Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3295 ggr
Anonym
0

Mens, hormoner

Jag tar cerazette p-piller, 17 år 

Varje gång jag blir nära med killar får jag min mens och aldrig annars då jag tar  p-piller, detta tycker jag är dumt :/  Varför blir det så? Hormoner?

Imorn har jag haft mens en vecka, inte extrem sådan men ändå, ska till umo imorn också och fråga där. De kanske vill att man byter p-piller då 

Utan p-piller har jag oftast mens 5 dagar 

Några funderingar?

[silkesnosen]
0

En vecka med mens är ju ganska normalt. Blir nära? Så fort du närmar dig? kanske ska du se om det finns ngt samband med var du är i menscykeln i förhållande till att du känner lust. Kanske har du en kort cykel, vilket gör att det blir så här.

Anonym
0

Jag har ppiller och får ingen mens av dem men när jag är med killar som gör mig kåt så kommer den liksom

Åsa S
0

Cerazette är känt för att kunna ge konstiga blödningsrubbningar + man kan även bli känslig så man lätt blöder vid sex och dyl. Cerazette funkar olika bra för olika människor, för mig funkade de inte alls.

Anonym
0

Gah har haft mens i över 1 v nu.. finns det nåågonting förutom något med blod som man kan äta av? Vart trött i kroppen hela dagen sen igår kväll, migrän så det skriker om det och musklerna bara nepp

[silkesnosen]
0

Japp vitaminer för fertila kvinor med järn. Finns även blutsaft på hälsokosten.

[Rambooo]
0

Hade cerazette innan jag bytte till p-stav då cerazette gav mig mycket blödningar och mensvärk så det hette duga om det! Har du testat p-stav? Tycker själv den är bättre än cerazette :)

Anonym
0

Som sagt brukar jag aldrig ha blödningar, bara fått en extrem blödning nu känns det som …

Mabrotnosh
0

Cerazette gjorde min slemhinna väldigt tunn och jag blödde i två månader med dem.

Anonym
0

Tycker själv inte att problemet ligger i mina p-piller eftersom jag annars aldrig har blödningar med cerazette, har haft cerazette i 2 år nu..

Mitt problem nu tycker jag är att det känns som jag har blodbrist.. Yrsel, trötthet i alla muskler, vaknar i sömnen över att det gör ont i kroppen och huvudvärk. Det gör ont i skinnet att ha på mig bh också

Sen tar jag bara 2 ibuprofeeeeen så försvinner all värk i ca 4-6 timmar

Mabrotnosh
0

Jag fick mina blödningar efter problemfri användning av cerazette i fem år!

Anonym
1

Oh god! Mensen gick 5 dagar extra, brukar ha ca 5 dagar mens vanligtvis. Alltså hade jag 10 dagar mens vilket antagligen resulterade i järnbrist vilket gjorde så jag kände mig som ett as.

Men nu i förrgår kissade jag även blod då.. och kände mig fortfarande som ett as och allt var skit.. (ni vet) Så åkte in till akuten blev skickat till uddevalla istället för att de va så jävliga att de inte ens kunde ta ett urinprov 😡 Tar inte så lång tid.

Urinvägsinfektion var det och nu har jag järntabletter och tog första idag och mår mycket bättre än vad jag gjort på många dagar

Tack och hej leverpastej 🙂❤️