Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 2181 ggr
Salish
0

Fråga om mätning till bh

Alltså… Jag använder nästan aldrig bh (med anledning!) och de jag har har jag dragit ut byglarna ur. Men jag behöver en ny bikini och försöker lista ut vilket mått jag ska ha. Alltså… När man ska mäta under bysten blir det ca 7 cm skillnad beroende på om jag vidgar bröstkorgen eller inte, och jag måste ju kunna andas i bikinin? I vilket tillstånd ska bröstkorgen vara när jag mäter?

I alla fall, jag mätte när den var halvvidgad och sedan mätte ovanpå bysten i samma vidgning och enligt alla tabeller ska jag ha 75A, men det kan inte stämma? Hade då 77x86 (under, över). Däremot på changes hemsida (där jag hittade bikinin) skulle jag ha 70C. Skitförvirrande. Hur… ska det vara egentligen? Tycker ingenting verkar logiskt alls.

Zevzi
1

lättast skulle ju vara om man går till en affär och provar bikini eller vad det nu är, och alla är ju olika stora beroende på modell och tillverkare på vissa har jag 38 medans jag har 40/42 på andra så det är ganska stor skillnad:)

Salish
0

Ah.. Hittade en ändå, stod storlek 1 på den så jag antar att det var den minsta de hade, även om kupan är liiite för bred. Funderar på om det går att ta ut bygeln på den utan att det blir helt knäppt. =D

Zevzi
0

kan ju prova? annars om de blir knas kan den nog gå sätta tillbaka om man vill:)

Salish
0

Ja, eller sätta i en mindre bygel eller något. Det blev i vilket fall bra!

Zevzi
0

varför med bygel när det finns utan? bara en fråga :)

[Devya]
0

Det går ju alltid att skicka tillbaka om den inte passar. Så det är väl inget större problem att testa sig fram. Omöjligt att säga hur det kommer att passa då man väl har fått hem den. :)

Salish
0

För att det var en fin modell och jag är rätt kräsen av mig hur det ska se ut… Har redan använt den och har inga planer på att skicka tillbaka. =)

Zevzi
0

hehe okej:p