Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 5337 ggr
alexsus
3

Smärta trängningar ej Urinvägsinfektion

Hej alla där ute.Någon som haft liknande symtom?

För 5 veckor sedan började det med att det högg till kraftigt i urinröret alt blåsan varade bara en kort stund och återkom ca var 6e dag.men sen 3 veckor så har det börjat tränga rejält och jag varit tvungen att gå på toaletten relativt ofta.Kissar inte så stora mängder åt gången.

Har gjort flera odlingar på urinen så det är inte UVI ej heller gynekologiskt eller njurar..Blivit remitterad för

cystoskopi men det är lång väntetid 816 veckor.eftersom detta inte prioriteras.Har varken ont eller sveda vid urinering.Har börjat nyligen med en medicin mot överaktiv blåsa,då gynläkaren ansåg det.Men det tar ett tag innandet börjar verka.

Har varit akut för detta också men känner mig nonchalerad och att det gått för kort tid.

Detta gör mig vääldigt orolig speciellt när läkarna jag träffat inte vet vad smärtan kan bero på.

Och så länge det inte ligger på hela tiden vill jag heller inte åka in på akuten då jag har fruktansvärd sjukhusfobi.

Så min fråga är bara har någon av er haft liknande symtom av smärta/hugg i urinvägarna som har varit övergående? eller om ni fått hjälp flr det.Tacksam för svar

från"nervknippet"

regskylt
0

Spontan tanke; har du kollat för könsjukdomar då? När jag hade besvär som du beskriver så trodde läkaren att det kunde vara klamydia så jag testa mig för det och allt annat också (var dock inte det heller utan besvären gick över av sig självt efter ett tag)

Chestnut
0

Om det inte är uvi är nog inte överaktiv blåsa helt orimligt. Antar att du menar 8 till 16 veckors väntetid, förstår att det måste kännas jättelångt men så lång tid är det inte. Hoppas att medicinen snart sätter in och hjälper dig!

Med vänliga hälsningar
Chess

alexsus
0

har kollat det med inga könssjukdomar.Medicinen hjälper en del mot trängningar .men smärtan återkommer som vanligt ibland mer sällan ibland varje dag kortare stunder som små hugg.Är tyvärr en orossjäl så det underlättar inte. Tror säkert att jag nu har överaktiv blåsa. men att man kan ha smärta samtidigt verkar inte vara något man brukar ha. Läkaren sa att man kan Ha " blåskatarr" utan bakterier.aldrig hört talas om. Dom vet väl inte vad dom ska säga när dom inte vet. regskylt: hade du liknande symtom som försvann? Med smärta alltså. Mvh Susanne