Frågor kring bröst
Hej allihopa, jag har en fråga och den lyder så här;
Alla i min släkt, verkligen alla, har stora bröst- kanske C eller liknande.. Men nu är de så att jag har 75B, men säkert 75A eftersom B är lite stort för mig.
Så vi säger så här: Jag har storlek 75A. Alla mina kvinnliga kusiner och min mamma osv har C-kupa. Jag är då 18år och mina bröst har inte växt nåt sen jag var 16. Så nu undrar jag, varför har inte jag också samma storlek som alla i min släkt? Jag tycker verkligen inte om min bröst, tycker dom är på tok för små och "hängiga" om ni fattar…
Varför? Det är väl ingen svar på. Det har ju med hormoner att göra. Att du har små bröst kan ju heller inte du hjälpa.
Jag gick upp 3 storlekar när jag börja med p-piller ;)
#1 Jag har haft p-piller, ingen förändring där!
Alltså jag tycker de var så underligt, det brukar vara likadant och så med alla i släkter och så (som jag känner)
Vänta tills du blir med barn så kommer dina bröst växa lite till. Mina växte från c till e kupa och skulle behöva köpa en större för de väller igen. Hade älskat a kupa nu.
#3 Haha… inte planerat få barn på ett bra tag till men tack! :p
I våran släkt har alla olika stora bröst och då är vi en stor släkt. Var glad för det du har annars står du där med f kupa och tror du ska kvävas av dina egna brön som ger dig ryggont
Att påstå att nån med A-kupa ens kommer i närheten av F-kupa ver inte så logiskt… :/
Jag menar att de är lustigt att alla i min släkt har C-kupa, men inte jag.
Jag sa dessutom inte att jag vill ändra, utan att jag är missnöjd. Men inte att jag vill ändra!
Och jag menar bara att du kommer nog bli som alla andra i din släkt när du blir med barn i framtiden. Tror inte du kommer i närheten av f kupa är vä l kanske bara missnöjd med min f nu och avundsjuk på din a och önskar jag kunde ha det. Så trött på att bära runt på dessa bomber.
Varför skulle det vara konstigt?
Min ena syster har DD-kupa, min andra syster har A-kupa och själv har jag C-kupa. Med andra ord har vi alla olika storlekar. Vad min mamma har vet jag inte men sen är hon igen lite överviktig, medan vi andra är normalviktiga (förutom jag som är underviktig).
Så det är nog en helt salig blandning där. Dock varierar kupstorleken med vikten. Om jag går upp ett par kg så får jag så klart större bröst. Min andra syrra får dock inte större bröst fast hon lägger på sig några extra kg. Hon är sur för att hon inte är lik oss andra i släkten. ^^
Tycker AB bröst är toppen inget tungt som slänger hit och dit och det rinner inte svett under dem när det är varmt. Kläderna i butiken sitter bättre mm. Har haft större bröst men efter jag gick ner i vikt och började träna för att må bra krympte de till AB och jag vill INTE ha större bröst igen.
Och vill du ha större bröst för att det finns en missuppfattning om att män gillar stora bröst så kan jag upplysa om att det finns lika många killar som gillar små bröst som de som gillar stora.
Jag upprepar jag vill inte ha större bröst till er som tror de! :)
Men jag tänker att vi har ju typ samma gener allihopa, ingen är heller överviktig eller kraftig så det beror inte på de och det är ingen salig blandning heller, alla har C - även de som inte varit gravida.
#10 Ännu en gång, det är inte konstigt! :) Jag förstår inte varför du går omkring och funderar över något sådant här. Ni är ju inte alla identiska tvillingar precis. Det är klart att det kan variera. Sen kan det även hända att dina bröst blir större senare, vare sig du vill det eller ej.
Sen tror jag vad jag vill på att de alla skulle ha identiskt stora bröst. :) Vissa kan ju också ha en stor c-kupa eller en liten c-kupa. Icke att förglömma att många har på sig fel storlek då det kommer till bh:n. Så det kan ju också vara där skon klämmer.
Stirra dig inte blind på enbart kupan, omkretsen spelar också roll för vilken storlek vi har. Någon av dina släktingar har kanske fel storlek också så det är inte säkert att alla har C-kupa. Sedan så är det inte konstigt att man inte får lika stora/små bröst som resten av släkten. Jag är den enda vad jag vet som har stora bröst i min släkt på både mammas och pappas sida.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Min mamma har C kupa (A kupa innan barn) och mina två systrar som är över 20 båda två har också A-kupa. Men själv har jag 70F/75E. Min yngsta storasyster är dock väldigt smal, så om hon skulle väga som jag (är lite mullig) skulle hon kanske gå upp till en B. Det är så himla olika, jag tror jag har ärvt mina från pappas sida, men är inte säker.
Fast när jag var normalviktig (gick upp pga en hormonspiral, är på väg ner nu igen) hade jag fortfarande likastora bröst, möjligen något mindre men hade fortfarande samma kupa.
Jag vet flera som har fått en rejäl växtspurt när de är 20-21 år. Så du får helt enkelt vänta o se vilken storlek du landar på :)
Det är genetiskt hur man ser ut. Dels så växer kroppen in i de tjugo, men dina "bröst" kan ju ha hoppat över en generation. Du kan ju vara lik gammelfarmor. Jag har exempelvis en näsa som ingen annan har, såvida jag inte söker flera generationer bakåt….Du är ju en unik genetisk mix:)

Mina bröst växte en kupstorlek mellan 20 och 22 utan att jag gick upp et gram, men de höll sog stilla mellan 16 och 20…
Därmed inte sagt att dina kommer göra samma sak, bara att bröst gör som de vill.
Btw, gå till en riktig underklädesaffär och få dem att prova ut en BH till dig, om du är som de flesta kommer din kupstorlek gå upp en bit 😉
Precis som #16 så växte mina bröst mitt i allt när jag var över 20 år. Jag är den enda i familjen som har mindre än C kupa. Jämfört med min mamma och syster+ annan släkt så är jag en liten planka. 😃
Dessutom är bhstorlekar alltid olika. Jag har massa 75D:or som passar medan min 75E:a nästan är liite för liten. Det är konstigt det där med bröst och bhstorlekar. Jag tycker alltid att jag kommer hem med en annan storlek haha.
Jag är 17 och väldigt smal och har 70c (de är samma kupa som 75b) så alltså inte så stora bröst. Min mamma däremot har jättestora bröst. Ja brukar ha mina bh:ar liggandes på toalettgolvet efter ja duschat och så, och mamma också. Lite kul när man ser min bh brevid hennes haha!
Så de är fullt normalt.
Sen växer man ju faktiskt tills man är 20 så inget att oroa sig för 😃
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Har inte läst något annat svar, men min syster hade små bröst tills hon var kanske 20. Nu är de stora. Hon gick inte upp i vikt alls, utan det var bara så att brösten fick en till växtfas.