Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sexualitet
Läst 5797 ggr
Anonym
0

Ingen sexlust

Hej, jag har ett stort problem som jag måste dela med mig av. Det är så att jag har haft två långa förhållanden i mitt liv och har i båda förhållandena tappat sexlusten efter ca 1-1,5 år. 

Det förhållandet jag är i nu har jag ingen som helst sexlust, den har avtagit helt men jag vet egentligen inte varför. Min partner är det absolut inget fel på, han är väldigt öppen när det gäller sex och lyssnar på mina önskemål. Han var/är en stjärna på att tillfredsställa mig. 

Nu när min sexlust vart som bortblåst har vi testat allt möjligt. Kört mycket varierat sex, haft sex på ''spännande'' platser, petting, oralsex m fl. Men ingenting verkar göra saken bättre. Det ända jag tycker om är petting men det tycker min partner blir tråkigt och uttjatat efter ett tag.

Någon som har något tips på vad man kan göra?

[typellisch]
0

Alla tappar väl lusten till och från. Acceptera läget först och främst och om du går på p-piller eller dylikt kanske du ska kolla över dom. Om du mår psykiskt dålig, är stressad eller orolig samt ångest kan det också påverka.

Anonym
0
[typellisch]
0

#2 Skönt att p-staven inte ställer till det trots allt och att du inte mår psykiskt dåligt!

Men är du medveten om att du ställer höga krav på dig själv? De krav du sägs ha kanske bara är det du gillar, om du förstår hur jag menar? Bara för att man gillar det på nåt sätt behöver det inte vara stora krav.
Annars är det rätt normalt att tappa lusten.
Och om du gillar petting så kanske ni får hålla er till det ett tag? Kompromissa för varandra lite sådär.

[silkesnosen]
1

Alla hormonella p-medel kan ta bort sexlusten. Se även över livet i stort och smått.

MissInAction
4

Första steget - undvik stress och press! Ingen får lust av det. 

Det finns ju även de som tappar lusten att måla, skriva, påta i trädgården eller vad det nu kan handla om.. och inte går de omkring och mår dåligt och stressar upp sig över det. Har man inte lust till något, så har man inte, och då kan man hellre lägga sin energi på saker som man faktiskt har lust till. Det är väl det livet går ut på? 😎

Lite märkliga paralleller, kan tyckas.. men jag menar det. Det är jättevanligt att lusten svänger, och försvinner. Och det är inget fel med det. Men vi tutas i att man hela tiden ska ha jättemycket lust och ha sex i alla möjliga exotiska ställningar varje gång.
Nuför tiden är till och med förskolebarnen stressade. Gör en sökning på vad stress gör i kroppen. Jäklar, inte undra på att lusten dalar 😮

Men om det är något som du vill göra något åt… sätt dig och gå igenom vad du har för erfarenheter kring sex. Speciella händelser som kanske påverkat dig negativt? Några föreställningar som håller dig tillbaka? Hur känner du egentligen kring sex och fysisk närhet? Varför vill du ha sex?
Man kan bli förvånad över vad man faktiskt får fram om man är ärlig mot sig själv 🙂

Och ja. Jag talar även från egen erfarenhet.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mabrotnosh
0

Onanera själv utan dina sambo

[Forest]
1

Det är ganska vanligt att man tröttnar på sex med sin partner då spänningen har försvunnit, det är något jag hör en del från mina vänninor. Det är inte bara oss kvinnor detta inträffar och vad kan man då göra?

Jag gav tipset om att köpa lite oljor till en vännina och sexlakan så att de kunde masera varandra att upptäcka njutningen av att vara naken o "glida" på varandra kan vara mycket sexigt 😉 

En annan vännina gillar helt annat och där gav jag rådet rollspel. Du som har så öppen kille ts kanske kan du fundera ut vad är det du anser sexigt vad är det som får dig att pirra i kroppen, försök att kanske uppnå något pirr. Sen ska man se efter vad man stoppar i sig hormonellt och matväg.

Jag kan oxå rek att man går till en sexshop ihop där kan man hitta o få lite bra tips

Thaeri
0

Tänder du på folk sexuellt i vanliga fall, eller är det så att du blir kär och då följer kåtheten med bara så länge du är förälskad?

Jag funderar på om du skulle kunna vara asexull med en viss sexdrift, demisexuell eller "grey-A".