Sexproblem
Hej! Jag har ett smärre problem som jag tänkte att jag kan få lite tips och synpunkter på.. Jag älskar att ha sex, bästa som finns! Har varit tillsammans med min pojkvän i över 8 månader nu och vi har haft ett fantastiskt sexliv! Fram tills för 1,5 månad sen kanske. Nu känner jag knappt för det längre.. Har varit väldigt stressad på senaste tiden, flyttat hemifrån och "gjort slut med vänner" osv.. Så det kan ju vara orsaker till problemet. Jag och min pojkvän har pratat om det och han respekterar det jag känner fullständigt och låter mig ta initiativ eftersom det är jag "som är problemet" så att säga. Men hur ska jag göra för att hitta min gnista igen? I huvudet vill jag ha sex hur mycket som helst men kroppen reagerar liksom inte.. Vad tror ni?
Är det fortfarande stressigt med vänner och så? Eller kanske du tänker mycket pådet?
jag tror att du måste hitta tillbaka till en fridfull plats för att det ska gå lättare. Och sen är ett tips att testa nya saker och vara inpulsiva. =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag känner mig inte så stressad över det längre, tänker på det då o då iom att jag går i samma klass som dessa "vänner" :/ Dock tror jag att jag kört fast lite.. Känner att om vi inte har det nu så kommer jag inte orka sen och då känner jag mig bara elak om.jag då gett han förhoppningar :o
2# men du ska absolut inte ha sex om du inte känner för det. Det kommer bara bli med fel. Och om du gör det fler gånger så kan kroppen börja relatera sex till något negativt.och då kommer du ha extremt svårt att få tillbaka lusten igen. men ni behöver ju just inte ha vaginalt sex?
Du kan ju tillfredälla honom på andra sätt så läönge ? 0)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
P-medel, har något förändrats där? Sedan kan ju inte lusten vara konstant på topp.
Har haft p-piller (Cilest) i3 år nu utan några som helst problem.Så tror inte det är något på tok på den fronten :) Jag försöker passa mig för att ha sex när jag inte vill, har hört så mycket om just det du sa att kroppen relaterar det till något negativt. Haha, sen det här med att tillfredsställa honom på andra sätt.. Mjo, är jag på humör så gör jag det men när mam väl örjat så vill han ju ha mer.. Sen är han svår att tillfredsställa.. Vi har provat anal men det gick ju inte sådär himla bra så det vill jag gärna vänta med tills jag känner mig redo att prova igen :)
Hoppas ju verkligen att det finns andra sätt att tillfredställa honom än analt…..
Sedan får ni nog ha lite av en överenskommelse ett tag..att det inte blir penetrerande ett tag, utan mys och hångel, så att du inte låter bli det, för att han alltid måste ha mer.
Hur lever ni i övrigt? Kanske vore nyttigt med lite tid ifrån varandra så att ni får längta lite mer? :) Min lust infinner sig aldrig om jag försöker jaga på den, men om jag inte kan göra något så brukar den komma fram igen!
Vill bara inflika att du inte "är problemet". Det är helt naturligt att lusten ökar och minskar och försvinner.
Och varför skulle det vara mer rätt och norm att ha mer lust? Så att det automatiskt är den som har mindre lust som har problem och måste jobba på det och känna skuld etc.
Vi blir itutade via diverse media att vi minsann kan öka vår lust om vi gör si och så. Om man har lust och man har sex så är det trevligt.. visst! Men har man inte lust så är det å andra sidan som att det kan kvitta också. Men ändå stressar man upp sig.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Vi träffas iofs rätt så ofta.. I princip hela helgen plus varannan dag i veckan. Jag behöver kanske lite tid ifrån honom? Jag ska ju på läger nu nästa helg, kanske kommer kännas bättre då? Anledningen till att jag känner att "det är jag som är problemet" är för att när vi hade ett bra och fungerande sexliv så var vårt förhållande lite mer avslappnat. Nu handlar inte vårt förhållande om sex osv.. Inte det jag menar.. Men just nu tänker jag jättemycket på "vidare vi kommer ha sex ikväll eller inte.. Kommer jag vilja? Det var ju så längesen sist" Jag kände mig lite pepp inför den här helgen för jag hade samma känsla som för ett tag sen när min lust var som vanligt. Men såklart försvann både lusten o känslan redan torsdag kväll.. Suck.
Tänk inte på att ha sex. Låt saker bara vara som de är och låt saker ha sin gång. Utav det sista du skrev känner jag att just nu handlar mkt om att du känner dig pressad att ha sex, inte från hans håll, utan från ditt. Sex är inte ett måste för att ha ett bra förhållande.
Något som funkat för mig är att göra allt vi gör väldigt lustfyllt, men inte ha sex. hur kåt den andre än blir så är alla former av sex förbjudna, tills den som inte haft någon lust får tillbaka den. Det spelar tillslut ingen roll om man har sex eller inte, allt annat blir ändå väldigt passionerat. Och en kväll så faller det sig plötsligt väldigt naturligt och lusten till sex är där igen :D
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
I början har man sex som kaniner jänt och ständigt antar för att det är nytt och spännande. Man testar allt och det finns mycket att upptäcka sen kryper tyvärr vardagen på och gnistan slocknar lite. Allt gå i vågor och allt går lite upp och ner. Mycket i livet påverkar och man kan inte ligga på topp jämt. Har du en kille som fattar och som förstår kommer det också gå vägen. Ju mer du stressar av det festa sämre lär det gå att hitta gnistan. Låt det komma naturligt och gör det du vill istället.