Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 2595 ggr
alexsus
0

Rädd! Kan det vara Endometrios?

Hej alla ni där ute?

Har skrivit några tidigare inlägg ommin sjukdomsbild,fast i andra forum.

Har nu gjort lite flera undersökningar som kan utesluta annat. koloskopi,Cystoskopi.datortommografi flera ultraljud. prover urinodlingar.

Jag har sedan 2 månader besvär med huggningar/ smärta i underlivet eller rättare sagt smärta över blygdbenet eller blåsan i princip varje dag.komer och går under dagen. men i bland även ljumsktrakten.Fått kraftigare mensvärk men inga stora blödningar.ibland tom ganska lite.

senaste tiden även molar det över urinblåsan eller i den trakten på kvällstid. Ska ha min menstruatin om någon dag så i dag värker det mer i blåstrakten.Har också trängningar men dom har lindrats med vesicare som ska lugna  blåsan.

Har inga synliga cystor eller andra gynekologiska besvär.

Dock hittade dom under cystoskopin en liten inbuktning i urinblåsan som var hård alltså att något utifrån trycker på blåsan och orsakar smärta och trängningar.

Fanns inget i tarmen som påverkade detta.

Har läst en del om endometrios och kan tycka att det stämmer en del på mig.

Är mycket oroad att det kan vara en sammanväxning mellean urinblåsa och baksida av livmoder eller tarm. Nu är det sommar och ingen läkare på plats.Har fått så mycket ångest av ovissheten och dröjsmål med vidare undersökning att jag inte längre fungerar i vardagen.

Dessutom har jag sjukhusskräck (allvarlig) så jag drar mig ogärna till just akutmottagningar.

Alla rflektioner funderigar tips erfarenheter tas gärna emot.tack på förhand

alexsus
0

Glömde säga att jag har inte UVI eller något annat fel med blåsan,ej heller njursten eller cystor myomer el likn enligt ultraljud.Jag är 39 år och har inte tidigare haft sådana här problem.ej heller menstrautionsrubningar eller spec mycket värk.