Smärta i underlivet, hjälp?
De senaste dagarna har jag haft ont i underlivet, först som sveda och nu värre. Hela underlivet liksom, från och med klitoris och ner till slidmynningen. Skulle väl kunna säga att det är de inre blygdläpparna som gör ont?
Har vagt minne av det skulle hänt förut fast för länge länge sen, och då smörjde jag in mig och det var borta nästa dag - så tänkte inte alls på det nåt speciellt utan mer att jaha det var väl irriterat eller något.
Men den här gången tror jag det är värre, det gör mer ont och det har varit såhär i flera dagar. Inga andra symtom alls, inga flytningar eller något sånt. Jag är lite svullen möjligtvis. Jag har ingen könssjukdom, och har inte haft sex nyligen.
Jag hittar inget som passar in riktigt när jag googlade… nån här som har nån idé om vad det kan vara?
Jag vet inte alls, har du haft mens nyligen?
Innan jag började använda menskopp blev min balans i underlivet lite knäpp efter mens ibland, så som jag tolkade det. Det började klia och det började svida mellan de inre och yttre blygdläpparna och runt slidöppningen, inte alls trevligt!
Jag gjorde så att jag stoppade in en tampong doppad i naturell yoghurt i ca 20 minuter (med binda i trosorna), sen torkade jag av det som behövdes och sov utan trosor på natten. Sen var det borta nästa dag! Någon gång smörjde jag med idominsalva mellan de inre och yttre blygdläpparna på kvällen och sov utan trosor, det hjälpe också ibland.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hur länge var det som du senast hade sex?
Könssjukdomar kan poppa upp lite när som helst, t.ex. herpes. Därför undrar jag om du är 100% säker på att du inte har en könssjukdom? Har du testat dig själv för könssjukdomar på sistone? Om inte så kan det vara bra att göra det bara för att vara på säkra sidan. Inte precis som om det skadar.
Annars kan det ju vara en mängd andra saker. Svamp tror jag dock inte att det är för då skulle det märkas på flytningarna tycker jag.
Det skulle ju också kunna vara det som #1 skriver om.
Det låter som det du beskriver tycker jag, (bortsett från att det inte kliar) men jag ska ha mens om en vecka så har inte haft nyligen så just det kan det inte vara. Och jag tar inga preventivmedel. Naturell yogurt ska jag kolla om jag inte ska prova. Obalans av något slag läste jag på andra ställen att det möjligtvis skulle kunna vara.
Jag är testad för allt och den personen jag låg med efter att ha testats, han kollades för allt mellan himmel och jord strax efter vi upphörde ha sex, och hade ingenting (ej bara hans utsago, jag var med :)). Så jag är 100% på att det inte är en könssjukdom.
Nä Svamp stod det överallt jag läste om, men jag har inte några konstiga flytningar och inte kliar det heller egentligen. Så himla konstigt att bara få ont helt plötsligt :S Och ett sånt begränsat område liksom. Ingen smärta inuti slidan alls, bortsett från slidmynningen.
#3 Du behöver gå och kolla upp det om det inte ger med sig snart. Du kanske får vettigare svar av en gynekolog. :)