primolut nor
är det nån mer som ätit dom tabletterna för att skjuta upp mens (till exempel för semester)?
Jag har ätit dom många gånger innan och har aldrig känt några besvär under själva kuren, det är bara efteråt när jag slutat ta tabletterna som jag haft en helvetes smärta.
Nu har jag ätit tabletterna i tre dagar och har haft ont i magen precis hela tiden! Det magonda sitter inte riktigt i nederdelen av magen som vid mensvärk utan typ mitt i magen, känner mig även lite smått illamående.
Har ni också upplevt något sånt? Jag läste att illamående kunde vara en biverkning, men faktiskt inget särskilt om magont :o
Nej inte upplevt något sånt när jag åt dem i 3mån mot en follikelcysta gick bara upp 2kg och kände mig ganska nedstämd och blev ledsen för minsta lilla sak när jag åt dem, men inga problem med mage och dyl, och inga problem när jag slutade heller men jag slutade inte tvärt tänkte det kanske skulle bli problem när man ätit dem länge så jag minskade gradvis på dosen innan jag slutade.
det värsta magonda gick över efter ett tag även om det låg och lurade i princip hela tiden under perioden jag åt :o slutade med dom i onsdags men efter att ha läst lite på nätet så blev jag ju desto oroligare över att mensen tydligen kan bli oregelbunden efter att man ätit tabletterna -.-
i vanliga fall hade det ju inte varit hela världen men nu ska jag nämligen utomlands 6:e juni och hade räknat ut att jag skulle ha nästnästa period runt 23 maj vilket ju hade passat perfekt. Men blir den massa försenad så ställer det ju till en väldigt massa >< åååh vad jag hatar att vara tjej ibland!!
Jag åt några tabletter för några år sedan för att skjuta på mensen, men det funkade inte alls. Nu ska jag utomlands nästa vecka, och självklart är mensen beräknad till samma dag jag åker ungefär. Har funderat på om jag ska ringa till vårdcentralen och få Primolut nor, men är orolig om det, som ni säger, skulle bli biverkningar medan man äter dom. Det skulle ju förstöra hela semestern. Har hört att det funkar för dom flesta, utan biverkningar, men man vet ju aldrig.
# 3
även om jag hade ont i magen sist jag åt dom (vet inte ens om det berodde på tabletterna då det gick över innan jag slutat äta dom) så har det funferat varenda gång - inga småblödningar eller liknande. Och faktiskt så fick jag inte mensvärken från helvetet när det väl satte igång igen heller- vilket jag råkat ut för två gånger.