Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2989 ggr
Anonym
0

Jag är blyg

Hej! Mitt första inlägg här på TiF. :) Jag har valt att vara anonym för att vill inte att någon ska känna igen mig. Jag är fruktansvärt blyg, så det blir jobbigt för mig. Sitter i klassrummet, vågar inte prata inför klassen, små grupper och det tär på mig riktigt mycket. Mer än va någon förstår. När jag blir generad blir jag röd i ansiktet vilket jag tycker är fruktansvärt jobbigt. Jag har blivit mobbad, dels för att jag blir röd i ansiktet. Jag har tagit åt mig så fruktansvärt mycket och gör att jag inte vågar säga "hej, jag heter XXX och gillar XXX" när det te.x kommer en ny elev i klassen. Jag vänder bort huvudet och kollar ut igenom fönstet. Det är så fruktansvärt pinsamt, jag trivs inte att vara bland folk pga detta. Det är så fruktansvärt jobbigt, att jag tillochmed inte vill till skolan alls… Mitt självförtroende är väl heller inte på topp och mår dåligt för andra saker. Vad ska jag göra? :(

Anonym
0

Oj, råkade skriva väldigt fel längst upp på texten och det är inte mitt första inlägg här. Aja! :)

UrchinFamiljen
0

Usch, det är ju hemskt att du känner så! :C 

Jag är också blyg, hatar att redovisa saker (det värsta som finns, nästan!!), och har svårt att skaffa nya kompisar, så du är inte ensam. 

Tyvärr vet jag inget som kan hjälpa, men vill gärna veta vad andra säger. Har du pratat med din mentor/klassföreståndare och föräldrar om detta? Gör det isåfall! Det är mitt tips att du ska göra, kanske hjälper lite. :)

Lycka till! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Anonym
1

Det är verkligen hemskt. Är väl lite halvt mobbad utav några i klassen också. Redovisa är det värsta jag vet också! Det är hemskt. Varje gång vi ska göra det så vägar jag. Är så nervös att jag skakar och känns som jag ska svimma ibland. Ja, det är svårt att ge råd. Men min mentor har ju märkt det, och han förstår. Även min familj vet om det och kompisar. Men när jag är ute med kompisar så är jag "normal" tills man möter några knäppa killar eller nått sånt. Hade också ganska svårt att få vänner och känner mig ofta utanför… :( Tack! :)

[körsbärsblomma]
0

synd om dej och synd om nummer 3 med  

Anonym
0

#4 Vilken menar du? Jag är både #0 och #3.

Carrolinline
0

Vad jag fått lära mig är att om du utsätter dig själv för dina rädslor tex att prata med någon ny eller att kanske titta på någon, kommer det göra dig starkare. Tillslut efter ett par gånger kommer du märka att det var inte så farligt och på de viset känna dig säkrare och få bättre självförtroende.