Konstig lukt
Nu har jag en fråga om underlivet, jag har konstiga typ flytningar eller nåt, väldigt tjock vit/gul flytande gegga typ.. Och de luktar jätteilla!
Jag har tidigare haft preventivmedel i form av p-piller i ett år men slutade för 1½ månad sen och då blev de fart på "flytningarna" eller vad det är, ibland har det kommit å mycket på samma gång att det blir helt dyblött…
Vad ska jag göra…?
Tycker du borde kolla upp det där hos en gynekolog.
#1 Jag var hos en gynekolog för kanske 1 månad sen och hon sa att det inte var något konstigt där nere! :S
Vad konstigt!
Kan vara ngn obalans. Jag skulle gå dit igen och be dem att kika eller prova ngn kur med goda bakterier. Finns ju femiflor man kan svälja.
Ja, jag tycker det är väldigt underligt och det är ju väldigt jobbigt också, de luktar illa och jag känner mig ofräsch..åh.
Hur luktar det? Vad tvättar du dig med?
#6 Alltså, de luktar…svårt att förklara
Jag tvättar med ljummet vatten
Okej men kolla upp det en gång till!
#8 AAh.. får väl göra de! Känns dock så dumt att gå till ungdomsmottagningen hela tiden, har varit där jättemånga gånger senaste halvåret typ…
De finns där för att hjälpa dig! Tror inte de bryr sig om du varit där några gånger. Vissa har mer problem än andra :)
#10 Hehe okej, får gå ner till dom när jag hinner då :)
Du har bara illaluktande flytningar - obalans i underlivet bara. Så svårt är de inte. Bara gå till apoteket :)
#12 Men de med överflöd av flytningar vet jag inget om. Men kanske har med obalansen att göra? :)
#12 Och köpa vad? :)
#14 Det finns speciella produkter du kan tvätta dig med som återställer balansen :) Rfsu har några produkter :)
Säger som ovan
#15 tack :)
#15 #17 Nej inte tvätta dig med, utan föra upp i underlivet. Du kan även svälja kapslar: Femiflor.Det är ofarligt att köra en kur och se om det blir bättre. Om det inte blir det, så fortsätt inte att självbehandla. Inget är bra om man överdriver och gå till gynekologen!!!
#18 Det är nog bäst att tvätta sig med någon bra produkt och se om det fungerar innan man börjar föra upp grejer i underlivet.
Det finns inget att tvätta sig med (när det gäller det här) och att tvätta underlivet rubbar balansen. Det är bara mjölksyrebakterier, alltså noll fara att köra en kur.
Jo det finns speciella tvålar som kan hjälpa till att återställa obalansen i underlivet.
Nej, nämn vilka. Om man tvättar med vatten så förstör man både slemhinnor och balansen. Helst ska man låta det hela vara. Det finns tvålar med ph-värde och liknande, men de torkar ur och förstör. Jag har haft sjukt mkt problem med underlivet och har fått lära mig den hårda vägen. det viktigate är han hon kommer till en gynekolog.
#22 Jaha nej jag har bara hört om dessa tvålar med ph-värde. Jag har aldrig själv haft problem så jag vet faktiskt inte riktigt.
Har aldrig testat tvålarna men har hört om dem. Men om de inte hjälper mot sånt så ska hon ju inte använda det. ^^
#23…nej överdriven renlighet kan innebära massor med problem. Sedan menar jag kanske inte en HEN ;) hahha utan hon:*
#24 👍😃
Här är en länk ifrån apoteket :)
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=225341