Hemsk mage!
Hej alla kvinnor! Jag har haft ett lite jobbigt problem med min mage, haha! Det är inte så att det gör ont eller så, utan så fort jag blir det minsta hungrig låter den som en vulkan… Speciellt pinsam när man t.ex. Väntar på maten på en resturang med någon man inte känner så väl. Undrar bara om det är nån som har det likadant eller några tips? Kramar till er!
Ät en ordentlig frukost och se till att ha med dig frukt du kan äta innan lunch, när brukar ni äta i skolan? Beroende på hur länge ni går efter skolan kan det vara bra att äta en till frukt några timmar efter lunch och sedan en stadig middag samt mellanmål hemma :)
Åh, har en likadan mage! så sjukt jobbigt ibland, får ofta frågan "är du hungrig?" eftersom de flesta som sitter bredvid mig hör den.

åhh har likadant, men även när jag har ätit så låter det som tusan där inne. När jag gick i skolan tyckte jag det var jätte pinsamt, det var helt tyst i klassrummet och det enda man kunde höra var min mage. Nu skäms jag inte så mkt för det längre, det är inget man kan hjälpa. Brukar försöka äta ofta och inte så mycket så det blir lite jämn balans där inne :P och inte för mycket av något.
#1 vi äter typ 12, och jag äter frukost runt halv sju. jo, jag måste bli bättre på att äta mellanmål. Lite dubbla budskap dock, de flesta säger att det är bäst att äta ofta, men enligt min tandläkare ska jag bara äta frukost-lunch-middag. Måste hitta nån balans gällande det där.. #2 haha, precis! Himla störigt, fast man fattar ju varför de frågar ;) #3 haha, jo, händer ofta att folk tittar sig runt på lektionerna, undrandes vad som lät… Måste väl helt enkelt vänja mig. Min pappa har det likadant.
#4 Din tandläkare? H*n är utbildad till tandläkare, inte kostrådgivare eller vad man ska säga. Man ska äta ungefär var tredje timme, vad jag lärt mig. Viktigast är att man äter regelbundet och att man inte går och blir jätte hungrig för att hålla förbränningen igång. Så jag skulle rekommendera dig att äta något mellan halv sju och 12, en frukt kanske eller två :)
#4 Det är ingen fara så länge du borstar tänderna morgon och kväll. Min tandläkare sa att det viktigaste är att man borstar ordentligt på kvällen då man ändå inte ska äta mer och att man därmed inte behöver borsta lika noga på morgonen utan bara fräscha upp med en snabbare borstning ^^