tubulära bröst..
…av en ren slump stötte jag på termen "tuberous breasts", eller tubulära bröst, och jag är i princip hundra på att jag har detta. Jag har alltid ogillat mina bröst, tyckt av de har en konstig form och mått dåligt när jag jämför med andras. Att de är tubulära betyder alltså att de är väldigt strutformade, det finns väldigt lite bröstvävnad men själva vårtan e liksom stor och svullen. Så istället för att "rundas" av så smalnar de av.. istället för att växa om sidorna så har de mest skjutits fram. Jag tycker detta är hemskt fult och jag känner mig så obekväm när jag går ut även om jag har bh eftersom den liksom inte följer bröstens form. Att de är små bryr jag mig inte så mycket om, jag vill bara att de ska vara runda! Jag är 17 år och vill verkligen operera dem. Jag läste på google att man kanske kan få hjälp med finansieringen av landsting om man får en remiss av läkare som godkänns… tror ni detta är möjligt och finns det någon annan som har liknande som jag, hur tänker ni om detta?…
Vet inte om du tränar något, men ibland kan viss träning förändra formen på brösten till det bättre.
Jag personligen ser operation som ett oerhört stort ingrepp på kroppen, tyvärr vanligt idag då kroppsfixeringen är stor. Jag är förvisso gammal, hela 47 år, så jag har nog släppt min egen kroppsfixering och älskar min kropp för att den fungerar i alla lägen, vilket betyder mer för mig.
Önskar dig lycka till med vilket beslut du än tar och jag önskar att du kan älska dig själv och din kropp - för du är unik.. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Det hade jag också i din ålder. Men brösten blev runda till jag var 22 ungefär. Din kropp förändras fortfarande några år till, så jag hade avvaktat och sett.
Vänta nu åtminstone tills du är 21 år gammal eller lite äldre. Alltför många tonåringar som vill operera sina bröst väldigt tidigt fast man sällan har växt färdigt vid det laget.
Så hade jag också, men nu när jag fyllt 22 börjar de bli lite mer runda till formen. Även om det är jobbigt så tycker jag också att du borde avvakta lite istället för att göra något drastiskt, operation är ju rätt stort och det finns inga garantier för att allt går precis som det ska.

Om du inte redan hittat det när du googlar så finns det ett forum just för sådana frågor här, med folk som har egna erfarenheter, både före och efter operationer och om finansiering. Där har de säkert mer koll!
Generellt sett skulle jag tippa på att det beror mycket på hur allvarlig "grad" av tillståndet du har, om du har det såklart. Och att ju mer asymmetriska och "deformerade" (vilken hemsk term..) de är desto lättare är det att få hjälp av landstinget.
Sen kan tonårsbröst absolut ha drag som liknar "milt" tubulära bröst, som man säkert kan växa ifrån, men riktiga tubulära bröst utvecklas ju inte normalt så att säga och då växer man nog inte ifrån det.
Ja, alltså jag tror verkligen inte detta är något jag kommer växa ifrån. De är liksom som de man kallar "extrema" när man tittar på före-bilder.

#6 Det bästa du kan göra är helt enkelt att gå till en läkare och vad det finns för möjligheter i så fall. Du kan också gå till skolsköterskan/skolläkaren, de brukar ge bra råd och hänvisa en vidare.
Skulle nog råda dig att vänta några år iallafall.
Brösten växer tills man är 20 ungefär, så jag tycker som de andra att du bör vänta tills 21-22 innan du bestämmer dig. Mycket kan hända tills dess :)
Mvh Linn
Tyckte inte om mina heller, tills min pojkvän kom in i bilden. Då han är väldigt fixerad höll han på mycket med mig, experimenterade mm. Så nu efter 3 månader märkte jag att brösten hade vuxit samt ändrat form, dem var mer runda nu. Så har du ingen pojkvän kan man ju alltid massera själv? Läst att det även stimulerar? Men vad vet jag ;)
Vänta till du är minst 21 med opration jag tycker allt för många opererar sina bröst större när dom inte är färdiga. Jag har väl hört att det 10 tipsar om stämmer för vissa även säger vissa att de pratar med sina bröst o detta har gjort dom större/fastare osv och det kostar inget så varför inte prova det :)
Sen kan jag tipsa dig om köp BH som du trivs i och känner dig fin i, jag har små bröst men trivs med dom och köper alltid bh som är lite vaderade och framhäver dom :)
11 haha, pratar med sina bröst? :)
12 ja det är ju tjejer/kvinnor som säger sig att deras bröst växt när dom pratat med brösten 😃
#13 Alltså med andra ord inbillningssjukan som min kära mormor skulle sagt. :)
Är jättetacksam att jag snubblade över den här tråden. Tack TS! Jag hade ingen aning om att det fanns en term för den här typen av bröst 😮 däremot så visste jag att vissa landsting beviljar betald operation om man mår psykiskt dåligt pga sina bröst.
Känner igen mig i detta, även om jag inte har den mest extrema varianten som syns om man gör bildsökningar. Så jag har läst lite på Plastikoperationsforum och ska definitivt läsa mer. Och troligen kontakta vården.
Till dig TS. Jag säger som många andra här att vänta, då du är ung och brösten fortfarande växer. Och samtidigt känner jag så väl igen mig i din beskrivning också. Jag är 32 år och mina bröst har väl inte växt alls sedan tonåren, typ. Förutom när jag gått upp i vikt, så har de också blivit större såklart, men annars samma utseende.
Tipset om att massera och prata med brösten kan man väl prova! Det finns en del - om än kanske omstridda - studier om massage för att brösten ska växa.
Och för att peppa lite, så finns här sju fakta om våra fantastiska bröst och hur vi kan ta hand om dem! ♥ 😃
Viva La Boobies!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hej TS! Jag förstår dig till hundratusen procent. Jag led av tubulära bröst, men fick dom opererade av landstinget. Jag var lika gammal som du är nu. Jag gick till ungdomsmottagningen och sen skickade dom mig vidare därifrån. Jag är Mycket nöjd över resultatet. Det är en stor skillnad från hur dom var innan, nu ser dom normala ut.
Detta är inget som växer bort med tiden, har man tubulära bröst så kommer man alltid att ha det, om man inte opererar dom.
Jag tycker inte att det finns nån vits med att vänta, varför må dåligt när man kan åtgärda det?
Gå och kolla upp detta NU! Så kan dom se hur pass "allvarligt" det är, och ifall du kan få en operation. Lycka till!
Man skall absolut uppsöka en expert på tubulära bröst om man tror att man har det. Risken finns att man får helt felaktiga råd av personer som inte kan ämnet som tex att de växer bort och att du skall vänta. Håller helt med inlägg 16.
Se: http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Vardutbud/Plastikkirurgi/Diagnoser/Stor-byst/Tubulara-brost/
Självklart skadar det inte att kolla upp.