Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1281 ggr
[mina blommor MiloochMalte]
0

kvinnor läs detta !

nu känns de lite bättre med tampong testar de nu är positiv även om de gör skit ont att sätta in den men får vänja mej för mitt underliv stänger sig när den ska in.  Jag är nöjd även om de gör  lite lite ont när jag sitter men de är bara mjuk känsla ingen svidande . Så fortsätter med dem även de svåra i början. De gör ont lite i början men nu när den är utvecklad så är den skönare. 

V . Jag tänker ändå köra tampong även om de är svårt i början innan den är utvecklad och de onda när den ska in. Dock är de konstigt att inte ha binda för de är en vana. Känns som om jag kissat på mej Gapskrattar

Känner så bara för jag är van att ha binda!

Känner mej friare med tampong en binda!

jossa5
2

Du kanske kan prova att ta en mindre storlek på tampongen, så kanske det inte gör ont. För det ska ju inte göra ont, då sitter den inte rätt.

Men kul att det funkar, det är himla skönt att inte behöva ha binda. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Tarotstollan
0

Du kanske spänner dig omedvetet när du sätter in tampongen. Försök att slappna av och testa med mindre storlek tills du vant dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
2

Du spänner dig för du tror (och vet) att det gör ont.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

0

ja tror jag spänner mej jag har väl den minsta den gula är väl minst?

de känns lite när jag sitter fortfarande men bryr mej inte om de är bara glad att jag kan de funkar  helt okej👍

Thaeri
1

Du har inte funderat på menskopp annars? För min del funkar det mycket bättre än tampong, jag har också svårt att få tamponger att sitta rätt, och så gör det svinont när jag ska ta ut dem, men menskopp går mycket bättre, plus att man bara behöver tömma två gånger per dygn och kan alltså sova med den.

För att inte tala om alla pengar jag sparar…

0

ska kolla på de måste okså fråga mamma

fidojunior
0

Du har kanske inte tryckt in den tillräckligt långt in. Första gången kändes det obehagligt men då hade jag inte tryckt in den ordentligt. Det blir bättre när du har vant dig också, nu känns det knappt att stoppa in den och ta ut den.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

0

okej men hur ska jag få in den så långt som är nödvändigt?

Jag trycker in den så långt som mina figrar når 

Duvethon
0

#8 Du har säkert tryckt in den tillräckligt.

Jag hade ont i början när jag började använda tampong men det var för att min kompis gav mig fel instruktioner..

Nu sitter jag ner och för in den, funkar jättebra!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

0

när jag sitter blir de fel för mej.

Själv böjer jag mej fram och tycker inåt  funkar bra för mej

Hurris
0

Har också haft problem med tampong, och jag kan bara ha det under mitten av mensen då jag blöder som mest.. Inte ens dom allra minsta funkar i början/slutet för mig utan att det gör ont ;p

0

okej kör du bindor då?

har mens nästan hela tiden så  via p-staven 

[enalice]
0

Har du mens nästan hela tiden? Det ska du INTE ha, det är inte bra alls. Uppsök barnmorska ang det :)

Tänk på hur slidan är utformad. Prova att föra in tampongen mer lutad bakåt, eller uppåt om inte det går bättre då, prova dig fram så att den hamnar vinklad enligt slidans vinkling :)

0

Har i bland ingen mens men den har börjat minska nu! Jag har p-stav #13

Karmatarerskanise
0

Det ska inte göra ont att föra in en tampong och den ska inte kännas när den väl är inne. Om det gör ont att föra in råder jag dig att låta bli tamponger.