Kvinna iFokus

Kvinna

Läst 415 ggr
Karmatarerskanise
1

Tampong

Tyckte ni att det var svårt att få rätt på insättningen när ni började använda tampong?

Scorpio97
1

Ja, jag tyckte det var svårt. Jag antar att jag spände mig av någon anledning, för det gick ju bra att få in ett finger men inte tampongen trots att den var mindre. Men det gick efter att jag provat ett tag
Jag trivdes dock aldrig med tampong så jag har kört på bindor sedan dess.

//Jessie

Mitchika
1

Jag tycker det fortfarande. Jädra elände.. men jag klarar inte av binda och jag har inte fått chansen att testa menskoppen än, så jag står ut när det behövs.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Karmatarerskanise
1

Jag hade svårt att få till det ganska länge. Nu föredrar jag det framför bindor.

Maleficum
1

Har aldrig kunnat använda tampong då jag alltid blir för torr för att få in den (den korta period jag försökte fick jag ha glidmedel för att ens få in minsta storleken). Men aldrig riktigt gillat bindor heller (gillar tygbindor bättre än "vanliga").

Däremot så funkar menskopp super så det har jag använt i flera år nu (12-13 år kanske, minns inte exakt när jag började). Var lite svårt också i början att få till rätt men inga problem numera och ångrar det inte!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lia
2

Jag tyckte att det var ganska lätt när jag använde det. Men jag stod inte ut med torrheten och att behöva byta så ofta. Det ledde till irritation och värk med Svamp som följd. Detta är tack och lov inget problem nu med menskopp.

mostermimma
1

Jag har också tyckt att det varit svårt och knöligt med tamponger. Men vid ett tillfälle när jag köpte tamponger utomlands så köpte jag Tampax, och då låg varje tampong i en plasthylsa och man "sköt ut" den. Det förenklade isättningen avsevärt, men jag har aldrig varit något fan av tamponger utan använt mig mer av binda tills jag gick över till menskopp.

[Devya]
0

Tampax, de med hylsor är de enda jag får in. De som är utan hylsor är totalt omöjliga att få in och jag förstår inte hur någon lyckas med dem. De kommer inte tillräckligt långt in för det blir för stor friktion som inte tillåter det och resultatet blir att jag känner av dem konstant plus att det gör ont.

Tack och lov för att det finns de med hylsor som glider lätt in utan att man får ont. Så himla lätt och praktiskt. :)

[Moon AppleGrey]
0

Tyckte de var för stora, och även mini kändes obekväma.
Efter några år övergick jag till vanliga bindor, och använder fortfarande det.

Aldrig mer tamponger.