hjälp, behöver svar snabbt!
Hjälp, behöver svar snabbt!
Jag har mått dåligt sedan igår. Fick sådan dunkande huvudvärk så fort jag ställde mig upp. Yrsel och halsont med. Var på vårdscentralen igår som tog halsprov men inget visade någonting.
Sedan på kvällen började jag frysa jätte mycket. Somnade och vaknade nu med hjärtklappning och sambon sa att jag var skollhet. Han hämtade ett glas med kallt vatten och tog av mig täcket.
Har druckit kanske 2 glas med vatten nu och febern låg först på 39.7 men nu 39.2 efter att jag druckit vatten.
Fick världens panik över den hårt dunkande hjärtklappningen och då blev det ännu värre. Trodde helt säkert att jag skulle dö så varm jag var. Bränner i munnen, ögonen, hela kroppen.
Jag är en 18år gammal tjej som lider av ångest.
Dricker inte alls mycket vatten. Dricker typ varje dag men då bara kanske 3 slurkar. Äter inte heller så bra. Är inte så förtjust i mat. (vet inte alls varför?)
Vad kan detta vara? Kan det vara uttorkning? Vad ska jag göra mer än att dricka kallt vatten? Känns som febern håller på att stiga igen nu..
Jag tycker att du ska besöka sjukhuset. Är det uttorkning + att du har feber kan det ju hända att du behöver mer vätska än vad du får i dig och då kan de ge dig dropp. Och även lyssna på ditt hjärta. Hjärtklappning kan man få av ångest, men det är ändå bra att låta en läkare lyssna på det. Får man höra att det faktiskt låter normalt så är ju det ett lugn i sig.
Ja, efter att jag druckit vatten så är hjärtklappningen borta och febern har sjunkit till 38.2 så mår bättre nu.
Men blir det likadant imorgon så ska jag besöka sjukhuset!
Du behöver ta tag i ditt ätande och drickande. I övrigt låter det som om du har fått influensa.
Säger som #3. Du måste ta tag i ditt ätande och drickande.
Jag dricker vatten dåligt men äter, så får i mig lite vätska då i alla fall.
Hjärtklappningar mm kan man få om man äter väldigt dåligt och blir underviktig.
Men kan ju vara någon influensa
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Idag har jag fått ett vitt streck på högra halsmandeln. Febern har hållt sig borta hela dagen för att sakta komma tillbaka nu ikväll. Är så rädd för halsböld.
Körteln(?) under käken är svullen, både på höger och vänster sida. Kan gapa, äta och prata. Äta gör dock ont men kan ändå äta utan att det gör så olidligt ont. Fryser också. Gör ont på höger sida i nacken, som träningsvärk typ i leden?
Mest troligt att det är en halsböld eller halsfluss? Ska jag ta kontakt med min läkare på måndag om det är kvar då och blir värre?
Här finns bild på hur det ser ut
Ingen som kan tänka sig veta vad det kan vara?
#6 Svårt för en icke läkare att säga vad det kan vara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Låter precis som en vanlig hederlig rejäl förkylning tycker jag. Halsont, huvudvärk, feber och ledvärk är ju de vanliogaste förkylningssymptomen. Stressa inte upp dig så. Ta det lugnt ät rätt och drick mycket i ett par dagar så blir det nog bättre. Varmt te är jättebra så länge du inte har hög feber(över 39) då är det nog bättre med ljumna/kalla drycker.
Att pulsen går upp vid hög feber är oxå helt normalt och inte farligt.