Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1924 ggr
Arkan
0

Är jag oskyddad :(?

Hoppade över mensen förra månaden. Fick en jobbig mellanblödning i mitten på andra kartan men åt hormonpillrena ändå. Råkade tappa Sista hormonpillret som försvann. Fick reda på att det var lugnt, bara att låta mensen komma en dag tidigare och därmed börja med hormonpillerna igen en dag tidigare! Bra tänkte jag Tills jag märkte att jag bara ätit 6 sockerpiller tills jag började med hormonerna igen då jag måste blandat ihop dagarna. Mensen var slut dagen innan. Har nu ätit från nya kartan i 3 dagar. Finns det någon risk att jag är oskyddad? Har ju skjutit bak allt i två dagar liksom..

MsSofieG
1

Om din kropp inte är jätte känslig för hormonförändringar så borde det inte vara några större problem. Jag har råkad både glömma piller och råka skjuta upp några dagar då och då. Inga problem har det varit för mig men vi är alla olika så ring en sjuksköterska eller um om du är orolig. Kom ihåg att du alltid är oskyddad mot könssjukdommar när du bara går på p-piller.

Charlott_
1

Har du tagit tabletter varje dag i 1 vecka nu så är du skyddad! :)

Arkan
0

Ja innan jag lät mensen komma så hade jag ju ätit hormonpiller varje dag i ungefär 40/41 dagar. Men sen blev det det här knäppa med att jag råkade missa sista hormonet och sockerpillret på kartan. Först tänkte jag att det kan ju inte vara någon fara. Men nu kommer mina nojjiga sidor fram och jag tror alltid det värsta :)