Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: ung-kvinna
Läst 4159 ggr
Anonym
0

Varmt underliv skapar klåda?

Jag har ett problem såhär i sommarvärmen. Jag blir väldigt varm i underlivet och detta gör att det börjar att klia. Jag kliar upp och skapar sår som svider. Inte skönt. Det spelar inte heller någon roll vad för trosor jag använder, även om trosor som andas är ett bättre alternativ. Brukar vara utan trosor så mycket jag bara kan, men man kan ju inte alltid leva troslös.

Någon som har samma problem och som har en lösning som gör att det blir enklare?

Mvh

Åsa S
0

Gå till gyn kan ju vara Svamp som blossar upp extra mycket när det blir varmt och fuktigt därnere

[Devya]
0

Jag håller med föregående skribent. Jag tycker det låter lite konstigt det där. Så där ska det ju inte vara.

Anonym
0

Jag hade exakt ditt problem länge. När jag väl kom till gynläkare hade jag både Svamp och en bakterieinfektion. Så jag rek. också att du söker hjälp.

[silkesnosen]
0

Tja för mig som ständigt håller på att få infektioner, så låter det högst normalt. De till att dra ner på de snabba kolhydraterna i kosten. Har du en svampinfektion, behandla den med ett pilller. Sedan behöver du stödja kroppen med exempelvis femiflor. Mig hjälper det även att olja in slemhinnorna, då jag lätt får skav i värmen. Luftiga kläder hjälper förstås även det.