Bröst:/
Jag är 13år och jag hatar mina bröst eftersom jag tycker de är förstora. Nu finns det säkert någon som tycker att det är weird att jag tycker det när hon har större än mig MEN jag tycker det.
Jag har 80D och avskyr det!!!!!! Hatar när killar kollar, hatar att visa mig för släktingar för då ser de att jag har fått bröst, usch det är en ren skräck.
UNDVIKER tröjor som visar förmycket. Ibland går jag i långärmade tröjor på somarenbara för att undvika …….MÅR RIKTIGT DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!
ÄR DET BARA JAG???
Nej det är definitivt inte bara du!
Folk växer olika fort och du kanske var väldigt tidig. De flesta vänjer sig vid sina stora bröst när de blir äldre, så vänta så ska du se att det blir mer okej om några år även om jag förstår att det kan vara jobbigt för dig nu!
Sen om dina bröst faktiskt fortsätter att växa och du absolut inte vill ha stora, ja då får man förminska dem när man är typ 18. tror även det är gratis att förminska brösten.
Inget fel med att ha långärmade på sommaren, DU ska trivas med din kropp, ingen annan, och om det betyder långärmat så blir det det. Försök klä dig så du trivs bättre, då kanske du kan må bättre också, det är klart du ska må bra liksom!
Jag var nog lite likadan i din ålder, från ingenstans blommade puberteten ut och brösten växte fort, man fick hår lite här och var och mensen kom. Det är mycket som händer i den åldern och jag förstår att det kan vara skrämmande och att man inte alltid hänger med i svängarna. Men vi är alla olika och man kan inte göra så mycket åt att kroppen förändras och blir vuxen, för vissa sker det tidigare och andra senare.
Försök att se det positivt och försök att acceptera din "nya" kropp, finns det någon vuxen du har förtroende för och kan prata med? Mamma, syster, lärare?
Du är inte ensam! Jag hatade att jag fick bröst så tidigt och att de blev så stora. Nu är jag 21 och har börjat vänja mig lite, men jag är fortfarande obekväm med att ha tajta och urringade kläder.
Jag var exakt likadan i din ålder och trodde att jag var ensam att tycka så. Jag hatade mina bröst och det faktum att alla ville glo och kommentera. Då hade jag inte ens så stora bröst utan endast b-kupa, men ändå fick jag utstå med ditten och datten.
Men om det är till någon tröst så slutar man vid ett tillfälle att sluta hata brösten och lär sig att acceptera dem och i vissa fall även uppskatta dem istället. Det tog dock flera år för mig.
Jag känner igen mig sååå! Fick bröst tidigt och har alltid gömt dem pga. att folk tittar och pratar om en då. Jag vågade inte byta om till annan tröja bland klasskompisarna på idrotten, inte ens under gymnasiet. Jag gick alltid med ziptröja för att det gömde brösten.
Men nu när jag är 19 år har det gått långsamt framåt om jag tittar tillbaka. Jag hatar inte mina bröst längre och jag funderar inte längre på bröstförminskning som jag gjorde förr. Jag tycker det kan vara snyggt med stora bröst (även små) men jag är fortfarande inte tillräckligt säker i mig själv för att visa upp dem men det går långsamt framåt. :)
Det jag vill säga är att du inte är ensam om det här och jag tror att det handlar mycket om att man själv måste bli mer säker i sig själv. Om några år kanske du har ändrat tankesätt om brösten så ge det tid.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Självklart ska du kunna ha linnen på sommaren!
Om jag var du så skulle jag ha linnen som har en "tjock" färg, som man inte kan se igenom trots att man lyser en lampa mot tyget, och t-shirtbehåar under dessa, så att de ligger slätt under tyget och inte drar till sig för mycket uppmärksamhet, och kanske en tunnare kofta över detta.
Ha linnen som inte är så urringade också, om det känns jobbigt att ha denna "bröstform" som brukar synas på mer urringade kläder.
Du ska absolut inte skämmas över dina bröst, vilken storlek det än är! Känner du att folk tittar så kan du bara vända dig om 😉