Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 5531 ggr
pistenbully
1

Plocka söder ögonbrynen?

Kan man förstöra ögonbrynen om man plockar för ofta? Kan håret sluta växa om man gör det? Hörde detta på ett smink evenemang i helgen och jag tycker det låter konstigt. Inget annat hår slutar ju växa bara även om man plockar det och ibland önskar att det inte fanns där. Vad är det för skillnad på håret som kallas för ögonbryn?

Ladydragon
0

Mina ögonbryn har faktiskt gjort det 🤔 

plockade ögonbrynen som en tok i tonåren dom skulle vara perfekta… typ sen gick åren och jag har inte brytt mig om dom alls insåg häromdagen att dom faktiskt ser precis ut som i tonåren och att det inte kommer några nya på dom ställen där jag plockade….

men fråga mig inte varför det blir så för det har jag tyvärr ingen aning om 🤔

pistenbully
0

Oj, såg att jag skrivit "söder" istället för sönder :-P haha! #1 jaha :-o då kanske det är möjligt då :-/

TatsuOni
0

Om man rycker bort hår under en längre tid så slutar det växa tillbaka/blir mindre grova hår, då du förstör hårsäckarna. Hur lång tid det tar är inviduellt. Jag har plockat ögonbrynen i flera år utan att få minskad hårväxt. Jag ser verkligen fram emot den dagen då det jag plockar bort slutar växa ut:)

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Jojaton
0

Jag vet inte var du PLOCKAR hår på din kropp, men jag plockar bara ögonbrynen, har gjort det i sex-sju år och har absolut fått minskad hårväxt.

Johanna - Instagram

pistenbully
0

#4 att vaxa ger väl samma effekt som att plocka, då man tar bort håret från säcken? Bara en fundering. Annars plockar jag ingenstans. Vaxar ögonbrynen och ibland benen och rakar resterande.

Charlott_
0

Samma för mig som #4 skriver :) Jag nopprar :)

Charlott_
0

Samma för mig som #4 skriver :) Jag nopprar :)

[Camia7]
0

Jag har plockat mina ögonbryn i 12år och det blir då inge mindre eller tunnare hår-.-

Tina-A
0

Ja, att vaxa ger samma effekt. Det är därför man, precis som med ögonbrynen, över tid får tunnare och färre hårstrån på benen efter lång tid av vaxning.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Maria
1

Jag är 50 och började plocka mina ögonbryn som ung. Hade väldigt kraftiga bryn som nästan växte ihop i mitten men jag behöver bara plocka enstaka små strån och så har det varit i många år så jag upplever också att det blir mindre hår av att plocka.

/Maria