Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2339 ggr
Anonym
Anonym
0

Fundersam

Vet knappt hur jag ska skriva egentligen. Det går en kille i min klass som jag varit kompis med från första början, och sedan typ två månader tillbaka ungefär, har vi kommit varandra närmre och närmre. Jag har sovit hos honom tre gånger, och vi har både kyssts osv osv. Igår när jag var där var vi nära på att ha sex, men valde att avbryta precis innan med tanke på att vi går i samma klass och allt kanske kommer bli dumt. Istället hjälpte vi varandra att komma. Sen har vi varit ute och gått på nätterna och så, hur mysigt som helst. Men till saken, jag tycker om honom. Grymt mycket. Han tycker om mig också, därav problemet. För han vill inte ha ett förhållande, och jag var så dum att i början när vi diskuterade förhållande höll jag med honom och sa att jag inte heller ville. Men jag vill ju! Inte han. Jag vill inte känna det som att jag bara duger när vi kommer utanför skolan längre… För just nu känns han nästan som en kk, och det är det sista jag vill ha. Hur i hela friden ska jag göra? Avbryta allting? Vi går i ettan om det spelar nån roll. Tacksam för svar!

Blanksteg
2

Prata med honom! Säg att du vill ha ett förhållande. Om han inte vill ha ett förhållande, men du vill, så… jag ser ingen tyvärr ingen annan utväg än att ta ett steg tillbaka och "bara" vara vänner. Vem vet, han kanske ångrar sig i efterhand. Men stanna inte hos honom i hopp om att han ska ändra sig, för det kan ta lång tid och du kommer bara må sämre av det. Och om han inte vill ha ett förhållande och vet att du vill ha det, så är han förhoppningsvis klok nog att acceptera din vilja och ta ett steg tillbaka också.

Det är i alla fall vad jag skulle göra om jag var i din situation. Du vet ju bäst vad som är bäst för dig :)

Hoppas det ordnar sig!