Fick Näsblod under samlaget!
För någon dag sedan hade jag sex med min nya kille. Det var första gången för oss, vi var skyddade och hade glidmedel. Men mitt under samlaget får jag näsblod, o inte lite heller! De forsa ut, jag har aldrig upplevt något sånt innan! Det var riktigt mycke! Killen blev såklart skit rädd och tog täcket mot min näsa o tryckte. Tog över medans han hämta en handduk. När det väl slutat så kände jag mig yr och såg lite suddigt. jag har varit på ungdomsmotagningen och de hitta inget. Det var inte första gången jag hade sex så blev rädd. Är 15 kan jag tillägga (:
Det jag kommer att tänka på är att ibland när man tar i, t.ex vid sex eller när man anstränger sig när man tränar, då kan det hända att blodkärl i näsan går sönder lite och det börjar blöda. Det kanske var det som hände dig? Sen att du blev yr kan ju bero på att du blev rädd och kanske lite chockad, då kan kroppen reagera så. Om jag gjort mig illa och det har kommit en del blod, då brukar jag bli lite yr och matt men det är naturligt. Men bra att du kollade upp det ändå!
/Christina
Men jag var ju inte ansträngd. Det bara kom under samlaget när vi hångla.. men de kan ju ha spruckit ändå?
#2 Det är klart att det kan spricka ändå 🙂
/Christina
Om du inte ansträngde dig så var det väl bara ett simpelt blodkärl som sprack? :) Det kan ju som sagt hända det med.
Skumt ändå.. hoppas att de inte händer igen..
Jag brukade börja blöda näsblod när jag var trött/hade vart vaken alldeles för länge, eller när jag hade spänt mig en hel dag, och sen slappnade av (vilket hände oftast precis innan jag somnade, eller hade somnat till), eller bara helt plötsligt. Men jag var iväg till doktorn i våras och fixade den. Så nu blöder jag inte längre.
Det kan ju komma när som, näsblodet! Det behöver ju inte ha någon koppling till det ni gjorde, men det kan ha vart så:)
Är du orolig, så åk in till en öron/näsa/hals doktor och leta efter ytliga blodkärl i näsan så får du nog en förklaring till varför du började blöda, om de inte gjorde det på dig hos UM. Men det brukar de väl inte göra där?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
På sommaren kan det vara vanligt att man blöder näsblod när det är varmt, för att man har druckit för dåligt. Tror också det kan blir något med den varma luften som gör hinnorna skörare, själv har jag blödigt lite näsblod nu under de varmare dagarna, trots mycket drickande.
Äh händer det igen lär det inte bli så tumult artat som det blev första gången. Nu vet ni ju att du ok men bara blöder näsblod. Är du orolig kan du ju alltid ha i beredskap med handduk eller papper så du snabbt kan stoppa blodflödet. Ett tips börjar det igen och du inte har något. Lägg dig på rygg och luta huvudet bakåt och täpp för näsborren genom att trycka ihop näsan. Så blir det inte blod överallt.
Men så himla konstigt.. jag dricker mycket då jag är ute mycket med mina hundar (kennel) och så är jag stallchef på två stuterier (hästar) så jag jobbar en massa för att vara 15. Jag har varken fått näsblod när jag blivit biten av hund (inte min hund) i ansiktet eller när jag fick en hov på näsbenet. Hmmm… ja får undersöka detta mer :)
Enda gången jag fått näsblod var när jag bytte kläder ;) Varken ansträngande eller annat.
Blodkärl kan gå sönder bara sådär.