Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5720 ggr
Anonym
Anonym
0

"Fejkhemorrojder"?

Hej!

Jag är 17 år, och har haft en skinnflik på anuset ganska länge nu. Jag är oskuld och kan inte tänka mig att ha sex med denna skinnflik/"fejkhemorrojd", och jag har haft tankarna på att gå till gyn och operera bort, men är rädd att blodet aldrig kommer att sluta rinna.

Dessutom så svider det alltid och börjar blöda lite precis vid "roten" av skinnfliken när jag gjort nr 2, om jag är lite hård i magen.

Så i fredags kväll knöt jag en sytråd runt skinnfliken, och det gör ont lite fram och tillbaka, det liksom svider. Jag gjorde nr 2 igår och det gick bra, förutsatt att denna skinnflik började svida mer än vad det gjorde innan.

Jag är dock rädd att jag inte knöt tillräckligt hårt, då den fortfarande är lite rosa? Den har bleknat lite grann, men det känns som att jag måste knyta ännu en sytråd runt, fast ännu hårdare. Jag vet att det kan ta några dagar, men vid det här laget så borde den väl bleknat en del?

Är det någon som har samma "problem" som mig? Tips?

Charlott_
0

Kan förstå att det kanske kan vara pinsamt att gå till en läkare. Men det måste du nog! Du kan inte veta vad det kan ske om du ''stryper'' den med en tråd, de kan vara vad som helst?…….

Intehärutandär
0

Tycker absolut att Du ska gå till gyn. Detta är ganska vanligt faktiskt. Då man ofta är hård i magen eller efter en förlossning då allt tänjs ut. Ett par stygn är det enda som behövs. Att försöka själv låter farligt.

Anonym
Anonym
0

#1 #2 Jag har ju själv känt att det bara är en liten utväxt på anuset när jag tvättat mig, så farligt kan det inte vara. Tvättar mig noga fortfarande så att det inte samlas bakterier där. Det gör ont fram och tillbaka, vissa smärtor är värre än andra. Vet inte vad detta beror på.

Intehärutandär
0

#3 Nej, man kan leva med en mindre skinnflik. Men som Du nämner själv så kan det vara svårt att hålla riktigt rent, utan att vara riktigt noga. Och den kan svälla och bli irriterad om man är hård i magen en period t ex. 

Som sagt, det är rätt vanligt.

Anonym
Anonym
0

#4 När jag får gaser, men att det inte kommer ut någonting dvs, så drar ringmuskeln ihop sig, och fy vad det gör ont då. Tråden sitter fortfarande kvar, och om skinnfliken (det är mer som en klump, inte flik) inte lossnat inom 2 veckor, då klipper jag av sytråden och försöker igen någon annan gång alternativt går till gynekolog för konsultation.

jackiejohn
3

Jag hade en liknande flik i ljumsken för några år sedan, troskanten skavde på den så fick gå till läkaren, den var såpass liten att han kunde slå en tråd runt och strypa den, jag hade aldrig klarat få till det själv så att tråden hamna på rätt ställe, att det knöts tillräckligt hårt. Detta gjorde jag på en vanlig vårdcentral, att strypa min lilla flik från det jag fick lägga mig på britsen till dessa att de var klart tog knappt 5min. Den lossnade helt efter 3-4 dagar, skrumpnade ihop och blev hård/torr sen trilla den bara av, inget blod och inget sår efteråt. Så jag tycker absolut du ska gå till läkaren och få det riktigt gjort, det är svårt att mixtra med sånt själv, och det är alltid bra att låta en läkare kolla på det innan åtgärd vidtas! Lycka till!

Anonym
Anonym
0

#6 Tack för tipset!

Mabrotnosh
0

Jag har också en skinnflik och haft hela mitt liv ingen av de 8 jag har haft sex med har kommenterat det ens.