Sådär såg min bror ut på överarmarna under tonåren, men det försvann med rätt lotion (parfymfritt) och peeling 1ggn/v.
Kan du säga vad för lotion och peeling?:)
Jag hade så där på överarmarna när jag var i tidiga tonåren. Min läkare sa att det var hormonprickar.. Mina minskade när jag började använda kläder som inte täckte armarna (de ökade i antal när jag klädde mig varmt, vilket blev ofta då jag ville dölja armarna) och smörjde in mig med jämna mellanrum. Jag använde Eucerin, men jag tror inte att det var tack vare den det försvann, snarare av det förstnämnda. Gick även bort med tiden. :)
;( Vet inte hur länge jag haft det men väldigt länge.. sen 10 år kanske, eller jag vet inte. Tidigare kanske. Tror inte det är någonting med tonåren eller hormoner för min mamma har också så. Kan det hjälpa att torrskrubba armarna innan dusch?
Hade också så, det försvann med åldern. Hade även i kanten på ansiktet, typ mellan kinden och örat. De försvann när jag började sätta upp håret istället för att ha löst (långt) hår.
#5 Jag har också på kinderna! Tror du verkligen det kan hjälpa om jag har uppsatt hår? Eller flätor?
Testa ett par veckor, så får du svar
#5. Det kanske kan vara det där med värme? Mitt på armarna försvann ju när jag slutade ha långärmst hela tiden!
# 2
Peeling spelar nog ingen roll vilket märke. Men gör en vana och peela/skrubba kropp och ansikte varje söndag t ex, inför skola/jobb.
Fråga på apoteket om lotion. Decubal t ex. Sedan tycker jag det låter riktigt som de andra skrivit - att lufta armarna från tyg och hår.
Det brukar också vara en orsak till finnar på ryggen, om man bara sätter upp håret oftare och inte tvättar med tvål på ryggen (med risk att få tvålrester kvar, då man inte når lika bra).
Sol hjälper nog också. Prova att gå med linne i sommar och se om det blir någon skillnad.