Tjocka lår?
Är det bara jag som tycker det är väldigt jobbigt att ha tjocka lår eller är det bara jag som tänker på det? Kollar på en massa tjejer som har smala fina lår, sen kommer jag där liksom med "tjocka" lår. Jag tycker det är jobbigt att visa mig i korta jeans shorts för jag skäms över mina lår men jag vill ju ha det på mig… Jag tycker för övrigt att jag är tjock och vill gå ner i vikt. Gillar inte min rumpa heller, tycker den är så stor… :( Får även röda prickar emellan låren när jag har kortshorts och det svider något fruktansvärt, kan det vara för att jag är torr eller hur ska jag få bort prickarna? Hur "tjocka" lår har ni?
Jag har tunna lår och tjocka axlar istället och har varit avundsjuk på de som har smala fina axlar och runda kvinnliga lår istället 🤔. Om jag går upp 5 kilon så sätter sig noll av det på låren.
Din variant med tjockare lår är dessutom en hälsosammare kroppstyp, mindre risk för en massa olika sjukdomar! så var glad istället! (men är du överviktig så ät lite mindre onyttigheter och rör dig lite mer).
Prickarna låter som värme-eksem som uppstår då låren gnids emot varandra.
Satsa på lite längre shorts, som slutar ovanför knäna? Eller kortare med nylonstrumpbyxor under eller tunna cykelbyxor som varit poppis nu - att ha under korta jeansshorts. Inte för Du är onormal, utan för att Du själv ska känna att Du är stolt över din spegelbild.
Själv har jag smala lår, liten rumpa och rak höft. Skulle gärna vilja ha lite höft. Alla har vi vår grej, och som tjej kan jag säga att vi (majoriteten) är så upptagna av våra egna bekymmer - att vi inte lägger märke till andras. :)
Om Du behöver gå ner i vikt av hälsoskäl, så ska Du lägga upp en plan. Hoppa inte på någon diet, utan tänk på tallriksmodellen och vardagsmotion.
Har ju hört att tjejer vill ha "större" lår/rumpa och fina höfter, former osv. Allt det har jag ju, och tycker faktiskt att det är finare än att vara pinnsmal. Men när jag går bland alla tjejer som är smala om magen så blir jag så avundsjuk. Jag vill också vara smalare, jag är absolut inte överviktig. Har ju ibland inte ätit på 5-6 dagar för att jag inte vill bli tjockare… Känns som att alla dömer mig när jag går förbi. "Vilket fetto" tänker säkert alla när de ser mig bland de snygga smala tjejerna. #2 Vill ju ha kortshorts, det är ju det. :/ Går det inte att göra något åt det?

Jag har också större lår, rider så får det på köpet. ;) Jag trivs! Har aldrig fått höra något negativt om det.
#4 Jag rider också. Har inte heller hört något negativt om det, men det är väl jag som tycker jag är ful och tjock och vill se ut som de snygga smala tjejerna.

#5 Man är inte snygg bara för att man är smal! Skönhet kommer i många former, dem kvinnliga formerna sitter i kurvorna.;)
#6 Haha, det har du rätt i. ;) Men det är så svårt att bara acceptera sin kropp som den är…
När vi inte är nöjda med vårt utseende så spelar det ingen roll hur mycket vi går ner eller upp i vikt, hur kroppsfettet eller musklerna fördelas på kroppen.
Känslan måste komma inifrån! ♥
För att göra en lång historia kort så i mitt fall så var jag normalviktig under hela uppväxten. Hade former med rumpa, höfter och midja. Storlek 38 ungefär. Och jag kände mig tjock!
Tror du att jag kände mig snyggare när jag gick upp 30 kg? Knappast 😉 Men det sitter inte i min fysiska kropp, utan i känslan.
Visst, utseendet påverkar oss. Till en viss del. Men den absolut största förändringen kommer inifrån, och om vi inte har det med oss från början så kan vi jobba på det. Finns så många sätt!
Att inse att Du är den viktigaste personen i Ditt liv, och du behöver bara göra det som gör dig glad och lycklig. Och du är värdefull, stark och vacker precis som du är! Det är den känslan du vill känna. Och jag lovar dig att då kommer inte några skavanker att bekomma dig längre! 😘
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#7 Ja, det är inte helt lätt, och det tror jag nästan alla instämmer i, nästan alla i denna utseendefixerade värld har åtminstone en period i ungdomen där de inte när nöjda med sin kropp. Antingen det ena eller andra. Det går alltid att hitta det "sämsta" på sin kropp och fokusera rätt mycket på det. Men att acceptera att man fått den kropp man har och få bäst möjliga ur situationen är nog riktigt smart, så det tycker jag du ska välja att göra! 🙂
Åh jag förstår dig precis. Visst jag är inte tjock eller överviktig (även om jag gärna kan tänka mig att vara 5-7kg lättare). Men jag är väldigt kvinnlig om man säger så… Har stora lår och har alltid haft (även när jag var 5-7kg lättare). Har aldrig känt mig snygg i tajta korta jeansshorts, så då använder jag helt enkelt inte det ;P Eller köper några som inte sitter så tajt (tajtar det till mycket så gör det att man känner sig tjockare).
Jag försöker att klä mig så att jag själv känner mig snygg. För känner man sig snygg så uppfattas man ofta som snygg av andra. Skönhet är, som någon skrev tidigare, inget som sitter i kroppsformen direkt utan det sitter mycket i utstrålningen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vet precis hur du känner.. Mår verkligen inte bra av spc mina lår, min rumpa och mina höfter! Tycker dom är hemska. Hade verkligen gjort nästan vad som för att få smalare höfter.. Vet att de finns de som gärna skulle vilja ha det men själv tkr jag kläder osv sitter snyggast på de med smala höfter, mellanrum mellan låren och inte så jätte stor rumpa.. + att även jag rider och där ser man ju låren extra tydligt.. Är även väldigt storbystad så med ridvästen känner jag mig som ett fetto, hänt att jag inte velat rida för jag tyckt synd om hästen som vart tvungen att bära mig.. Väger 63kg och är 165cm..
#11 då är du ju inte det minsta överviktig!
Förstår inte varför man bara inte kan vara böjd med den man är liksom. Men jag har ju själv svårt att förstå att jag ska vara nöjd med den jag är… Ibland hatar jag mig själv. Jag kan se en massa fina tjejer som faktiskt har kurvor och brukar tänka att jag vill se ut så. Jag har kurvor men är inte nöjd med min kropp, men andras tycker jag är fina. :(