Ökade flytningar?
Senaste två veckorna har jag upptäckt att mina flytningar har blivit mycket rikligare. Det började då för två veckor sedan. Efter att jag och min pojk hade haft sex så var jag öm/hade lite ont. Någon timme eller två efter det så började det klia runtom och strax innanför slidöppningen. Klådan höll i sig i ganska exakt en vecka, och redan dagen efter klådan börjat så ökade också flytningarna. Har gått lite mer än en vecka sedan det slutade klia, men upplever fortfarande att jag har lite rikligare flytningar än innan. Dock har det inte varit någon skillnad på lukt, färg eller konsistens. Någon som vet vad det kan bero på? Kan tillägga att jag äter p-piller också, men det har jag gjort i 1,5 år, och har aldrig blivit såhär innan.
Använde ni kondom? Eller glidmedel? Isf kan det vara så att du fick en "allergisk reaktion" på kondomen eller glidmedlet.
En annan tanke är att det blev friktion som påverkade så att du fick lite sprickor. Dom sprickorna kan klia och irritationen kan orsaka flytningar. Sprickorna har kanske läkt så det slutat klia. Men flytningarna kanske dröjer sig kvar lite av okänd orsak eller så kanske du nu har gått in i ägglossning för då är det vanligt med lite mer flytning (fast du gick på p-piller? då kan ju flytningar o sånt komma och gå lite som det vill eftersom du inte har ägglossning och hormonsvägningar som "det ska var").
Eller så fick du sprickor som blivit till Svamp. Antingen har kroppen självläkt eller så ligger det lite kvar ändå och därför fortfarande ger flytningar.
Är du orolig så kontakta UM eller barnmorskemottagning och rådfråga. Eller varför inte bara ringa 1177 och fråga, dom vet också vart du ska vända dig eller om det finns något bra medel du kan ta.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Varken kondom eller glidmedel användes. Misstänker att jag är känslig/allergisk mot materialet i kondomer, då det börjar "brännas" och svida. Det där med ägglossning kan jag tyvärr inte svara på. Och med tanke på att jag skjuter på mensen så blir det lite svårare att "räkna ut".. Är egentligen inte orolig eller så (var det dock när det kliade), men det är mest att det är lite jobbigt. Speciellt när jag hostar, då det känns som att det ska rinna ut genom trosorna, lite samma känsla som när man har mens.. Känns som att allt ska rinna ut och rinna igenom haha :/
Jag förstår hur du menar. Jag tycker nog ändå du ska söka för det just eftersom det uppkommit plötsligt. Om du är ung så vänd dig till UM, annars kan du vända dig till en vanlig barnmorskemottagning. Du kan vända dig dit och bara prata med dom, fråga varför det är som det är, om det är normalt eller om det är något som går att åtgärda om något är fel.
Okej! Blir nog att jag ringer då. Tack för hjälpen!
Kom att tänka på en sak! Kan det ha något att göra med att jag är förkyld?
#5 Du det undrar jag med. Har precis nu varit jätteförkyld och då varit både lite öm i slemhinnorna och dessutom haft en hel del ökad flytning. Så kanske? Men jag vet faktiskt inte…
vid ägglossning ändrar flytningen konsistens och färg. Kan jämföras med rå äggvita. Den blir dessutom trådig, dvs du kan göra "hängbroar" om du tar flytning mellan pekfinger och tumme. Men att de skulle bli enorma mängder tror jag inte.
Fast du äter ju p.piller och har ju ingen ägglossning så det borde inte vara förklaring..