Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3463 ggr
bellabu
0

p-piller

Jag hade ett tag ca 4 månaders uppehåll på p-piller och har nu börjat äta igen men jag får mens 2 gånger på en karta!!

har ätit p-piller 1 ½ månad och haft mens 3 gånger.

får mens runt dag 10 på kartan och det är vanlig mens riklig med mensverk ,höll på ca 4 dagar, sen fick jag mens vid socker pillrena och har det då ca 6 dagar, och nu igen på 9 dagen med piller har jag fått mens igen!!!!

vad kan det bero på???

Fridaaaa
0

Vad har du för p-piller?

Mensen kan rubbas när man haft uppehåll och börjar igen, eller om man byter p-piller

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bellabu
0

neovletta 28.

har haft uppehåll förr och då blev det inte så. men man reagerar ju olika med hormoner.

Fridaaaa
0

#2 Det har jag med haft, första sorten jag hade.
Ja man kan reagera olika från gång till gång. Och man kan ju få mellanblödningar osv innan det blir stabilt. Men blir det såhär för mycket, hade jag kontaktat UM :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bellabu
0

ja jag får vänta och se om det blir samma nästa månad med. för tröttsamt är det att typ man ska vara tvungen att vara beredd på mens när man egentligen inte alls ska ha den.

tack för svar=)

Friggeshoppkaniner
0

Brukar kunna vara lite mellanblödningar och sånt under de första 6 månaderna med p-piller och när man byter/tar uppehåll och börjar igen kan det ta ca 6 månader för kroppen att ställa in sig på det nya p-pillret. :)