Vax går inte bort!
Snabba svar uppskattas! Jag rakade mig nyss där nere men då allt inte gick bort testade jag vax istället, det funkade men det är fortfarande kvar vax vilket resulterar att det är väldigt kladdigt och jag får inte bort det! Har duschat två gånger men det går inte bort, någon som vet hur jag ska göra?
Behöver svar snabbt! :(
Prova olivolja och se om det kan lösa upp vaxet? Ibland medföljer också servetter med något medel som löser upp vaxet.
Barnolja fungerar!!!
Aceton, nagellacksborttagning. Oklart dock om detta är så bra vid underlivet…
#4 Känns ju mindre bra…
#4 Knappast bra. Man lär nog få huden irriterad rejält där då och specielt om man råkar ha sår. Sen låter det inte troligt att det ens fungerar att ta bort vax med aceton. Det klingar fel i mina öron oberoende.
Tack så mycket för alla svar! Det har löst sig nu, då jag aldrig hade använt vax hade jag ingen aning att det fanns efterbehandlingsservetter med, lätt att missa ju..
Bra och läsa instruktioner ;)
#8 Jag som alltid är så noga med instruktioner haha :( Men, man lär sig av misstag ;)
Nej det är ju inte bästa lösningen direkt, men att applicera nagellacksborttagning på typ venusberget lär ju inte skada själva slidan? Tänke bara berätta att det funkar, thats all. Sen om det svider i sår, eh yes it does. Som fan. Jag har använt veets vax och man får inte med tillräckligt med servetter, de räcker inte. Så har använt nagellacksborttagning (dock utan aceton, men är det inte samma sak typ?) ett par gånger, det fungerade för mig :) Oavsett om det låter troligt eller inte. Det löser upp nagellack, varför tror du att jag bara skulle hitta på att det kan lösa upp vax?
haha så totalt irrelevant tillägg från min sida då det löste sig :P
#10 Det lät ju som om du inte hade någon erfarenhet av det eftersom du skrev : "Oklart dock om detta är så bra vid underlivet."
Därför skrev jag att det låter inte som om det vore troligt att det skulle fungera. Med andra ord har jag ingen personlig erfarenhet av det.
Oberoende så ska man knappast börja använda nagellacksborttagning på hud. Engångs grej kanske är okej, men det är ju inte till för att man ska sätta det på huden? Så därför skulle jag undvika det.
Om man har nagellacksborttagning med aceton så tränger ju det sig in genom huden och in i blodet, vilket inte låter som en bra grej i mina öron.
#10 då vet även du att barnolja fungerar…
#11 Aha, nej jag har bara aldrig använt det på det området, tänkte att det kanske inte var så bra för fiffi eller nåt. Jag har använt nagellacksborttagning utan aceton :)
#12 Nope, det hade jag ingen aning om, men nu vet jag det :)