Mitt liv är skit just nu!
Jag är orolig över ringormen hela tiden!
De kommer mer och mer av ringormen och jag oroar mej mer och mer. Har just nu en klump i magen då husse kommer hem och han kan ju bli smittad! Djuren kan också bli smittade och mamma kan inte ta hand om dom utan de är bara jag. De är mitt ansvar att ta hand om dom men hur gör jag nu när jag har ringorm och de kan ha smittan på sig ?
mamma har inte pengar just nu för läkare så jag kan få ordnat upp ringormen på mej. Är mest rädd att även husse och mamma och mammas särbo ska få de . Jag känner stor skuld över att jag tog Silver för de är han som har smittat mej . Han hade redan ringorm när han kom . Han var ju tvugen att vara nära mej för att han behövde värme och fortimel. Milo eller Malte har de inte men bär på smittan . De syns ännu inget på dem !
Jag klandrar mej nu varför jag tog Silver för om jag inte gjort de skulle jag inte ha ringorm!
Vågar knappt röra mej utan för lägenheten för detta.
Jag måste de då jag ska köpa bokhyllor och saker till marsvins nya burar!
Är livrädd gråter nästan
Du måste uppsöka läkare. Be on hjälp från soc om ni inte har råd med ett 200kr läkarbesök. Känns som ni prioriterar lite konstigt om ni har flera djur men inte har råd med ett vanligt läkarbesök. Och nu måste till veterinär också!!
Du måste ta djuren till veterinär, men du kan behandla dig själv med en receptfri salva som finns att köpa på apoteket.
Skickar med en länk till en sida där vården har skrivit och rekommenderat salva för just ringorm. OBS, salvan fungerar inte att stryka på djuren, dom behöver mer vård hos veterinären.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Lakemedel/Ringorm---rekommenderade-lakemedel/
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Hur gammal är du TS?? :)
17 sommar
Du måste ta ditt marsvin till veterinären, du är skyldig det som ägare..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Allt är redan fixat så lås denna tråd
Så du har gått till veterinären med ditt marsvin, Silver? :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Nej, ts var inte hos vet. Hon köpte något schampo av någon på iFokus.
#7 Hon har inte Silver längre.
#8 Det shampoot är för ringorm, så hon hade fått det eller en medicin att ge i munnen av veterinären.🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
charli hade de hemma de shampot mot ringorm så jag får köpa de i från henne för 300.