Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 3261 ggr
takykardi
0

nybörjare med menskopp

Hej!

Jag har precis börjat använda menskopp. Jag gillar den jättemycket men litar inte helt på den ännu så jag använder trosskydd eller binda på samma gång, men jag skulle gärna slippa dom också. Ni som har haft menskopp en tid, behöver ni ha nåt "extra skydd" eller klarar ni er endast med koppen?

Jag har inte märkt att den läcker precis, utan att det kanske lämnar lite blod innanför slidöppningen då man tagit ur koppen och sen sätter in den på nytt.

Torreador
0

Menskopp funkade inte alls för mig! Jag provade i flera omgångar men det gick bara inte, den läckte hela tiden. 

Men jag har bekanta som är helnöjda och säger att det aldrig läcker så det är nog olika från person till person tror jag.

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

takykardi
0

Okej, vad synd. :/

Jag hade lite problem att få den att veckla ut sig helt först så då höll den ju inte tätt. Men sen började jag göra så att direkt jag fick in typ halva så lät jag den börja vecklas ut. Sen tryckte jag in resten. Då vecklade den ut sig helt. :) Så är det skillnad på hur jag viker den också. Med vissa vikningar så är det svårare för mig att få den att vecklas ut.

bohan85
0

Jag är helnöjd! Men i början satte jag den alldeles för högt upp och då läckte den. Sedan lärde jag mig att släppa på vakuumet så att den inte "sögs" upp högre efter att jag satt in den. Jag torkar mig ofta en extra gång efter att jag satt in den för att undvika blod i trosorna.

Thaeri
0

För min del läcker det alltid de första två dagarna, men det är inte mycket alls, så jag kan använda ett och samma trosskydd i 12 timmar (den tid det tar mellan jag tömmer koppen).

Men mycket bättre än tampong (ont, ont ont, ont) och binda (för mycket blod).

takykardi
0

Jag är riktigt nöjd också!

Ja det läckte första dagarna för mig också, får se hur det blir nästa gång. Kan ju hända jag inte fick den riktigt rätt de första dagarna också!

SofiaJT
0

Jag är också supernöjd med min menskopp. I början använde jag också trosskydd samtidigt innan jag kände mig säker på den, men nu använder jag bara menskopp. Här är en artikel jag skrev om menskoppar i allmänhet och min historia i synnerhet, hoppas den kan vara till hjälp: http://prosperum.se/?p=220 🙂

Julip
0

Som för #1, menskopp funkade aldrig på mig! Ändå köpte jag hela 3 (!) st för att verkligen TESTA.. gick banne mig aldrig!! Blev galen tillslut, så besviken! Men så var det och gick rätt snabbt tillbaka till tamponger efter det. Dom kan jag, till skillnad från dom läckande menskopparna, alltid lita på!

Persifone
0

Jag hade extra skydd de två första gångerna tills man verkligen lärt sig "metoden" att sätta in den, det är svårt i början men nu funkar det hel bra :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus