BH storlek?
Någon som skulle vilja förklara för mig? Jag fattar inte! :P
Kupan är ju bokstaven, siffran runt om.
Tex, jag hade 80C innan, kupan var bra men för stort runt, så gick ner till 75C men då blev ju även kupan mindre? (Var exakt samma bh) :S Vad är grejen med det?
Hur gör man?
Nu har jag 80D, kupan är liiiite liten ibland (vissa modeller om man sträcker sig eller liknande så sitter den inte som den ska efter xDså blir att man gå runt och drar lite i den. :P),
Ibland är 80 lite för litet, på en bh sitter det så man får märken efter sen och får riktigt ont.
Sen på vissa jag har är 80 rätt bra, skulle vilja ha lite mer spänt.
Vilken storlek ska jag ha om jag ska upp lite i kupan? Blir galen på detta! :P
75-80cm runt kupa E då?
Fattar noll..
Någon kompis snackade om att går man ner cm får man gå ner i kupa också, eller ner i cm och upp i kupa. Eller liknande.. Hjälp? (A)
Gå till en "fin" underklädesaffär och be om hjälp. Med fin menar jag någon som specialicerat sig på BH-ar.
Tyvärr är det en riktigt djungel det där, så om du har 75C i ett märke kanske du ändå behöver 80D i ett annat, helt beroende på hur de syr BH-arna.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Det enda sättet att veta om en Bh passar är att prova. Det är precis som kläder och skor, på en del märken är en storlek perfekt och när man tar samma storlek i ett annat märke så passar det inte alls. Det allra bästa är förstås att gå till en underklädesbutik där kan personal hjälpa dig att hitta en bra storlek, speciellt eftersom du verkar ha stor byst som verkligen behöver bra stöd.
Siffrorna är ju omkretsen , alltså ifall man är "bredbyggd" ska man ha 80 och smal som 17 ska man ha 60-65 . Sen håller man sig till de som inte klämmer in , och när man köper en bh ska man alltid ha spännena på yttersta haken , annars förstör man bhn . För de töjer sig efter ett tag och då hoppar man in en hake :)
Har för mig att 80A är samma som 75B 70C i kup storlek men inte i omkrets . Behöver du hjälp med bh så ska du gå in på twilfit , lite dyrare bhar men å så sköna , och eftersom du har för stora för "vanliga" bhar som finns på h&m och sånt så ska du gå till twilfit , för de har så sköna bhar och dom hjälper verkligen att hålla upp dom så man inte får ont i rygg och så vidare =) Sen är personalen jätte trevliga och hjälpsamma , min kompis trodde hon hade C men kom ut med en E kupa för de va de hon behövde (mirakel?)
Jag har nyligen haft praktik i en underklädesbutik, och jag skulle rekommendera att du provar fram vilken modell på bh som passar dig bäst. Ifall du ska ha balconett, push up, t-shirt, fullcup eller vad som nu passar dig bäst 🙂 Alla bröst passar inte i alla modeller, och det får man tyvärr leva med. Jag kan tex inte ha balconetter även fast att jag tycker att det är den snyggaste modellen på bh…
Men skulle med rekommendera att du besöker en vettig underklädesbutik som specialliserar sig på bhar. Det kan kanske kosta en extra slant, men min erfarenhet är att de bharna håller väldigt mycket längre än dem från exempelvis lindex eller hm. Samt att de brukar vara skönare och finnas i bättre storlekar 😇
Jag råkar älska Hm .Det är de enda BH:arna som passar mig och ändå får jag prova som en tok. Det är som skor, svårt, men ofta har man olika storlekar beroende på märke och typ av BH. Sedan ser ju alla bröst olika ut. Jag funderar på om du ska orovq en större kupa, men mindre i omkrets. Mät dig själv under bysten, så att du ser din ungefärliga storlek och ta , med ngn att fråga. Be om hjälp.
Om du behöver gå ner i omkrets så får du gå upp en kupa för att få samma storlek på kupan.
Tex: Om man har 75 B. Och så behöver man en bh med mindre omkrets och behöver då en 70, då ska du ha en 70 C för att få samma kupa.