Klimakteriehjälp?
Har stora problem med svettningar och värmevallningar, speciellt är det jobbigt att inte få sova igenom en hel natt. Jag vaknar 4-5 gånger varje natt, och det tar på orken under dagen.
Jag vill inte ta östrogen, är det nån som kan tipsa om nåt annat? Naturmedel eller liknande.
OBS. Jag htar Remifemin nu, men tycker inte att det hjälper. Hur lång tid tar det innan man märker skillnad?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Börjar bakifrån. Oavsett vilket preparat du tar gäller även läkemedel så kan det ta upp mot en månad innan du märker om det gör nytta.
Du är som jag var. Jag ville inte heller ta östrogen så jag har testat flera olika alternativa preparat. Och visst efter inkörningsmånaden så fick jag effekt, men den satt bara i mellan 1-2 månader sen fick jag byta. Så till slut efter nästan två år så gav jag upp och gick till gyn och fick östrogen utskrivet. För likt dig så fick jag sömnen störd, hade det inte varit för det så hade jag inte gått till läkare.
Så jag kan inte ge nån specifik rekommendation utan du får prova dig fram fråga på hälsokost vad dom har och testa ett i taget. Det som är jobbigt med det är att vid varje byte så har du inkörningsmånaden.
Remifemin som du äter nu finns väl på apoteket om jag kommer ihåg rätt. Dom har även nåt som heter femal balans har jag för mig. Men om du tar det så se till att läsa anvisningarna ordentligt för har för mig att det är det som man ska ändra dosering efter ett tag.
Jag har sett personer säga att det dom äter hjälper dom, men vi är alla individer så är du som jag så kan du få prova flera innan du hittar ett som passar dig.
.