utan). Hur stor är egentligen risken för att man blir gravid av något sådant här?
Jag har inget emot om jag råkar bli gravid och inte verkar han heller ha något emot det, så det här är ju inget jag stressar mig över. Jag är däremot lite nyfiken. Jag ska testa mig sedan då det är meningen att jag ska ha min mens och det går över tiden.
Om ingen sperma slank in i dig överhuvudtaget finns det ingen risk. Det är dock omöjligt att veta då han kan ha fått en försats (men det är du säkert medveten om). Risken att bli gravid vid ett sådant samlag är omöjligt att säga då det är olika i alla fall då det beror på så många olika faktorer och omständigheter, till exempel var i menstruationscykeln kvinnan är. Så, ja chansen finns ju men jag skulle säga att den är liten…
#1 Lite i de banorna jag tänkte faktiskt. Han brukar sällan få försats. Jag tror nog att risken är väldigt minimal. :)
Alltså jag tipsar dig, låt er gå och testa er för könssjukdomar. Om ni är utan, sätt in en kopparspiral och skit i kondomen :D