Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 2390 ggr
alexsus
0

Smärta i blåsa/urinrör samt överaktiv blåsa

HEj! Undrar om någon här ute också har/ haft problem med hugg/ smärta i urinvägarna utan att ha UVI.? Har sedan ca 6 veckor tillbaka Började med att det hög till kraftigt i dom regionerna blås/ urinrör. Någon gång i veckan kortare stunder. Efter 3 veckor fick jag rejäla trängningar. Gick till gynekolog som undersökte mig. Allt såg normalt ut.ingen Uvi ej heller på odlingar gjort det 2 ggr. njurprov bra,Crp bra,ej könssjukdom, Fick göra ett kisschema som visade att min blåsa har rejält dålig kapacitet så nu har jag fått info om att träna bäckenbotten och knipa och inte kissa så ofta som tidigare. Fick också medicin mot trängningarna så det är mer under kontroll nu. men smärtan återkommer ibland kraftigare korta stunder,ibland ofta( varje dag) men då och då. Det har läkaren inte kunnat förklara vad det beror på. Väntar på att få göra en cystoskopi i aug. jag är av den oroliga sorten så jag har verkligen letat ute på nätet efter Vad man kan lida av. Står ingenstans om att man kan ha överaktiv blåsa och smärta samtidigt. blir extra orolig varje gång jag känner detta och tänker då det värsta,Har dessutom sjukhusfobi och söker mig ogärna dit. dela gärna med er av era erfarenheter. Mvh Susanne

alexsus
0

glömde nämna att jag inte har ont eller sveda inbär jag kissar