Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5125 ggr
Anonym
Anonym
0

Är jag överviktig?:/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså jag är 170 cm lång och jag väger typ 63-63,5 kg.. Jag tränar typ aldrig, rider en gång i veckan men det är ju ingenting.

Jag har inte sådär mycket fett osv men jag har ju en mage, inte jättestor men jaja.. Min kompis är ca 165+ cm och väger typ 61 eller så, och skolsyster visade att hon var 5 kg övervikt typ? Jag är ju massa övervikt då ;( Jag hatar undersökningar! Skäms :(

Chestnut
3

Nej, du har absolut inte övervikt utan är helt normal viktmässigt. Vill du förbättra din hälsa kan du ju börja träna lite mera, gå promenader, stavgång eller så. 

Skolsköterskan kanske syftade på att din kompis var 5 kg över gränsen för undervikt? Det låter mera sannolikt och alltså är inte hon överviktig heller.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anonym
Anonym
2

#1 Vad bra.. Fast jag tror skolsyster kommer säga att jag är överviktig ändå.. Förra gången jag gjorde testet var för ca 2-3 år sedan och då vägde jag typ 51 kg.. 

Men min kompis sa att skolsyster sa att hon var överviktig? :S Jag tycker det är taskigt att säga så eftersom min kompis verkligen inte är tjock eller någontign! .. :S

cupcakes
6

TS "Jag tränar typ aldrig, rider en gång i veckan men det är ju ingenting."
Säg inte det, jag red en gång i veckan tidigare samt gjorde en del stallarbete och var otroligt vältränad. Dock märkte jag inte det förrän jag blev lite slappare och tappade de musklerna. Ridning gör mycket! Kommer åt många små muskler också.

För att gå till din fråga så är du absolut inte överviktig!

Fridaaaa
3

Nej du räknas absolut inte till överviktig.

Jag är 165cm lång och väger 68 kg, är mullig men ej överviktigt.
Så den vikten är bra till din längd. Under 60 kg bör du ej väga.

Men sedan får man kolla på kroppsformen med, men du kan omöjligt vara överviktig :) Och säger skolsköterskan att du är det, så är det en kass skolsköterska som du ej ska lyssna på.

Ridning är väldigt bra träning! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pyromanen
1

Nej, du är inte överviktig! Utan alldeles lagom. 

Jag undrar vad det har blivit för missförstånd hos skolsyster när din kompis var där!?  Nu kan man ju inte bara döma efter längd och vikt, det är ju nåt med midjemått också så om din kompis råkar ha fettet sittande just runt midjan så hon närmar sig riskmåttet där kanske hon av den anledning skulle behöva gå ner?  Annars tror jag antingen kompisen missförstått något eller att skolsyster skulle behöva bytas ut!

Bananbullar
2

Jag är 169 och växlar mellan att väga 62-63kg. Jag är inte överviktig så det är inte du heller. 🙂

Försök inte tänka på hur mycket man väger, vågar är bara dåligt för självkänslan. Utgå istället från hur du MÅR. Börja ta promenader om du vill röra på dig. Ridning är dessutom ganska jobbigt.

Anonym
Anonym
0

tack allihopa :) fast på min ridning har jag hamnat i en typ småbarnsgrupp (var tvungen att byta från min braiga grupp bara för att konfan kom emellan…) så vi gör inte så jobbiga grejer, galopperar bara ibland och det e typ de som e jobbigt..

Fridaaaa
3

#7 Beror ju på vad man gör lektionen till :)
Om du är lite mer erfaren just i den grppen t.ex, så kan du ju arbeta hästen på ett annat vis fast med samma övningar.
Och all ridning är träning på ett eller annat vis.
T.ex att sitta ner bra i galoppen, då behöver man arbeta mycket med magen mm t.ex osv :) Så blir vad man väljer att göra det till :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
0

aa

cupcakes
1

#7 Håller med #8 och även om ni mest travar så ger även det otroligt mycket! Jag blev ofta tröttare av att sitta ner i traven och arbeta hästen än att galoppera :)

Anonym
Anonym
0

Red idag och det var jättejobbigt, blev genomsvettig hehe. Travade massor och galopperade hela lektionen, vi var bara 2 st och var första lektionen då de andra haft teori, så min normalt sega häst var pigg :D

Anonym
Anonym
0

Det var också jättekallt ute och mycket is i paddocken, men ändå blev jag jättevarm och frös ingenting om fötterna! Det brukar jag alltid göra.

cupcakes
0

#11/12 Det är ju toppen! Ridning är toppen träning och stallarbete är som meditation för mig :)

Anonym
Anonym
0

#13 Japp :) Jag mockar inte och så i stallet men jag pysslade min bebis och borstade honom och sånt.